Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men altså, jeg har trommene i studioet til fatter, og det skal liksom se litt proft ut da, og rommet blir så lite hvis jeg skal tyte eggekartonger på alle vegger og tak, men et sånt glassbur er ideelt.. Sikker på at ingen hvet hva det heter? :/

5948777[/snapback]

Plexi?
Lenke til kommentar

Jeg så ikke det, men har ikke tenkt å bruke det på scenen eller noe, men bare her hjemme så jeg ikke skal bråke så fælt...

Plexi glass sier du? Demper det godt? Og får man kjøpt slike rom da?

Har nemlig sett en annonse for det i Musikkpraksis, men det er lenge siden, husker ikke hva det heter :(

Lenke til kommentar

Plexiglass kan det nok være ja, har ikke vært borti så mye av sånne skjermer/lyddemping selv, men mener det ringer en bjelle der :p .

Har begynt å fundere litt ang. sett igjen jeg nå, har fått en kjøper på settet mitt, måtte bare vente litt på at han skulle få penger for sitt sett... Og da tenkte jeg litt på, ettersom jeg allerede har det meste av hardware og sånt, å kanskje kline til med et Mapex Saturn allikevel. Ser de har litt Mapex trommer på www.musicstorekoeln.de , har også handlet litt derfra før og vet de er hyggelige folk å "deale" med :p . Muligens setter jeg SC Performer settet mitt i Oslo (metalbandet) og bruker Saturn settet hjemme/ute med mitt andre band (70's hard rock/led zeppelin stil, trenger i grunn ikke all verden med tammer og slikt til denne musikken). Høres egentlig ganske fristende ut akkurat nå... Vil tro jeg kan få til et 5 trommers Saturn sett frakta hit for ca 12.000 (uten norsk moms...). Kanskje legge til en 8x7" da, så tror jeg det kan bli bra... Hvis ikke så har jeg alltids gamle ideen om Force 3005 settet i live enda, så får se an hva som skjer... men foreløpig frister det litt med et skinnende nytt Saturn sett :dribble:

EDIT: viste seg at jeg hadde regnet feil :( . Siden der går automatisk til 0% moms når jeg velger norsk oppsett, og da blir det selvfølgelig dyrere... Oh well... Mulig jeg fortsatt er interessert hvis det dukker opp noe tilbud.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Det ble en del mer enn jeg hadde beregna å kunne bruke på sett denne gangen... Har også blitt tvilsom til hvorvidt det firmaet lar meg sende til firmaet her for så å slippe norsk moms, forrige gangen jeg bestilte derfra måtte jeg nemlig betale norsk moms i tillegg (heldigvis var det kun en crash-cymbal, hadde det vært et helt sett blir det ofte mye penger...). Så thomann.de er nok fortsatt det stedet jeg holder meg til så lenge eg bestiller fra utlandet...

Premier Artist Maple er jeg også ganske interessert i. Eller en annen mulighet, kjøpe et billigere sett i "rock" konfigurasjon (en racktom, to gulvtammer) og heller satse på litt flere cymbaler og en god dobbelpedal (som jeg også trenger...). Tross alt får man jo god lyd ut av ganske billige sett i dag, lurer på om jeg egentlig "trenger" et så fint sett enda...

Motsier meg selv hele tiden merker jeg, men sånn er jeg når jeg er ute etter nytt utstyr :p. Hadde jeg bare hatt litt mer penger å rutte med hadde ikke det vært så mye å lure på tror jeg...

Lenke til kommentar

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...+lesson&pl=true

Dette må sees! En gutt ved navn Andrew har jammen meg grabba fatt i videokameraet og skal lære oss ute i verden å spille.... tja... Litt ACDC, disco-beat... Litt av hvert... Finn popkornet!

:!: :w00t:

"Here is a kind of a disco-beat" hah... Hører ut som han tror han har funnet den opp selv... ;)

"And this is some blues-kind-of-stuff".... .... .... .........Blues?.........

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...