bluesmaster Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Bør man beskytte seg mot Statisk elektrisitet (ESD) når man rører komponenetene i en PC? Har noen her inne dårlige erfaringer med statisk elektrisitet? Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 aldri skjedd meg, og jeg har mekka møøøe pc. Kommer mye ann på omstendighetene, men bare ta på et ledende materiale før du setter igang så skulle det årne seg. Med en armlenke som du kobler til jord er du 100% sikker =) ditt valg Lenke til kommentar
Osram Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Quote: Den 2002-07-21 14:35, bluesmaster skrev:Bør man beskytte seg mot Statisk elektrisitet (ESD) når man rører komponenetene i en PC?Har noen her inne dårlige erfaringer med statisk elektrisitet? Vær så snill: Du har en mulighet til å søke i dette forumet. Søk på statisk elektrisitet og du finner massevis av svar på dette fra tidligere diskusjoner. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: Den 2002-07-21 14:42, Shrike skrev:aldri skjedd meg, og jeg har mekka møøøe pc. Kommer mye ann på omstendighetene, men bare ta på et ledende materiale før du setter igang så skulle det årne seg.Med en armlenke som du kobler til jord er du 100% sikker =) ditt valg Det ledende materiale må jo være koblet til komponentene på jord, hele poenget er at du skal ha samme elektriske potensiale som komponentene så det ikke går strøm mellom deg og en komponent du berører. Altså kan du ta på kabinettet, men å ta på et hvilket som helst ledende materiale blir feil. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg sier som en sa tidligere på forumet... Bruker du bilbelte? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Jimmy Pop skrev (2002-07-25 14:50):Bruker du bilbelte? Jepp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå