Goliath Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Skal jeg eller ? Hei xxxxx Vi har tidligere sendt deg 4 betalingsmailer. Til tross for dette er ikke ditt skyldig beløp på: -166.25 blitt betalt. Vi ser oss derfor nødt til å varsle om at kravet vil bli overført til inkasso. For online betaling: klikk her Du kan også overføre beløpet til vårt kontonummer: 5010.05.79844. NB! Du må oppgi ditt KID-nummer: xxxxxxx på overføringen! Det kan ta inntil 3 virkedager før din QXL-konto er oppdatert. Når betalingen er motatt sender vi deg en e-post som bekrefter denne. Mine fakturadetaljer: klikk her Informasjon om betaling og priser: klikk her Glemt passord? klikk her Hvis du allerede har betalt, vennligst se bort fra denne e-post. Lykke til! Vennlig hilsen alle oss i QXL.no Er dette en reell inkassosak? Jeg har da ikke fått no epost tidligere Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Har du ikke mottatt noen purringer på betalingen kan du ta det med knusende ro. Skal noe til inkasso MÅ du ha fått noen advarsler/purringer. Mulig de også må være skriftlig på papir og ikke i form av en mail, men det kan sikkert andre bekrefte eller avkrefte. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 De har rett til å gå til inkasso. Går ut i fra at epost er like godkjent til å sende ut regninger som brev. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Du minte meg faktisk på noe der, tror faktisk jeg skylder de 60kroner elns. Begynner å bli to år siden sist jeg var innom kontoen min. Men sender ikke QXL regningene i posten lengre? Gjorde da alltids det før Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) At epost er like godkjent til å sende ut regninger er jo helt blåst! Epost er jo absolutt ikke den riktige måte å sende ut viktige regninger iom. at eposter kan bli borte, havne i spamfilter, epostkontoer kan jo fryse, bli borte, man kan miste passord, ikke ha mulighet for å sjekke epost osv. Endret 11. juni 2005 av überGoliath Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Så vidt jeg vet må du ha fått flere skriftlige advarsler (altså ikke e-mail, men snailmail), så lenge QXL sine brukerbetingelser ikke sier noe annet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 E-post er godkjent som skriftlig dokumentasjon nå om dagen, hvorfor ikke bare spør hva de pengene er for da? Lenke til kommentar
Togo Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 E-post er godkjent som skriftlig dokumentasjon nå om dagen Jepp, mange internettbutikker som sender kvittering via epost. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Siden du har etter at du sier du ikke har fått noen eposter er det vel tydelig at du juger. Når du skal selge noe der er du pliktig til å sette deg inn i regler, og du godtar å betale. Da får du gjøre det. Det er vel egentlig ikke QXL som taper penger på at du ikke betaler, inkassoselskapet legger vel til sitt honorar i beløpet du blir skyldig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Får du en faktura fra inkasso kan du regne med at de legger på et betydelig beløp. Hvordan fungerer egentlig det med inkasso? Hvis en faktura går til inkasso, er man da svartelistet mot å ta opp lån og andre ting som viser at man er betalingsdyktig? Blir dette slettet etter en viss periode da? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 man får flere inkassovarsler før de virkelig kommer for å hente PCen din..inkassovarsel registreres ikke men inkasso derimot.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det er vel ikke noe som kommer på rulleblad? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvorfor står det -166? I så fall skylder vel QXL deg penger i stedet? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det er vel ikke noe som kommer på rulleblad? Nei, men du får mest sannsynlig nedsatt kredittverdighet, noe som betyr at du ødelegger mye for deg selv, om du noen gang vil ha kjøpekort, kredittkort, lån og slikt. Da blir du sett på som en usikker betaler. Og det vil man ikke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det er vel ikke noe som kommer på rulleblad? Nei, men du får mest sannsynlig nedsatt kredittverdighet, noe som betyr at du ødelegger mye for deg selv, om du noen gang vil ha kjøpekort, kredittkort, lån og slikt. Da blir du sett på som en usikker betaler. Og det vil man ikke. Men blir ikke ting som dette slettet etter en viss periode? Folk blir jo eldre. Det er mange som gjør dumme ting i sin ungdom på grunn av modenhet og dårlig økonomi. Folk bør få en ny sjangse etter min mening. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det tror jeg da også man får. Bankene tjener penger på å låne ut penger, og de lar ikke den sjansen gå frå seg selv om du glemte å betale 200,- en gang for lenge siden. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvorfor står det -166? I så fall skylder vel QXL deg penger i stedet? Det betyr at man skylder QXL penger. Helt idiotisk etter min mening, men på en annen side kan man ikke få QXL til å stå i gjeld til deg. Lenke til kommentar
Alcon Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 jeg fikk sånn jeg og bare betal det du har utestående så kommer nok ikke inkassokravet Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Bankene tjener penger på å låne ut penger, og de lar ikke den sjansen gå frå seg selv om du glemte å betale 200,- en gang for lenge siden. Alle skurker begynner i det små ^^, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå