Gå til innhold

nytt skjermkort.. hva bør jeg velge?

TapZ

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg noensinne har gjort noen oppdateringer på pc'en, men nå som bf2-demoen er sluppet har jeg innsett at skjermkortet må fornyes. Jeg har pr idag et Geforce 4 TI4600. Har noen et tips til hva slags kort jeg burde velge? Hva gir mest ytelse for penga?

Og et annet spm: pci express.. hva er det? :) Bruker AGP nå, men jeg kommer også til å bytte hovedkort/cpu om ikke så altfor lenge.. Burde jeg isåfall vente med skjermkortet for å evt kjøpe pci express? eller er AGP like bra?

edit: Jeg liker å ha en stillegående pc.. så et skjermkort som er relativt stillegående er å foretrekke.

Endret av TapZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvor mye penger du vil legge i dette..

PCI Express er nok å foretrekke, men da trenger du et hovedkort som støtter dette.

Det kan nok være å anbefale å vente litt og så kjøpe nytt HK, CPU, RAM og GFX på en gang.

Lenke til kommentar
ja men greia er at jeg skal kjøpe helt ny pc..seff med pci e...også lurte jeg på om det er det lureste valget til den prisen:)

Jeg har funnet ut for meg selv at X800XT PE er det beste valget. Muligens X800XL er det kortet i dag med best pris/ytelse forhold, men selv har jeg nok penger til å legge til 500kr for å få et kort oppe blandt dem aller beste, nemlig X800XT PE

Lenke til kommentar

Slik vil det alltid være....

Det nye som kommer er ikke noe revolusjonerende uansett....bli bare hakket bedre som alltid. Dette kjøper man neste gang man skal oppgradere..enekelt og greit..

Men self...klarer man å leve med dårlig utstyr i lang tid sparer man mye penger. Men hva er vitsen med å gjøre det om man bruker pc'en til å spille med hver kveld da?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...