Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst, må se om jeg får noe bud på Rockstar settet mitt først... men må antagelig spytte inn litt ekstra penger om jeg skal ha et like stort ProM sett, så da blir det nok ikke noe før utover høsten kanskje, eller evt. neste år... Får se :). Hvis noen finner billige steder å handle Mapex fra i utlandet må dere gjerne si i fra...

Lenke til kommentar

Hmm...

Bare lurer på om det finnes teknikk(er) for spilling av raske låter på trommer.

F.eks. så blir jeg ganske klar i høyrehanda som jeg spiller hi-hat med, under låter som "Blues Brothers - The Old Landmark"

Om holding av stikkene, om hi-hat'en bør være løs/fast osv..

Kommentarer? :hmm:

Lenke til kommentar

Sier meg i grunn enig med det ;)

Grunnen jeg spør er at vi skal ha en Blues Brothers konsert kl. 17.30 på en plass kalt Malmefjorden i kommunen Fræna, i Møre og Romsdal. Ikke så langt fra Molde. Så er det noen som bor i nærheten av Molde (Elnesvågen f.eks) så tittn tei, kom og hør på meg :p

hehe!

Lenke til kommentar

Hehe, desverre bor jeg ikke i nærheten men det hadde vært gøy!

Blues Brothers var egentlig de første som inspirerte meg til å drive med musikk :)

Og bare sånn i farta, trommisen lånte Ayotte settet mitt en gang de var i Norge :whistle:

Lagde btw en topic om Pro-M vs 3005 Marius (ikke for å bevise at jeg hadde rett eller noe, trommer er jo seff relevant, men bare for å sjekke hva andre syntes) http://drummerworld.com/forums/showthread.php?t=10003

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Har 2 nye filmer nå, 10minutter på begge to, dette er det jeg skrev på et annet forum sånn at bare skriver det her siden jeg ikke orker å skrive alt på nytt igjen nå! ;)

Okay fellas, I have 2 videos of me here, both with a length on 10minuttes..

If you don't care to see them because of the length then fine, don't watch them, but for thoose who actually cares to watch them, thanks alot!

The first one is really shabby, bad quality, at first I'm playing a song, but then it all get's messy so I stopped...

The second I liked better, at the end I'm playing another song I think, so enjoy.. I'm using my Masters kit with my freefloater, and I dont think the video captures the beautiful sound good enogh on the freefloater though, but you get an idea!

So thanks, and if you only have the time to watch one, watch the second one..

All of this is just improvisation, I just pressed record and played something, and I know my tempo is bad - I'm working on it.. I've been playing for about 3 years, and I didn't start to play with music before March last year so that's probably one of the reasons of my bad timing..

Comments are apreciated! But please, keep it constructive..!

http://www.youtube.com/watch?v=CZLE0oW0C4Q

http://www.youtube.com/watch?v=gtXhdLTuoYU

Lenke til kommentar
Hehe, desverre bor jeg ikke i nærheten men det hadde vært gøy!

Blues Brothers var egentlig de første som inspirerte meg til å drive med musikk smile.gif

Og bare sånn i farta, trommisen lånte Ayotte settet mitt en gang de var i Norge whistle.gif

Lagde btw en topic om Pro-M vs 3005 Marius (ikke for å bevise at jeg hadde rett eller noe, trommer er jo seff relevant, men bare for å sjekke hva andre syntes) http://drummerworld.com/forums/showthread.php?t=10003

Daaamn! :dribble:

Hvor mye ga du for det?

Edit: Quote figure_02.

Endret av BorN
Lenke til kommentar

SirAnderz, settet ditt; Professional DLX Series, right? Har det samme... Består av 20" kick, 8", 10", 12", 13" og 15" tom-toms.... Det var jo det tredje beste settet på sin yngre tid. Lyden er bare fortreffelig... Brukte det til innspilling her for noen uker siden.. Kan sende dere noen instrumentale låter etter hvert... :!:

Audun; lær deg å lage linker! :tease:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
SirAnderz, settet ditt; Professional DLX Series, right? Har det samme... Består av 20" kick, 8", 10", 12", 13" og 15" tom-toms.... Det var jo det tredje beste settet på sin yngre tid. Lyden er bare fortreffelig...  Brukte det til innspilling her for noen uker siden.. Kan sende dere noen instrumentale låter etter hvert...  :!:

Audun; lær deg å lage linker!  :tease:

5849232[/snapback]

Nei, Pearl BRX Masters... 20, 10, 12 og 16 :) Knall lyd i settet mitt nå etter jeg skifta skinn ja.. Elsker trommene mine :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...