Gå til innhold

Kjøp av harddisk til Shuttle

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg splitter ny pc (shuttle) for ikke altfor lenge.

Har kun 1 harddisk, en 74GB WD Raptor og har dermed lyst på en til.

Kriterier:

Temperatur

Støy

Ytelse

Pris

Kvalitet

Kapasitet

Skulle gjerne hatt tips til beste HDD under disse kriteriene til en makspris på 1500,-

Takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 disker i de vanlige shuttlene (der du enten må droppe cardreader eller floppy for å få plass) er det ikke helt anbefalt med 2 disker. Det blir fort vamt, og det blir fort VELDIG VARMT.

Slapp av.. slapp av.. ;)

Har SB95PV2, så egentlig er det plass til 3 x HDD hvis jeg dropper floppy.

Varme er egentlig ikke noe problem, men vil jo ha det så kjølig som mulig selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar

Hvis ytelse er viktig, bør du nok heller gå for denne. Det fine med disse diskene, er at lesehodene hviler utafor platene på en egen rampe når disken er slått av. Om du skulle være uheldig å miste disken i bakken, er sjansen større for at den klarer seg enn hos andre disker. Støymessig er den på nivå med Seagate, skal man tro erfaringene her på forumet. Aksesstiden er lavere på denne disken enn andre disker i samme klasse, derav bedre ytelse. Strømforbruket er også lavere sammenlignet med de andre, slik at varmeutviklingen ikke skal være høyere her.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
2 disker i de vanlige shuttlene (der du enten må droppe cardreader eller floppy for å få plass) er det ikke helt anbefalt med 2 disker. Det blir fort vamt, og det blir fort VELDIG VARMT.

Slapp av.. slapp av.. ;)

Har SB95PV2, så egentlig er det plass til 3 x HDD hvis jeg dropper floppy.

Varme er egentlig ikke noe problem, men vil jo ha det så kjølig som mulig selvfølgelig ;)

Jeppjepp, så lenge du har en P-serie så er det null stress med flere disker. Er du ute etter mest mulig ytelse kjøper du WD-disk, er du ute etter minst mulig støy og minst mulig varme, kjøper du Samsung.

Lenke til kommentar

Vanskelig valg dette her. Er ikke helt sikker på hva jeg selv ville ha kjøpt, men kjøp ihvertfall en disk som har Native Command Queuing (NCQ). Noe muligens alle disker har i dag?

Jeg ville nok ha valgt Samsung's Spinpoint P120 om støy er det viktigste momentet.

Er du ute etter mer bråk og litt høyere ytelse bør du ta en titt på Hitachi DeskStar T7K250 og Maxtor DiamondMax 10.

Andre disker.. Seagate Barracuda 7200.8, Hitachi's 7K400 / Maxtor MaXLine III

Det er bare å lese i vei så finner du den disken som passer best til deg! :thumbup: Mye snadder å lese på :)

Lenke til kommentar
ok folkens.. Da står det mellom:

Samsung Spinpoint

Seagate Barracuda

Hitachi Deskstar

"Stem" i vei ;P

skal du ha disk under 250 gb velger du samsung sin sata-2 serie, skal du ha over 250gb velger du seagate sin 7200.8 serie. enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...