Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en bærbar pc til multimediabruk, dvs filmer og musikk på bilturer osv. Jeg lurer på hvor mye jeg må ut med for en helt grei bærbar mulitmedia-pc da. Er det lønnsomt å kjøpe brukt eller er det helt nødvendig å kjøpe ny? Hva får man best utbytte av?

PS! Må ha bra batteri!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel få som slår Aopen 1557-modellene på batteri med sine 4 timer ved vanlig "kontorbruk", og den skulle vel være egnet til det meste av multimediabruk. Muligens kan den være litt overkill, om du kun skal se filmer/høre musikk kan du sikkert klare deg med billigere...

Lenke til kommentar
1557 er ikke noe særlig til multimedia-bruk siden skjermen er helt på tryne. Kjøp noe med bra 15.4" widescreen-skjerm. :)

Vel, det er delte meninger om widescreen. I mine øyne er det upraktisk og stygt. For ofte må man finne seg i svarte striper på siden, og slikt. Man sitter også nær skjermen på en bærbar. Øynene tvinges til for mye vandring frem og tilbake. Det perfekte kompromiss for en bærbar er nok heller 15” SXGA, vil jeg si (som på 1557 modellene m.fl.). Dessverre bestemmer moten det meste, og dette utmerkede format er på vikende front..

(Har selv en ny maskin med widescreen, men det veiet sterkt mot ved anskaffelsen...... og gjør det fremdeles)

Lenke til kommentar
1557 er ikke noe særlig til multimedia-bruk siden skjermen er helt på tryne. Kjøp noe med bra 15.4" widescreen-skjerm.  :)

Vel, det er delte meninger om widescreen. I mine øyne er det upraktisk og stygt. For ofte må man finne seg i svarte striper på siden, og slikt. Man sitter også nær skjermen på en bærbar. Øynene tvinges til for mye vandring frem og tilbake. Det perfekte kompromiss for en bærbar er nok heller 15” SXGA, vil jeg si (som på 1557 modellene m.fl.). Dessverre bestemmer moten det meste, og dette utmerkede format er på vikende front..

(Har selv en ny maskin med widescreen, men det veiet sterkt mot ved anskaffelsen...... og gjør det fremdeles)

Vel, grunnen til at 1557-skjermene er på trynet er ikke fordi den ikke er widescreen, men fordi skjermen har en elendig innsynsvinkel og ekkel å se på film på, spesielt hvis det er mørkt.

Er fornøyd med widescreen jeg, 17" 4:3 hadde vært litt upraktiskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...