Gå til innhold

Retur av mobil i Elkjøp-butikker?

Anbefalte innlegg

Ja ja, da har Elkjøp tatt bort de grunnene jeg hadde for å kjøpe mine mobiler der:

1. Prisgaranti, for å være sikret billigst telefon. inv_biggrin.gif Kjipt hvis telefonen synker med en 1000 lapp to dager etter man har kjøpt telefonen he he.

og

2. 30 Dagers åpent kjøp, i tilfelle jeg ikke likte telefonen allikevel.smile2.gif

Men jeg skjønner de, fikk mye ufortjent pes fra forbrukerrådet for det med prisgarantien. Det med 30 dagers åpent kjøp var i grunn et tapsprosjekt i seg selv når det gjaldt telefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp skriver: "Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement"

Hadde de brukt 'eller' i steder for 'og' hadde jeg med en gang tolket det slik at unntaket gjelder både mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement.

Jeg er norsklærer, og jeg er ingen kverulant, men siden Elkjøp i begynnelsen inkluderte alle mobiler i 30 dagers åpent kjøp, for så å stramme det inn til å kun gjelde mobiler som var solgt uten abonnement (altså full pris), er det kanskje ikke rart jeg lurte på hva de mener.

Imidlertid er jeg nå innforstått med at mobiler ikke kommer under 30 dagers åpent kjøp, så lenge de kjøpes i vanlig butikk. På internett gjelder andre regler.

Lenke til kommentar

Jeg jobber hos Elkjøp, og jeg kan bekrefte at det IKKE er returrett på mobiltelefoner. Prisgarantien innenfor samme abb. og vilkår gjelder fortsatt, selv om det ikke blir markedsført.

Det står til og med på bilaget når du kjøper en mobiltelefon følgende;

"På mobiltelefoner gjelder ikke vår 30 dagers full returrett."

Dette skal også stå i DMene...

*Edit* en haug med leifer på morrakvisten :S

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

må være bra tjukk i hue viss en klarer å tolke: "Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering." til at dette kun gjelder mobiler solgt m/ abb.... !! :nei:

:nei:

Lenke til kommentar
må være bra tjukk i hue viss en klarer å tolke: "Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering." til at dette kun gjelder mobiler solgt m/ abb.... !! :nei:

:nei:

Eller bare god i norsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...