ØysteinI Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Jeg fikk tak i et gammelt P3 hovedkort (slot1) og noe greier ... men det står ingen steder på kortet hva for noe slag det er. Det står ikke noe modelnummer, produsent, etc etc. Finnes det noen måte å finne ut hva slags hovedkort det er, med tanke på evt bios-oppdatering. Noe program ala CPUID som kan lese ut produsent, modelnummer osv osv ? Jeg veit det er et intel440ZX chipsett, men stort mer en det veit jeg ikke. :sad: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Intel ZX er vel bare til PII og Celeron? Så vidt jeg husker støtter ZX kun 66MHz buss, og ikke 100MHz som Intel BX-chipsettet. Ellers så tror jeg du kan finne en god del info om hovedkortet i Sisoft Sandra. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Ifølge bios er det ihvertfall 440ZX, men Windows finner det som Intel BX ... tja .. ikke veit jeg, men det er ihvertfall en P3-450 som sitter i. Skal prøve Sandra nå ... takker :wink: Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Det var et Shuttle Inc. hovedkort med Intel 440ZX chipset .. men det støtter 66,100,133 mhz fsb ... (selv om P3-450'n blir litt for ustabil på på 600Mhz :wink: ) Takk for svar :smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 CpuId og MyCpu funker flott! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hvis det er en P3 som står i, er det nok BX, Og som jimmy sier prøv CPUid og trykk på hK' knappen oppe i hjørnet. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Bruke SiSoft Sandra kanskje.. et jevli kjekt program om man ikke vet hvilke komponenter maskinen din består av.. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå