Gå til innhold

feil med nyhets script's?

Anbefalte innlegg

Se skal installere cutenews nå, men når jeg går til siden der scriptet"skal installeres" så står det rett over "Warning: file(./data/users.db.php): failed to open stream: No such file or directory in /mnt/home4/y/ym/ymerx/public_html/cutenews/index.php on line 33" hva betyr den feilen? hva har jeg glemt?

Edit: se lengre ned, noe av det samme skjer med aj-fork også...

Tror home.no.net er problemer jeg nå altså...

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjort.

Får flere slike feilmeldinger om andre filer også.

Merkelig dette :hmm:

Edit: Prøvde med Ajfork nå får denne feilen nå: Warning: file(./data/users.db.php): failed to open stream: No such file or directory in /mnt/home4/y/ym/ymerx/public_html/ajfork/index.php on line 49

Enten er det noe rart med home.no.net ellers så er det noe merkelig med nyhets scriptene, er ikke noe med koden min å gjøre til siden, får nå har jeg bare lasta opp aj-fork, hjemmesiden har jeg ikke lastet opp.

Noen aning?

Prøvde å fortsette med installasjonen av aj-fork fikk da vite at mange filer er korrupte og at ikke alle filene er CHmodet, merkelig, har CHEmoddet alle vil jeg tro, jeg ba FTP clienten gjøre det værtfall...

Edit2: CHModingen fikk jeg ordna med, men får fortsatt den "warningen" pluss at det står at masse filer er corrupte, har prøvd å laste ned aj-fork mange ganger nå men står at filene blir corrpute vær gang, begynner å tro at home.no.net er problemet...

Får vente til tjc.no får opp webhotelet mitt da å prøve igjen, kansje det går bedre da.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Grunnen til at filene blir korrupte er vanligvis FTP-klienten og/eller filene sin feil. Prøv å last opp med Windows Explorer/IE. Det funket bra for meg.

..og "No such file or directory"-feilen er vel rimelig selvforklarende? ;)

Lenke til kommentar
..og "No such file or directory"-feilen er vel rimelig selvforklarende? ;)

Skal prøve en annen ftp klient jeg da :) eller IE/Windows explorer.

Men "no Such file or directory" vis jeg skulle tippe så betyr det at det er en fil eller mappe som mangler? :p jeg forstår det vis jeg direkte oversetter det, men i webdesigning sammenheng så er jeg ikke helt sikker på om jeg forstår....

Men uansett vis det er sånn som jeg tror så har jeg sjekket index.php filen i aj-fork mappa på linje 49 som den sier, og da fant jeg den filen og den er akkurat der den skal være...

Edit: http://ajfork.berlios.de/ regner med at det der er hjemmesiden til aj-fork? er værtfall der jeg har lasta ned aj-fork fra...

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Hvilken versjon av AJ-Fork bruker du da?

ajfork.berlios.de er hjemmesiden til AJ-Fork ja.

Versjonen jeg fant på siden der, v2.1 aka 168 eller noe.

Men venter med å teste igjen til webhotellet mitt er klart, tror det er noe rart med home.no.net ellers så er det noe galt med FTP programmet mitt, så gikk nettopp over til smartFTP, så får jeg se igjen når webhotellet mitt er i orden.

Lenke til kommentar

Har selv vært borti flere webhoteller (betalte), og bortsett fra lagringsplassen på kun 30 MB er home.no.net faktisk noe av det beste jeg har vært borti. Har aldri hatt noe problem med å kjøre noen scripts der, så feilen ligger nok i installasjonen :whistle:

Anbefaler å bruke FTP-programmet Filezilla (http://filezilla.sourceforge.net), som både er rask, stabil og gratis.

En vanlig feil du bør være obs på: Windows (spesielt 2000/XP) kan noen ganger bytte om små og store bokstaver i filnavn uten at du merker det, og ettersom Windows ikke skiller mellom små og store bokstaver i filnavn har det ingen betydning på din egen maskin, men serveren til home.no.net kjører linux, som skiller mellom små og store. Dette retter du enkelt i Filezilla.

Lenke til kommentar

Bortsett fra sikkerheten, så er home.no.net ganske bra ja. Jeg kan uten problemer se kildekoden til hvilken som helst PHP-fil som ligger på serverene til home.no.net.

Edit: Men ikke misforstå meg, det betyr ikke at jeg gjør det selv om jeg har mulighet til det.

Endret av Prodigy_
Lenke til kommentar
Bortsett fra sikkerheten, så er home.no.net ganske bra ja. Jeg kan uten problemer se kildekoden til hvilken som helst PHP-fil som ligger på serverene til home.no.net.

Synst kansje du skulle rapportere det til start, vis dei greie å gjere noe med det :p

Lenke til kommentar

Synst kansje du skulle rapportere det til start, vis dei greie å gjere noe med det :p

Har sendt de mail og sagt i fra, men det ser ikke ut som de bryr seg noe særlig om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...