Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mente du med å lære meg å bruke linker? :p

Har btw solgt Ayotte settet, men fant ut at jeg ble forelska i settet til John Dolmayan, så jeg kjøpte et PdP sett i white onyx, 20, 10, 12, 14, 16, 14. Går også til innkjøp av et par nye cymbaler, så venter med bilder :)

Lenke til kommentar

Og en annen ting: hvis noen veit om noen nettbutikker (i Norge) som selger PDP stativer si fra! Jeg veit at musikkmijlø gjør det, men de hadde ikke fler på lager, han karen ringte meg i stad.

EDIT: Nvm, bestilte stativa fra samme butikken som settet jeg, www.instrumentpro.com, den ligger i statene, men det som er så greit er at når du har lagt en del varer i handlekurven kan du trykke "international checkout" så omregner den akkurat hvor mye penger du må betale (inkludert frakt, toll etc) i den valutaen du velger.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Yup, jeg veit at ryktene går om at pdp hardwaren suger, men jeg syns ikke den gjør det, 900 series er like bra som noe annet, og det fulgte med et par stativer i shellpacken, så jeg expander med flere av samme type.

Skal du selge gen-x haten? hvorfor?

Lenke til kommentar
Yup, jeg veit at ryktene går om at pdp hardwaren suger, men jeg syns ikke den gjør det, 900 series er like bra som noe annet, og det fulgte med et par stativer i shellpacken, så jeg expander med flere av samme type.

Skal du selge gen-x haten? hvorfor?

5865194[/snapback]

Selger den fordi den ble ikke brukt så mye som jeg trodde.. Og angra litt på at jeg kjøpte Meinl, vil holde en ren Zildjian linje egentlig... Interessert? : )

Lenke til kommentar

Hey, sorry jeg har vært treig med å poste i det siste, litt lite med tid... Mye som har skjedd her ja!

Audun; grattis med nytt sett! PDP har tatt seg opp i det siste, ganske fine sett de, i de øverste seriene deres. Selv må jeg si at jeg ikke liker utseende på lugsa, men det er i grunn det eneste jeg har å si på de. Hardwaremessig synes jeg de har blitt veldig forbedra over årene, de lager jo bl.a. noen veldig fine rack-systemer også. Håper du blir fornøyd med trommene! Tøff finish også, har alltid likt hvite trommer selv.

ATi vs GeForce: De Yamaha pedalene virker å ha god "feel", men selv ville jeg ikke kjøpt de ettersom de har litt for mange "spesielle" løsninger. Nå er det lenge siden jeg så på de selv og leste om de, men så en lang post på PDF Forumet der en høyt respektert tromme-tekniker (Slipknot1, har jobbet for mange kjente i USA) har testet alle de kjente pedaltypene og gitt grundig vurdering. De er vel ikke akkurat "elendige", men i forhold til konkurrenter som Iron Cobra, Eliminator osv, ligger de etter, mest på grunn av de har litt for mange originale løsninger, som gjør at det blir mest et "ork" å sette de opp/ta de fra hverandre. I tillegg har de visst en tendens til å skade hoopen på basstromma, om man ikke er forsiktig. Skal se om jeg finner linken til testen, men selv ville jeg i allefall sett på andre pedaler, om ikke de allerede er kjøpt da...

Her er linken til reviewen hans: http://www.pearldrummersforum.com/showpost...04&postcount=35

Testen ble gjort i 2004, så er bare usikker på om Yamaha har fått fikset disse problemene siden den gang. Det kan tenkes, og det bør de egentlig ha gjort. Men siden jeg ikke vet det 100%, ville jeg i alle fall forholdt meg skeptisk til man får noe korrekt info om det...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...