Memphis88 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 En venn av meg har D fått seg adsl. Når han bruker kabel fra routeren til nettverkskortet, fungerer alt fint. Men problemene begynner når han skal bruke trådløs tilkobling. For å ta det fra begynnelsen: han sa til PC Support (adsl leverandøren) at han ville ha trådløst. Da sendte de med han en 3Com Office Connect Wireless 11g Cable/DSL router og en 3com Office Connect Wireless 11g COmpact USB Adapter. Link til dette hos komplett: 3Com pakke De sendte i tillegg med en Zyxel Prestige 600 ADSL router. Under nettverkstilkoblinger står da Local Area Connection og Wireless Connection. Som sagt før virker alt som det skal når han bruker Local Area Connection. Men når han tar ut kabelen og skal prøve det trådløse går det bare ikke. Han har kontakt, men internett vil ikke fungere. Vet ikke helt hva som er relevante opplysninger her, men spør viss dere lurer, så skal jeg svare så godt jeg kan. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Kommer han inn på konfig'en til routeren da? http://192.168.1.1/ f.eks... Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Ja. En annen ting jeg kom på nå: er det ikke litt rart at han skal ha to routere? Hadde det ikke vært nok med et trådløst accsesspunkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå