icer Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har et nettverkskort, problemet er at jeg ikke vet hva det heter, og datamaskinen finner det ikke, vet merket er Realtek (ganske sikket ihvertfall . Jeg har nettopp formatert en gammel maskin (fra rundt '98) og installert XP på den, og etter jeg installerte XP fant den ikke kortet, har prøvd å ta det ut-starte på nytt, slå av-sette inn kortet og starte på nytt, uten hell... Jeg har prøvd å gå inn på siden deres (men det er ikke bilde av kortene så jeg står fast... Det er en plugg på det som ligner helt på en antenne plugg, hva kalles den? Kan prøve å gå inn på spesifikasjonene til kortet og se om jeg finner det... Lenke til kommentar
holvik Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Prøv Everest Home Edition, kanskje kan dette programmet hjelpe deg å finne navnet på nettverkskortet. http://www.snapfiles.com/get/everest.html Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Skal prøve dette nå... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Eller ta et bilde av brikken som er selve ethernet-kontrolleren. Står vel noe nyttig på den. Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Stod bare tall og serienummer... Hvorfor kan de ikke bare merke kortene sine så folk hvet hva det er for noe? Står ikke produsent engang... Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Prøv Everest Home Edition, kanskje kan dette programmet hjelpe deg å finne navnet på nettverkskortet.http://www.snapfiles.com/get/everest.html Edit: var litt over streken =b Realtek RTL8029AS du er en gud! Endret 11. juni 2005 av icer Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Nå har jeg driver, men hvordan får jeg installert driveren når windows ikke finner kortet i "enhetsbehandling" da? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) jeg har prikk likt kort på min "server" (pIII fra 2000). XP finner både kortet og drivere. Er du sikker på at det funker ? Prøvd det i en annen pc ? Evt bytte pci spor, kanskje det er defekt ? Endret 11. juni 2005 av espennyh Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvis det kan være dårlig kontakt så kan du prøve å pusse over print kontaktene på kortet med et blekkviskelær. Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg er åpen for alle forslag som kan hjelpe... Blekkviskelær vil det si vanlig eller sånn penn-viskelær? Andre ting jeg kan prøve å pusse med? Vet ikke hvor følsomt kortet er... Lenke til kommentar
holvik Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 jeg har prikk likt kort på min "server" (pIII fra 2000). XP finner både kortet og drivere. Er du sikker på at det funker ? Prøvd det i en annen pc ? Evt bytte pci spor, kanskje det er defekt ? Bytt pci spor ,det er verdt ett forsøk. Lenke til kommentar
icer Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Prøvde å formatere så legge inn '98 så XP igjen da gikk det helt fint, det er når jeg installerer SP2 det forsvinner ser jeg nå... Hvorfor? M$ Holder på å avinstallere SP2 for å se om det kommre tilbake... Det vises noe nettverkskort greiere under "vis skjulte enheter" på enhetsbehandling, men ikke kortet... Det kom ikke tilbake så jeg formaterte og installerte alt pånytt, nå fungerer alt, men tør ikke installere SP2 i tilfelle det skjer igjen... Endret 14. juni 2005 av icer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå