Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl leverandørvalg start/tele2

Anbefalte innlegg

skal legge opp adsl hjemme hos gamlinga og lurte på litt.

start.no og tele2.no kjører samme tilbud 2/0,3xx for 379kr i mnd.

hvilken av de skal jeg velge? mener å ha hørt at tele2 er litt ustabilt og start.no er vel forholdsvis nye på markedet?

i tillegg leste jeg at om man ikke har fasttelefon kommer det tillegg på 79 i mnd fordi det krever montør om man ikke har fasttelefon..hva om man sier opp telefonen etter at man har fått opp adslen? (man vet jo aldri med telenor, surrehuer:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle også gjerne like å vite om Tele2 og Start.no leverer like gode linjer som den jeg har vært vant til fra Telenor. Jeg fikk beskjed fra Telenor at jeg bare kan få maksimalt 3000/350, men må betale det samme som for 4000/400, dvs. 549 kr/mnd. Hos Tele2 kan jeg få den samme hastigheten for 429 kr/mnd. Jeg mister tilgangen til iCanal, men hvis linja hadde vært stabil både mht. hastighet og oppetid, så kan jeg godt unnvære ekstratjenestene.

i tillegg leste jeg at om man ikke har fasttelefon kommer det tillegg på 79 i mnd fordi det krever montør om man ikke har fasttelefon..hva om man sier opp telefonen etter at man har fått opp adslen?

Hvis man ikke har fasttelefon, kommer utgiftene til installasjon med montør (nesten 1000 kr) i tillegg til månedsavgiften på 75 kr (Tele2) eller 79 kr (Start.no), så det lønner seg absolutt ikke å si opp telefonabonnementet før installasjonen av ADSL! Sier man opp telefonen etter at man har fått ADSL, så må du betale den månedlige tilleggsavgiften (hvis ikke du velger linje fra NextGenTel, da). Denne avgiften er såpass høy at det ikke blir stort dyrere å beholde telefonen og skifte til et Telenor Mini-abonnement (89 kr/mnd).

EDIT: NextGenTel har visst begynt å kreve 60 kr/mnd hvis man ikke har fasttelefon eller NextPhone, også for linjer levert på egen infrastruktur.

Endret av maledictus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...