Gå til innhold

HD 3.5" Enclosure

Anbefalte innlegg

Jeg har en boks med USB 2.0 kobling som jeg kan brukes for å ha en ekstern harddisk. En veldig praktisk måte å transportere store mengder data på. Det jeg leter etter nå er samme type løsning for 3.5", men med RJ-45 10/100 interface slik at jeg kan sette den opp som en nettverksdisk. På denne måten er det ikke lenger behov for å ha en PC. Vet at ASUS har kommet med en slik løsning, men de leverer det sammen med WiFI og for 2.5". Det er ikke det jeg er på jakt etter. Vet noen av dere her på forumet om en slik løsning?

Jeg mener å ha sett en likninde løsning på nett for en stund siden, men husker ikke lenger hvor jeg så den.

Takker for tipsene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette en boks hvor man kan sette en vanlig intern 3,5 Harddisk inni, og bruke den som en ekstern?

Ja, ekstern siden dette er en disk som da er koblet direkte til nettverket via en switch. Den vil da fungere som om den befinner seg på en filserver eller annen PC.

Lenke til kommentar

Takker for tipset. Det er noe slikt jeg har lett etter.

NAS eller NDAS er ganske dyre løsninger, spesielt hvis man allerede har en ekstra harddisk og bare trenger en "kasse". Om pener ikke var begrensningen så, er NAS ideelt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...