Gå til innhold

GTA:SA - Xbox eller PC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GTA vil alltid være best på konsoll (er jo tross alt laget for konsoll ;) ) å spille GTA på PC vil for meg være helt utenkelig, man mister helt følelsen av spillet.

Når det gjelder XBOX vs. PC så velger jeg PS2 :p

Det var en av de mest idiotiske uttalelsene jeg har hørt. Grunnen til at den kommer til konsoll først er at PS2 har fått seg enerett til utgivelsen de første månedene. Ellers ville den også ha vært ute til Xbox fra første stund.

Alle skytespill er best på PC da du kan bruke musa til å sikte med, noe som gjør pressisjonen ekstremt mye bedre. Og du trenger ikke hjelpemiddler slik som auto-lock funksjonen på konsoll versjonen.

Man har også mulighet for bedre grafikk, legge til egne låter osv.

Når det kommer til at Xbox har støtte for 1080i så har PC det også, samt mange andre oppløsninger. PCen kan stilles inn til riktig oppløsning for prosjektoren slik at den ikke trenger å skalere bildet til riktig oppløsning slik den må med Xbox. Samt at du har mulighet for DVI tilkopling.

Og er man desperate etter å bruke gamepad, så finnes det replikar av PS2 gamepadene til PC også. Men mus er alltid best :dribble:

Lenke til kommentar
Alle skytespill er best på PC da du kan bruke musa til å sikte med, noe som gjør pressisjonen ekstremt mye bedre. Og du trenger ikke hjelpemiddler slik som auto-lock funksjonen på konsoll versjonen.

Nå er ikke akkurat GTA et skytespill, men er enig at f.eks FPS spill er bedre på PC.

Etter min mening så greier ikke en PC å komme på høyde med å sitte i sofaen på stua og slappe av med GTA foran TV, men folk er forskjellige :)

Lenke til kommentar
Etter min mening så greier ikke en PC å komme på høyde med å sitte i sofaen på stua og slappe av med GTA foran TV, men folk er forskjellige :)

Bare for å kverulere litt til, så kan man fint bruke tven som pc-skjerm (feks. s-video eller VGA), og som sagt så kan man bruke ps2-kontroller ;) . Spiller det på xbox selv da :yes:

Lenke til kommentar

Vel, jeg har spillt hele serien både på playstation, pc, og xbox.

Som en annen sier her; GTA serien er og blir konsoll. Ja jeg vet at playstation hostet opp store summer for å få eneretten først. Men det er ett eller annet jeg liker bedre ved å spille konsoll versjonen av disse spillene.

Så da er spørsmålet; ps2 eller xbox ?

Vel, GTA: SA kom jo først til ps2, og det er jo helt ypperlig for de som har den konsollen!

Selv har jeg en xbox og synes spillet blir enda et par hakk bedre enn ps2 versjonen. Grafikken blir faktisk pen, lyden blir i 5.1, og jeg liker kontrollene bedre...

Så spør du meg velger jeg xbox. (Og det er ikke fordi jeg har en sugen pc, sjekk profilen)

Nå spiller jeg san andreas på pc, rett og slett fordi jeg ikke har skaffet meg xbox versjonen. Men jeg liker MYE bedre å spille dette spillet både på ps2 og xbox!

Lenke til kommentar

For å si det slik: Man merker tydelig at det er utviklet for konsoll, da PCversjonen lider endel av konsollsyken: Ganske middelmådig grafikk, dårlig save-system, elendig AI, ikke veldig presise kontroller under skyteepisoder etc.

Om man foretrekker å spille det på en konsoll med dårligere grafikk og skjermoppløsning, elendig framerate og klumpete håndkontrollere, fremfor en PC , så er vel det en helt individuell smakssak. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...