Gå til innhold

[GTA]San Andreas, bare "bugs"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og du har vel slått av alle programmer når du kjører spillet? Sitter du f.eks. med nedlasting gående i bakgrunnen så er det nok til å senke ytelsen i spill.

Har prøvd å avslutte alle andre unødvendige programmer, men det hakker fremdeles, tror jeg bare formaterer hele haugen, så får jeg se om det funker da.. :)

Lenke til kommentar

Bare for å legge til et par bugs til som jeg nå sliter med etter at jeg fikk fiksa lyden.

For det første, noen ganger når jeg skal ut i menyen og se på karter, så stopper spillet heilt, og maskinen må startes på nytt.

Og den andre bugen, texturene er helt svart enkelte ganger til jeg kommer nært.

Har nyeste driverne til skjermkorte.

Men jeg lurer på når de skal komme med en patch til spillet, er så pass mange som har strevet med en god del feil med spillet så skulle tro de ville få ut en patch så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Stå i Windows og trykk ctrl+alt+del og sjekk hvor mange programmer som kjører. Jeg har lagt inn mye på maskinen, og har rundt 40 prossesser liggende. Du burte prøve slå av så mange som mulig, prøv de som ligger under deg som bruker, ikke de som ligger under system eller lokal tjeneste.

Det jeg gjør er å høyreklikke på explorer.exe -> avslutt prosesstre -> ja.

Da avslutter den alle programmer som er startet av Explorer. Hvis jeg husker rett så avslutter den ikke programmer som skal starte når systemet starter. Verdt å prøve!

Lenke til kommentar

her forsvinner blant annet lyden f.eks. når det regner, eneste jeg hører er regnet...

og så nå har det begynt å klikke sånn hvert 30 min, bare hopper rett ut i windows igjen.

og når jeg lagrer og går tilbake inn i spillet igjen funker plutselig ikke musa lenger..

bare noen av problemene

Lenke til kommentar

Nå etter jeg fikk inn nytt hovedkort og lydkort (SB Audigy 2 ZS) gikk det som en nysmurt alverumpe. Har ikke lagt merke til noe spesiellt, spilte noen timer i kveld. Fargene er der de skal være, ingen bugs med lyden heller, det begynte å regne men jeg hørte fortsatt musikk/lyd sammen med regnet.

Treninga er litt slit med tastatur men men..Veksle mellom å trykke Space og LMB i et rasende tempo blir jo like mye trening for meg som Carl :p

Mye nytt her som ikke var i GTA3/VC. Med mitt gamle lydkort (E-MU 0404) fikk jeg ikke lyd i det hele tatt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Og den andre bugen, texturene er helt svart enkelte ganger til jeg kommer nært.

Har samme problemet. Ekstremt irriterende, spesielt når jeg kjører ganske fort, så plutselig kommer en bil fram fra det svarte.

Får håpe det kommer en patch snart...

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar
Har ingen problemer her, utenom at det kommer en melding med ATi VPU recover noen ganger, men da er det softmod-driveren som har skylden.

Gå inn i driveren og slå av VPU Recover, lager bare rot. Har hatt den av siden den kom, og maskinen har aldri gått ut av ett spill, det gjorde den før jeg slo den av.

Lenke til kommentar

De som ikke har problemer med spillet skal bare være glad. Det ødelegger i mange tilfeller hele spillegleden, og det irriterer meg GRØNN at ingen patch er kommet til spillet ennå, selv om det er over 1 uke siden det kom i til Norge, og enda lengre siden det kom i USA.

Utfra gtaforums har disse problemen vært tilstede ved PC versjonen siden spillet kom, noe som irriterer meg ennå mer med at ingen patch er kommet.

Lenke til kommentar

Dette blir noe liknende Enter the Matrix. Spillet er liksom mer beregnet til PS2. Grafikken er ikke spesiellt god, og det krever mye mer en det egentlig ser ut til å kreve. Spillet her er også spekket med grafiske bugs. Kjører spillet på 1024x768@3xAA(?), og det går ikke akkurat flytendes.

Har forøvrig AMD Athlon XP 3200+, GF6800GT@Ultra og 1536MB minne.

Lenke til kommentar

Grafikken i spillet er ikke akkurat så veldig nice. Mange plasser er den "strukket" ut slik at den ser direkte stygg ut (som på enkelte veier). En del av husene ser matt og "tegneserie aktig" ut til du kommer nært.

Men grafikk er ikke alt. Det er et knakende morsomt spill. Var litt komisk da jeg i et oppdrag i San Fierro fant en leketøysnerd hengt opp etter trusa i et skap.

Eneste som irriterer meg er som sakt de små irriterende feilene som dukker opp fra tid til annen. Som da jeg trodde jeg kjørte i en husveg, men huse forsvant rett fremfor nesa på meg, og CJ ramla ut i intet.

Lenke til kommentar
Jeg kjører med et 6800GT, på 1024x1280, har på full distance, og max på egentlig alt.

Det går egentlig ikke helt glatt hele tiden, å det kan begynne å hakke litt, sånn at man blir sint..

Må jeg ha bedre skjermkort for å få det inn??

bytte skjermkort, trenger du strengt tatt ikke! Det kortet du har nå skal holde og mer til.

Prøv å skru av antialiasing. Det fungerte for meg ihvertfall. Tror det går på spillprogrammeringen enn hva det gjør på hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...