iMono Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 På utkikk etter noe nytt da eller? Legger du tromming på hylla kanskje? Don't! 5910930[/snapback] Ja. Omplassering i bandet for tiden. Skal kanskje ta en Phil Collins Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Grats! Hvilke? 5911869[/snapback] Amun ja, de som du anbefalte i posten på forrige side! Hvor lang tid vil det sånn ca. ta før den kommer? Vil det bli litt forsinkelser pga. påskeferie? 5913331[/snapback] Joda, det visste jeg, men er det thin, medium eller powerful? Det pleier å ta rundt 3-5 arbeidsdager (spørs hvor du bor), dvs at de ikke gjør noe på helligdager, så de kommer nok ikke til å sende det før til tirsdag kan jeg tenke meg. Hey, dere trommiser - jeg kan _ikke_ spille trommer, men jeg driver og skal programmere noen på en låt. I den forbindelsen hadde jeg et par spørsmål om hvordan trommer spilles:- Når man tar en (hm, jeg aner ikke hva det heter..) "roll" over tamene, med flere slag per tam før man går over på neste, vil man da slå hardere på det første slaget og så ha løsere anslag på følgende slag, eller er styrken konstant, eller stigende ? - Ved frenetisk bruk av dobbeltpedal, vil man som oftest slå løsere på skarp/cymbaler? Og hvordan er det med basstrommeslagene, er de som oftest løsere enn når man bare bruker èn fot? Altså, en roll kan være så uendelig mye, men de spilles stort sett med samme styrke og fart, men hvis en trommis avslutter en sang med en roll kan det hende den sakner og blir løsere (Se Dream Theater - Metropolis pt. 1) Ang det med dobbelbass er det uvanlig å slå løsere på skarp/cymbal, stortromma høres like godt selvom, men har hørt om en type Axis pedaler (ikke longboard) som bare er beregnet på trigging, da er det ikke ordentlige skinn på basstrommene, men en slags netting. Pedalene gir ikke noe som helst kraft, men man kan spille veldig fort og siden de blir trigga har det ikke noe å si. (Å trigge trommene betyr at det ikke er trommene i seg selv som lager lyden, men de blir sendt gjennom et system og kommer ut av høytallere så man kan velge vilken lyd man vil ha selv). Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Men Marius, http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=6104 Viss du ikke har sjekka ut allerede.. 5912453[/snapback] Merk at det der er Sonor Force 3003, det er ikke 100% maple, har de samme finishene som 3005 men med en mye billigere look, white sparkle ser mye bedre ut på 3005. Endret 13. april 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
Paull Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Altså, en roll kan være så uendelig mye, men de spilles stort sett med samme styrke og fart, men hvis en trommis avslutter en sang med en roll kan det hende den sakner og blir løsere (Se Dream Theater - Metropolis pt. 1) Ang det med dobbelbass er det uvanlig å slå løsere på skarp/cymbal, stortromma høres like godt selvom, men har hørt om en type Axis pedaler (ikke longboard) som bare er beregnet på trigging, da er det ikke ordentlige skinn på basstrommene, men en slags netting. Pedalene gir ikke noe som helst kraft, men man kan spille veldig fort og siden de blir trigga har det ikke noe å si. (Å trigge trommene betyr at det ikke er trommene i seg selv som lager lyden, men de blir sendt gjennom et system og kommer ut av høytallere så man kan velge vilken lyd man vil ha selv). 5913471[/snapback] Ok, så når jeg lager tamrollene, så er det bare å køle på med samme intensitet på alle slagene på alle slagene? Grunnen til at jeg spør, er at jeg har en trommemaskin som har samplet hver tromme/cymbal med en haug forskjellige intensiteter. Derfor er det litt interessant å vite hvordan jeg skal gjøre det for å få det til å høres mest mulig "ekte" ut. Blir jo litt vèl unaturlig om alt går på full pinne igjennom hele låta..? Når det gjelder dobbeltpedalgreia, så lurte jeg bare på om det kom naturlig, altså at man konsentrerte seg så mye om å holde takten på basstrommen at man ville slå litt løsere selv om man egentlig ikke hadde tenkt å gjøre det? Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 har ikke så veldig peiling selv, men jeg antar at det er forskjellig fra trommis til trommis... Jeg kjøpte de du foreslo: 16" Amun Thin Crash og 18" Amun Medium Crash Okey, jeg hadde forventa at det skulle ta 1-2 uker, så det er ikke så veldig dårlig tid for meg(hvis du tar sånn ca. rett) Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Ok, men kan jo hende jeg tar feil og, men får se Sånn du mente ja, nei, det kan kanskje hende for helt nybegynnere, men tror ingen som er average -> gjør det... Hvis det du mener med full pine gjennom hele låta er at man spiller like høyt gjnneom hele sangen så ja, man gjør det, men det kan høres svakere ut hvis man spiller litt roligere grooves etc. Men spørs jo helt hva slags musikk/sang det er snakk om Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Jeg kjøpte nettopp en Sabian AAX Metal crash, utrolig fin lyd. Egner seg spesielt for rock. Men den ble for dyr for meg så er nok nødt til å selge den igjen, selv om den bare er blitt brukt 4 ganger fpr å være helt nøyaktig. Er noen interessert? Helst personer nær troms. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Du så at den var dyr, du kjøpte den for å selge den igjen? Kunne hvert interresert, AAMetalX er digge cymbaler, men jeg har et reint Meinl oppsett og trenger ikke fler crasher akk nå... Hvilken størrelse er det? Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 16 tommer. Ja alså den ble handlet i tyskland av en venn av meg. Han gav meg en katalog jeg kunne se i før han dro. Og i den katalogen var den utrolig billig, men slik viste det seg ikke å være fordi katalogen var 2år gammel. Så ergo jeg har ikke råd til å beholde den Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 åja..så kjipt da Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Jepp, men den er dog til salgs før de som vil kjøpe! Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Sånn du mente ja, nei, det kan kanskje hende for helt nybegynnere, men tror ingen som er average -> gjør det... 5913610[/snapback] hva mente du med det..? Endret 13. april 2006 av MGS3 Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hyl. Si hallo til mitt splitter nye Pork Pie-sett. Pork Pie 26x18" 12x6 16x14 Smask. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Steike! Det der var et digg sett, men hvordan er den tammen? 12x6... 5913471[/snapback] Når det gjelder dobbeltpedalgreia, så lurte jeg bare på om det kom naturlig, altså at man konsentrerte seg så mye om å holde takten på basstrommen at man ville slå litt løsere selv om man egentlig ikke hadde tenkt å gjøre det? 5913522[/snapback] MGS3, det var til denne posten jeg henviste til der Endret 14. april 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Steike! Det der var et digg sett, men hvordan er den tammen? 12x6... Funker utrolig bra. Var skeptisk selv, da jeg har hatt dårlig erfaring med grunne tammer på et Starclassic-sett. Hele settet åter utrolig punchy og har mætt i resonans. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Er det birch? Hvor kjøpte du det, hvor mye måtte du gi? Hva slags skinn? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 tpdrums.no tipper jeg.. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Ja, tenkte det og med en gang... Bekreftelse? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 hengetammen er i 6-lags lønn, golvtammen i 7-lags lønn. Kjøpte det av Terje Paulsen ja. Jeg byttett inn et Gretsch Broadkaster og gav kr 0,- i mellom. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Hmm...hva slags specs var det på det Gretsch settet a? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå