Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm...hva slags specs var det på det Gretsch settet a?

5926134[/snapback]

22x18, 10x8, 12x9, 14x11 og 16x13

Gretsch-shellene har jo nesten ikke forandret seg siden 50-tallet, så dersom du søker litt, finner du ut det du trenger.

Utrolig kult sett det og.

Har også et annet Gretsch-sett. Dette er fra 80-tallet.

Lenke til kommentar

Nydelig sett Svendheim! Jeg synes egentlig Gretsch settet var bedre "oppsett-messig", men det er nå opp til hver og en! Pork Pie lager fete trommer.

nesta_bobo: er nok ikke så altfor ille den dobbelpedalen. Men siden det kun er enkelkjede-drift, ville jeg også vurdert Peace Velocity, de skal koste omtrent det samme, selges bl.a. på www.trommeslager.no . Evt. Janus eller Big Dog pedaler, men de er ca. en 1000 lapp dyrere...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Da begynte denne å sovne igjen ja, men ihvertfall:

Fatter har blitt litt bekymra, ettersom det er fire folk i huset som spiller trommer og vi bor i et ganske så tett strøk, så tenkte vi skulle sjekke ut sånn der "glassrom" hvor man sitter inni og blir isolert, isolering av rommet blir litt dyrt, men husker ikke helt hva det "glassrommet" heter, så får liksom ikke sjekka det. Noen som veit hva det heter eller som har sett det noe sted?

Lenke til kommentar
Da begynte denne å sovne igjen ja, men ihvertfall:

Fatter har blitt litt bekymra, ettersom det er fire folk i huset som spiller trommer og vi bor i et ganske så tett strøk, så tenkte vi skulle sjekke ut sånn der "glassrom" hvor man sitter inni og blir isolert, isolering av rommet blir litt dyrt, men husker ikke helt hva det "glassrommet" heter, så får liksom ikke sjekka det. Noen som veit hva det heter eller som har sett det noe sted?

5935511[/snapback]

eggkartonger? :p

Lenke til kommentar

Er nå 60% sikker for å gå for Sonor 3005 settet, og er veldig glad for det!

Var på sagevik igjen for noen dager siden, denne gangen var han tromme-duden her, og han skrøytet veeldig mye av 3005 settet, og det er jo bra :)

Han hadde ingen 3005 sett inne, men derimot et 3003 sett, han sa at '05 settet var bedre(Noen som vet..?)

Hvis jeg blir helt sikker på 3005 settet så ville han spør sjefen sin om prisen på det, og prisen for ekstra tammer (Jeg spurte hva prisen for en eller to ektra tammer var, og han viste meg en katalog hvor prisene sto; fra 1500 til 3000 for å ta litt i (husker ikke nøyaktig, men det var noe i den duren))

Uansett, har ikke fått cymbalene ennå, men håper på å få dem i morgen, eller på torsdag, forhåpentligvis ut denne uken!

Men hva mener du med eggkartonger, zomax...? :cry::huh:

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
Han hadde ingen 3005 sett inne, men derimot et 3003 sett, han sa at '05 settet var bedre(Noen som vet..?)

3005 er bedre enn 3003 (forgjengeren...). 3003 hadde shell med blanding av basswood og maple, mens 3005 er 100% maple. I tillegg har de vel oppgradert hardware'n litt på 3005 også, skruehus og sånne ting. Gjør nok et klokt valg om du går for de! Da blir vi sannsynligvis to :)

Lenke til kommentar
Er nå 60% sikker for å gå for Sonor 3005 settet, og er veldig glad for det!

Var på sagevik igjen for noen dager siden, denne gangen var han tromme-duden her, og han skrøytet veeldig mye av 3005 settet, og det er jo bra :)

Hvis jeg blir helt sikker på 3005 settet så ville han spør sjefen sin om prisen på det, og prisen for ekstra tammer (Jeg spurte hva prisen for en eller to ektra tammer var, og han viste meg en katalog hvor prisene sto; fra 1500 til 3000 for å ta litt i (husker ikke nøyaktig, men det var noe i den duren))

Uansett, har ikke fått cymbalene ennå, men håper på å få dem i morgen, eller på torsdag, forhåpentligvis ut denne uken!

Men hva mener du med eggkartonger, zomax...?  :cry:  :huh:

5944733[/snapback]

Bra! 3005 er et utrolig godt sett, som Marius sa er forskjellen på 3003 og 3005 at 3003 er en blanding av maple og basswood, mens 3005 er 100% maple. hardwarem er også litt dårligere og finishene ser mye bedre ut på 3005.

var jeg som spurte etter isolering, og har hørt at det skal funke å teipe eggkartonger på veggene, men har aldri testet det selv...

Lenke til kommentar
var jeg som spurte etter isolering, og har hørt at det skal funke å teipe eggkartonger på veggene, men har aldri testet det selv...

5947305[/snapback]

så lenge du setter eggekartongene riktig vei, vil de absorbere slående mye av lyden. Setter du det feil vei, vil det komme til å bli en forsterkende effekt på lyden ut fra rommet.

Lenke til kommentar

Vi har eggekartonger på veggene i øvingslokalet vårt, er usikker på hvor mye det demper av lyd utenfor rommet (det vil det nok sikkert gjøre, har bare aldri fått noen klager når vi spiller uansett, og står sjelden utenfor rommet mens vi spiller inni :p ), men lyden i rommet ble drastisk mye bedre etterpå i alle fall. Overtoner og slikt ble nesten kuttet helt ned, og mye lettere å høre hva vi spiller. Det hjelper kanskje ikke deg så mye, men vil nesten garantere at eggekartonger er den billigste løsningen hvis du vil lydisolere et rom. Totalt lydløst blir det jo ikke, men det hjelper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...