Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forresten lagt ut Rockstar settet mitt til salgs nå, se om noen er interesserte bare... Får jeg solgt det bestiller jeg nok et Mapex Pro-M i Transparent Red (samme som bildet på forrige side), 22/10/12/14/16, eller kanskje "rock" setupen med 24/13/16/18 og legger til en 12" kanskje... ikke helt bestemt meg der enda. men blir nok ikke to basstrommer på det settet, i alle fall ikke med det første. Har ikke helt utelukka Sonor 3005 heller, skal vurdere de og, samt Premier Artist Maple (bestemt meg for maple sett nå, siden jeg har birch fra før...). Gjerne kom med noen innspill hvis dere vil :). Blir det Mapex så har jeg så og si bestemt meg for den fargen, men med de andre setta har jeg ikke tenkt så langt enda, tar i mot tips om hva som ser best ut :p. Lydmessig synes jeg de alle er bra.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Har forresten lagt ut Rockstar settet mitt til salgs nå, se om noen er interesserte bare... Får jeg solgt det bestiller jeg nok et Mapex Pro-M i Transparent Red (samme som bildet på forrige side), 22/10/12/14/16, eller kanskje "rock" setupen med 24/13/16/18 og legger til en 12" kanskje... ikke helt bestemt meg der enda. men blir nok ikke to basstrommer på det settet, i alle fall ikke med det første. Har ikke helt utelukka Sonor 3005 heller, skal vurdere de og, samt Premier Artist Maple (bestemt meg for maple sett nå, siden jeg har birch fra før...). Gjerne kom med noen innspill hvis dere vil :). Blir det Mapex så har jeg så og si bestemt meg for den fargen, men med de andre setta har jeg ikke tenkt så langt enda, tar i mot tips om hva som ser best ut :p. Lydmessig synes jeg de alle er bra.

5875745[/snapback]

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=132827

Sinnsykt fin finish hvertfall.. Har lagt ut Masters settet mitt også på musikkweb.. Koster det noe å legge det ut på finn Marius?

Rock setupen med 24, 13,16 og 18 høres så grisefett ut, Bonham ja..

Viss jeg får solgt settet mitt så kommer jeg hvertfall til å kjøre et litt rart, men kult set up, mer info når den tid kommer : )

Jeg stemmer for ProM hvertfall :dribble:

Lenke til kommentar

Det koster 25 kr å legge ut annonse på finn, ikke rare summen i grunn, tatt i betraktning hvor stort finn er i norges-sammenheng... Kan betale via mobil (usikker på hvordan det fungerer men) eller bankkort.

Hvis det blir 3005, tror jeg enten jeg går for Black Sparkle, Red Maple eller Autumn High Gloss, som Anders viste link til. Er egentlig veldig interessert i Sonor sine trommer nå, mest fordi jeg kan få de nokså billig fra thomann.de. Regna meg frem til at jeg har råd til et 22/10/12/13/14/16 setup + skarptromme og hardware, for omtrent samme pris som et "standard" 22/12/13/16 oppsett av Mapex Pro-M koster her i Norge. Synd ikke thomann fører Mapex, men har egentlig litt lyst å bestille derfra, muligheten for rabatter er jo også stor når jeg har handla så mye derfra tidligere... Kommer nok også til å kjøpe en Pearl center rack å sette opp de tre tammene foran der, ha 16" som gulvtam, og ha 14" hengetam ved siden av hi-haten. Tror det er oppsettet jeg vil like best, har foreløpig bare ikke bestemt meg for om jeg vil ha 8" eller 13"... men det finner jeg nok ut av :). Settet må uansett bli solgt først så... Får ta tida til hjelp :p

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Godt valg!

Ville gått for 8" hvis du skal ha tre racks, liker ikke 13" noe særlig, ingen av dem jeg har prøvd klarer å stemmes skikkelig...

Btw: fikk de nye cymbalene i dag, Amun 18" china+Amun 16" thin crash og en Classic Power Bell.

Må si jeg digger chinaen og crashen, thin er litt mer åpen enn de andre medium crashene jeg har, men liker egentlig den mer åpne lyden...

Power bell'en er også knall tøff, men jeg er litt usikker på hvilken vei jeg skal plassere den. Hvis jeg plasserer den så den får form som en china får den en helsikes ping lyd som er drit høy og har laaaaaaaaaang sustain. Jeg liker at den er høy da, men den har litt for lang sustain. Hvis jeg setter den med logoen opp får den akkurat riktig sustain, men lyden blir så lav :/

Lenke til kommentar

Det vanligste er vel å sette den med kanten "opp" som en china. Har hørt rykter om at bell'ene til Meinl har nokså lang sustain desverre, så kan nok være noe i det... men er ikke sikkert det høres så godt om du spiller med andre instrumenter heller. Ting har jo en tendens til å "blande seg" ut da, i alle fall merker jeg det når jeg spiller alene eller med folk, ganske forskjellig lyd i cymbaler og sånne ting.

Du må legge ut bilder av nye settet ditt når du får det da! Eller har du fått det allerede?

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hvis de har det på lager pleier de å være veldig kjappe. Du får vel mail om det rett etter de leverer varene på posten, med sporingsnummer. Så er det egentlig opp til Posten å avgjøre når du får det etterpå :). Hos meg tar det kun en dag å få tilsendt ting derfra, men det er pga. kort avstand...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg har allerede fått settet ja, så alt er egentlig som det skal være, utenom skinnet på 16", EC2 har visst ikke kommet til norge i 16" størrelse ennå :( Bruker et PS3 på den nå, men gidder ikke ta bilder før jeg får det nye skinnet....

Ja, er sant det med bellen, jeg har ikke fått testa den sammen med gitar/bass etc ennå, så vi får se hvordan den blir da....

Lenke til kommentar
Jeg har allerede fått settet ja, så alt er egentlig som det skal være, utenom skinnet på 16", EC2 har visst ikke kommet til norge i 16" størrelse ennå :( Bruker et PS3 på den nå, men gidder ikke ta bilder før jeg får det nye skinnet....

Ja, er sant det med bellen, jeg har ikke fått testa den sammen med gitar/bass etc ennå, så vi får se hvordan den blir da....

5881409[/snapback]

Fått settet allerede?! Kjøpte du det ikke ifra USA eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Jippi! Nå har jeg fått lov til å kjøpe nytt slagverk! Eneste problemet er at jeg ikke har noen peiling på hvilket merke jeg skal ha, og hvilket finish og alt det der, så jeg trenger hjelp til det :)

Det jeg har nå er et nybegynner-sett, og det jeg ser etter er et sett som er lagd for viderekommende. Det skal liksom ikke være et nybegynner-sett fra et annet merke(sånne som Pearl Forum/Target) Men, når det er sagt, så skal det heller ikke være altfor "pro"

Prisklassen er 10/20.000. Jeg er ikke redd forå kjøpe brukte sett, men et nytt et er selvfølgelig førstevalget! Det hadde vært veldig fint om dere kom med forslag, eller hvis dere lurer på hva lyd jeg ser etter, at dere spør!

EDIT; Så trommene dine på Finn.no Zpr, og lurer bare på om sumbalene følger med? (Står sikkert i annonsen, men har ikke lest den) Hvordan likte du trommene?

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Sjekk pm MGS3 :)

Ellers, hvis det er mest nytt sett du er ute etter, kan du få mye bra i prisklassen du leter i. Du er ute etter bade trommer, stativer og cymbaler til den prisen? I såfall ville jeg nok ikke kjøpt de dyreste setta, spar heller litt inn der og gå for gode cymbaler. F.eks, Zildjian A , A Custom, K, K Custom. Sabian AA/AAX/HH/HHX, Paiste 2oo2/Signature eller Meinl Amun/Soundcaster (Custom), Byzance. Alle veldig gode cymbaler som vil holde i lang tid (med mindre man klarer å ødelegge de da :p.

Men nye sett jeg ville sjekka ut er Sonor Force 3005 (samme som jeg kommer til å skaffe nå), Mapex Pro-M, Gretch Catalina Birch, Tama Superstar og Premier Artist Birch eller Maple. Hvis du f.eks. vil bestille fra utlandet, som jeg og figure_02 har gjort i det siste, ville jeg også tatt en kikk på Pearl Session (SBX eller SMX), Sonor S-Class Pro eller kanskje Tama Starclassic Performer hvis pengene strekker til. Men ville heller anbefalt de første settene som jeg nevnte, da har man sett som låter sinnsykt bra, og har råd til flere gode cymbaler i tillegg. Så følger også alle de setta, untatt Premier, med hardware/stativer.

Ellers, for min egen del,

Kan jo si at jeg har fått et muntlig bud på trommene mine, noe mindre enn jeg hadde tenkt, men uten cymbaler, så er det litt interessant allikevel. Så valget på neste sett blir Sonor Force 3005 som sagt, sliter bare litt med å velge størrelse på settet og farge. Står egentlig mellom 22/8/10/12/16 + et Pearl center rack og Pearl Eliminator dobbelpedaler (IC var førstevalget, men koster en del mer faktisk på stedet jeg handler fra. Men greit å prøve noe nytt også! Har testet de før og likte de). Andre valget er som dobbelbass variant, 2x22/8/10/12/16, kun med et dobbel tamstativ (har enkelpedaler fra før). Det ender opp omtrent på samme pris, dobbelbass settet blir bare noe dyrere... Fargene det står mellom er Red Maple (førstevalget tror jeg), Honey Maple eller White Sparkle... Er egentlig ikke sikker selv, tror kanskje white sparkle vil se best ut under scenelys, men er usikker på om jeg vil bli veldig lei av hvit-fargen etterhvert. Rødt er vel en klassiker, mens Honey Maple har jeg sett veldig lite av, spesielt som dobbelbass sett, tror det kunne blitt ganske så stilig... Noen bilder av fargene her:

3005RM_m.gif

3005HM_m.gif

3005big.jpg

Autumn High Gloss har jeg egentlig gått litt bort i fra. Grei farge det og, men har allerede en fade finish på Starclassic settet, har lyst på en mer "straight" farge denne gangen...

Kanskje bare trekke lodd om det :!:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
EDIT; Så trommene dine på Finn.no Zpr, og lurer bare på om sumbalene følger med? (Står sikkert i annonsen, men har ikke lest den) Hvordan likte du trommene?

Cymbalene som følger med er 14" Paiste Signature Heavy Hats (knallbra, blant de beste du får. John Dolmayan i System Of A Down blant mange andre bruker disse), 20" Meinl Raker Ride (eldre modell, men veldig bra ping lyd i den) og en 18" Meinl Classic Powerful Crash. Hvis budet er godt kan jeg kanskje også slenge med en 18" Wuhan China med stativ. Trommene er veldig gode, de er laget av Ph. Mahogany, passer veldig bra til rock og hardere musikk, er ganske kraftig lyd i de, bryter godt i gjennom. Grunnen til jeg bytter er først og fremst fordi jeg har lyst på en forandring, og vil sannsynligvis gå for et mindre sett...

Lenke til kommentar

Min favoritt der var White Sparkle faktisk!

Hvor mye koster en ny cymbal vanligvis? Kan jeg kjøpe et sett med cymbaler, istedenfor en og en?

Har egentlig "mest" lyst på Pearl, Tama eller Yamaha.. Hvor mye må jeg ut med for (f. eks) et nytt Pearl Session sett, kjøpt i en butikk tror dere? (Foreldrene mine har ikke så veldig lyst å kjøpe på Internettet, men det kan gå)

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Skal du ha gode cymbaler, koster det fort en god del desverre... Men kan anbefale Meinl som de billigste av de "store", Amun serien deres f.eks., ikke så altfor dyr og låter kjempebra. Hi-Hat koster vel ca 2000, crash cymbal mellom 1000 og 1800 (kommer an på størrelse), og ride koster vel noe rundt 2500. Kan også få kjøpt sett med cymbaler, men vil egentlig ikke anbefale det selv, er i grunn ikke så altfor mye man sparer på det, og det er sjelden man liker alle cymbalene man får kjøpt i en pakke.... Bedre å plukke ut enkle cymbaler som man liker selv :) Det er hvertfall hva jeg ville gjort da. Men om du har penger, ville jeg hvertfall satt av rundt 6-7000 kr til cymbaler. Da kan du få bra utstyr!

EDIT: Glemte å legge til PDP (Pacific Drums) som et alternativ. Men har ikke fått prøvd de selv, får høre med figure_02 om du er interessert i de. Settene deres virker hvertfall veldig mye for prisen, 100% birch eller maple sett til den prisen er veldig bra. Byggekvaliteten på de er jeg derimot mer usikker på, hørt en del negativt, men mange som også er fornøyd, så... sikkert verdt å vurdere de uansett...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...