buddy_2 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hei! Har tenkt å kjøpe digitalkamera, og har lite peiling. Har tenkt å ha den til normal husholdnings-bruk. Jeg vil ha et kamera for max pris 2000,- Og skal inneholde de vanlige funksjoner som: zoom, megapixel(det beste jeg får for prisen) osv. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Tror jeg ville slengt på litt mer tips om bruksområder og andre ønsker, ellers kan du få en dullion forslag som alle faller innenfor denne "kategorien" din. Ta f.eks. meg, som mer eller mindre uten unntak foreslår dette: Det er Olympus C-765 Ultrazoom. Det har 4 MP, hele 10x optisk zoom (38-380 mm), inntil 3 cm supermakro og er markedets minste ultrazoomkamera. Det går med litt godvilje ned i en jakkelomme, men er jo altså ikke noe flatt skjortelommekamera. Men så er til gjengjeld kvaliteten og innstillingsmulighetene deretter. Du har alt fra full auto (kjerringmodus) til fulle manuelle muligheter. i tillegg en del motivforvalg, som portrett, landskap, sport, natt osv. Det kan ta opp videosnutter med lyd også. Rosinen i pølsa er prisen. Det har dalt fra ca. 5K til ca. 2.4K, og er dermed et meget godt kjøp for tiden. Du vil sikkert få mange andre gode tips, men få av disse kan matche dette når det gjelder pris/kvalitet/ytelse/størrelse summert. Endret 12. juni 2005 av manskow Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Om du ikke vil bruke mer enn 2000 kr så anbefaler jeg deg å ta en titt på f.eks Canon A510. Billige minnekort og AA-batterier gjør totalprisen passelig for budsjettet ditt. https://prisguiden.no/produkt/25932 Endret 12. juni 2005 av Covcon Lenke til kommentar
ohgilje Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg vil anbefale deg å søke en del rundt på forumet først, og lese en del på f.eks. den tråden som du finner her: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=296349 Den gir en god inføring i alle de ulike tingene du må være oppmerksom på. Jeg selv prioriterer vidvinkel på 28mm for bedre landskaps- og innebilder(gruppe) bilder. I tillegg vil jeg ha et hurtig kamera, der ikke motivene forvsinner før jeg har kamera klar, og skal jeg ta bilde av ungene i en karusell slippe å måtte beregne når bilder tas! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå