IBalic Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Har her prøvd å lage en tegning av nettverket mitt: PC-en min er i dette tilfelle PC 2. Jeg har adsl fra NGT, nærmere bestemt Bravo (2000/400). På PC 1 er hastigheten slik den skal være, men nede hos meg er den svært svekket. Snakker nå om ned-hastigheten. Kan variere fra 900 kbs til 1500 kbs. Har prøvd og koblet en annen bærbar pc til hubben, og da er hastigheten slik den skal være (2000 kbs). Har også prøvd med forskjellige nettverkskabler fra hubben til min pc. I tillegg har jeg skifta nettverkskort. Noen som vet hva problemet er? Har selvfølgelig slått av alle programmer som bruker ned-hastigheten når jeg tester. Endret 11. juni 2005 av Ole-Magnus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Når jeg forstørrer opp bildet, kan jeg se det er dårlig kontakt til switchen... Neida tuller bare. Har du prøvd å koble pc1 rett i ADSL-ruteren og målt hastigheten da? Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Når jeg forstørrer opp bildet, kan jeg se det er dårlig kontakt til switchen... Neida tuller bare. Har du prøvd å koble pc1 rett i ADSL-ruteren og målt hastigheten da? Hehe, jeg skal prøve å lage et nytt bilde så kanskje det går bedre. Men problemet er at pc-en er stasjonær og svitsjen er i annen etasje, så jeg får vel teste det ut hvis jeg orker senere i kveld... Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Har du dårlig hastighet selvom de andre maskinene ikke "bruker linje"? Om du har god hastighet da er det bare fordi at de andre maskinene bruker opp linja da... Men det er vel ikke sånn... Lenke til kommentar
ToppDogg Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 eg vedder på at det er hub'en som er problemet. hub er gammaldags, hadde kjøpt en ny svitsj visst eg var deg. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 jeg var også helt sikker på at hubben var problemet, men da jeg koblet den bærbare til hubben var hastigheten normal. Da ble jeg litt forvirra. Vurderer uansett å kjøpe en svitjs istedet på grunnlag av ToppDoggs argument. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå