Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Domene og forwarding

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i ei litt lei klemme og lurer på om noen har tips til alternativer.

Jeg registrerte for ett år siden domene hos Verisign/networksolutions og betalte for 10 år (Idiot meg!).

Samtidig kjøpte jeg forwarding tjenester hos Namesecure slik at all post på formen "any.input@mydomain.com" ble videresendt til min e-postkonto av fritt valg. Likeledes web adresse forwarding.

Nå vil ikke Namesecure tilby dette lenger med mindre jeg overfører domeneregistreringen til dem. Verisign på sin side nekter å tilbakebetale pengene for de resterende 9 årene.

Så nå sitter jeg i ei alvorlig klemme fordi jeg har oppgitt hundrevis av epost adresser på denne formen som vil slutte å komme frem til meg pga at forwardingen opphører.

Kjenner noen til andre enn Namesecure som tilbyr slik tjeneste som jeg kan kjøpe tjenester hos??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Dersom du har betalt domeneavgift for ti år fremover, så har du jo betalt for domenet i ti år fremover. Sjekk først gjennom en Whois-lookup når ditt domene utgår. Det skal altså utgå 10 år fra den dato du registrerte det. Dersom det gjør det, vil du ikke miste disse ti årene ved skifte av registrar. Dersom ditt domene utløper før din tiårsperiode er omme, har ikke Verisign registrert for alle ti årene i en engang, slik de burde ha gjort. Ta da kontakt med dem og be dem gjøre dette.

Når domenet så er registrert og utløpsdatoen er ti år frem i tid, ta da kontakt med Namesecure og undersøk om de vil forlange domeneavgift/administrasjonsavgift for et domene som jo tross alt ikke påløper nye avgifter på før om ti år. Dersom de ikke gjør det (og heller ikke har andre skjulte avgifter), så burde det jo være trygt å flytte domenet til dem. Men de skal vel tjene penger ett eller annet sted, så det er jo ikke sikkert at det viser seg å være lurt i lengden..

For øvrig så tilbyr de fleste leverandører av webhotell/domenesalg den løsningen du skisserer. F. eks. adresse@dittdomene.com blir videresendt til din private hotmail-konto e.l.

Rimelige webhotell: www.bkmedia.no

[ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-07-21 22:10 ]

Lenke til kommentar

petter_n:

Takk for tipset, men dynDNS tilbyr ikke forwarding

lukibamse:

Mange takk!!! :grin: Det var nettopp dette jeg behøvde!!

Som bonus var tilogmed gratis! Før betalte jeg for samme tjeneste! Kan nesten ikke bli bedre! :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...