Flurry Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Heisann ! Nå er jeg endelig ferdig med versjon 2 av bloggen min, Annaxia.net. Dette er sommerversjonen av bloggen, og den vil være der til ca. september/oktober. Dette vil jeg ha respons på: - Typografien - Tilgjengelighet og brukervennlighet - Layout generelt - Fargene (passer de til sommeren ?) - Skriveriene mine - Koden - Annet (hvis du har noe annet å kommentere) Har lagt en del tid i denne versjonen, bare så det er sagt også. Vil helst ha konstruktiv kritikk må jeg vel også legge til. Annaxia.net - http://annaxia.net/ (eller http://fefas.abstract.no ) På forhånd takk! Endret 11. juni 2005 av Fefas Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) - Likte fonten du har brukt - Det var passe ryddig - Layouten er helt vanlig...ikke så mye å si om den. (header, en hovedsinnholdsdiv, og en menydiv, footer) - Fargene var friske de, men jeg vet ikke helt om jeg tenker på sommer med en gang jeg ser de...er litt usikker der. - Koden ser bra ut... - Vet ikke helt om jeg likte hovern din på menyen. Men det er smak og behag. - Ser ikke hva headerbilde skal forestille. Vet ikke om det skal forestille noe men... Oppsummering: En helt grei blogg, med friske farger. Endret 11. juni 2005 av VgaR Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Fint du likte en del av siden . Serverproblemer er det også ja. =/ Men tilbake til repsonsen: Koden er gjordt ryddigere nå, og banneren er et bilde som er trikset litt med . Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hovedsiden, informasjonsiden og kontaktsiden linkene i headeren ser man så vidt. Dette burde du endre på. KAn vel godt fjerne de linkene da du har det i hovedmenyen? Hva forestiller den headeren? Syntes alt på toppen; headeren og annaxiadotnet ble litt skurrete/utydelig. Syntes også det blitt rart med strek over linkene i menyen ved a:hover. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Førsteinntrykk: Pen bakgrunnsfade, pene farger. Headeren er ikke med i førsteinntrykket fordi den tok for lang tid å laste. Så ble jeg mer kritisk etter hvert: - Hvorfor er overskriftene til innleggene samt dato-stemplinga lenger til venstre enn selve avsnittet? - Menyen over header er nesten helt usynlig. Ikke bra. Dessuten er ikonene helt like som de på paradoxia.org. Lag dine egne. - Høyre kolonne -> Linker: Gjennomstreket hover? Ikke pent det heller. - Pen grafikk øverst i header der, men syns kanskje at bildet under der var litt vel lyst. - Pene linker på «kommentarer» og «les mer» Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Er mye kritikk over her, men jeg har èn ting jeg også, fjern den skrekkelige hoveren på headeren Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) - Pene farger og bakgrunn - Ganske ryddig - Bildene du bruker for hovedsiden, informasjon og kontakt i menyen lignet veldig på de PoleCat bruker på Paradoxia.org. - Fargen du bruker på hoveren på "annaxiadotnet" passet ikke inn. - Koden var ikke akkurat veldig ryddig. Endret 11. juni 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Har du fått tilatelse til å ta ikonene til PoleCat (eier av paradoxia.org)? Endret 11. juni 2005 av Stish Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Har du fått tilatelse til å ta ikonene til PoleCat (eier av paradoxia.org)? Så vidt jeg kan se er dette vektorgrafikk som følger gratis med Photoshop. Så sånn sett er de nok ikke tatt fra paradoxia.org, men jeg ville likevel byttet de ut, siden det ikke er veldig kult å ha lik grafikk som andre nettsteder. Er vel en del som vil se på det som en liten rip også, hva vet vel jeg. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Pluss at de ikke passet inn overhodet. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Uten å se på de andre(): Likte header'n, men ikke det greiene over header. Vanskelig å se hva som står osv, vondt på øyet Pene farger som alltid! - * Ikonene i header var vanskelige å se, hadde kant rundt seg og burde preloades * Header har et innrykk i forhold til datogreiene over * Tror ikke jeg likte linkene desverre * Datogreiene ble litt stort, og uppercase gjorde seg ikke * Litt tynne footer, egentlig litt stilig på en ny måte * Menyen falt ikke i smak, hvertfall ikke gjennomstreking * Litt mye standard PS efekter(outerglow osv) Beste med siden synes jeg var header'n! Det jeg så av koden så bra ut, men likte ikke de spacer divene dine, også trenger du xhtml? Også span rundt a? Var faktisk ganske pent dette altså, sorry for litt hard kritikk, forventet mer EDIT: la på et spørsmålstegn på "Trenger du xhtml" Endret 11. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
uranus Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvis du tenker komposisjon, bør det "hoved bildet" og logoen samt teksten være plassert i lik linje på bredden av siden din. Luft oppe og nede på logo bør være likt. Jeg likte ikke hover på linkene på menyen din, men ellers syns jeg siden var veldig pen. Jeg likte fargene og at siden er ganske "tynn". Stå på! Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 First off: Siden din var kjempestilig. Du er flink. Sekundo: Ikke fjerne ikonene. Disse er blitt brukt 100^2 ganger. Det var litt hardt for øyet i begynnelsen - jeg visste ikke helt hvor jeg skulle sette fokuset. Jeg ville gått for at h2 (forhåpentligvis) står i større kontrast til bakgrunnen. I tillegg kunne du prøvd en annen farge i tekstfeltet. Siden begynner så bra, og slutter så tamt. Benytt gjerne fargen du har brukt i headeren sin hover. Pen sommerside, men kanskje litt kald. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Sekundo: Ikke fjerne ikonene. Disse er blitt brukt 100^2 ganger. Jeg vil si at dette er grunn god nok til ikke å bruke dem. Hvis de skal brukes må de fremheves tydeligere, det er sikkert. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Den nye menyen Hva med å bruke den gul/brune fargen du har i hover på annaxia.net logoen andre steder på siden? Hadde nok varmet opp litt Veit ikke om jeg liker den mørke streket du har gående på sidene. Den er pen øverst, men taper seg liksom nedover Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Har endret footeren litt nå, endret menyen og skal prøve på mer sommer feeling Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Se her ja. Pent, ryddig med en tøtsj av smootnes. Menyen vises litt forskjellig i IE og FF. Forsåvidt pent begge steder. Jeg liker ikke helt det avrundede hjørnet på menykategoriene. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Synst den var lik den gamle. Er det ikke samme "logoteksten" som var på den gamle? - Likte godt les mer knappene og kommentar knappene. - Likte menyen også - Header var ok - Godt fontvalg - Synst forøvrig faviconet var pent også. Men jeg synst ikke det gir noen mening da Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Syns ikke brunfargen gir en "sommer-feel" om det er det du prøver på. Teksten i header (helt øverst) er litt for oversminka. Det gjelder også headerbildet, nesten vansklig å se hva det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå