Gå til innhold

Isopropanol

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å få ut de siste gradene av PC-en min og har hørt at alkoholet ispropanol er tingen.

Jeg har følgende spøsmål.

Hva er egentelig Isoproanol, hva brukes det til og hvor kan jeg få tak i det til en billig pege? Hva koster det?

Noen som vet????

BobboZ

Athlon Power

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Isopropanol er som du sier et alkohol(men ikke drikk det :wink:), men nøyaktig molekylstryktyr vet jeg ikke. Det brukes som rengjøringsmiddel og kondensfjerner. Derfor er det beste og gå ned på en bensinstasjon og kjøpe kondensfjerner. Du kan også kjøpe isopropanol hos fargehandelen din. Det koster ikke mye noen steder. Sjekk at flaska ikke er tilsatt noe annet, men inneholder ren isopropanol(eller 2-propanol som er akkurat samme stoff). Har hørt at kondensfjerneren hos Statoil inneholder rusthindrende stoffer og det skal du ikke ha med.

For å få en ekstra utnyttelse av isopropanolen rengjør du CPUen i et lite lukket rom og skrur ikke på korken :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-24 22:10, pali skrev:

bare bonus med rusthindrer da, så ruster ikke kjøleribba di... :smile:

hehe, kjøpte kondensfjerner på Statoil jeg også, den hadde ikke noe ekstra i seg, iflg en på news la tilsettningsstoffene i kondensfjerneren han kjøpte seg som ei hinne over overflata og det er jo ikke bra. Derfor ville jeg lest på flaska at den ikke har noe ekstra tull i seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...