Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Simon Phillips er bare helt rå ass. Fått hekta på han og toto i det siste.. Selvfølgelig Porcaro og da. Hehe

De to er de beste trommisene jeg vet om, fordi de spiller med så sinnsykt bra feel. Deilig å høre på :) Brekk kan være så fancy de bare vil, men ingenting slår de legendariske porcarobrekkene uansett.

Lenke til kommentar
Dette har faktisk blitt tatt opp før, men kan gledelig svare på det igjen ;)

Vic Firth for the money.. Ingenting annet, disse funker som bare det.. Har hatt mine i et år tror jeg.. Funker som bare det enda.. Er som en drøm og spille til musikk :)

5779945[/snapback]

Hvor får jeg kjøpt dette her da?

Lenke til kommentar
Helt sant Edmanzor! :)

Audun, kommer noen bilder snart :)

Men noen her som har erfaring med tpdrums.no? Og noen her som har erfaring med et Yamaha Maple Custom sett?

5782678[/snapback]

Ute etter nytt sett Anders? Eller bare nysgjerrig? ;)

Yamaha Maple Custom er utrolig fine trommer, både "vanlige" serien og "Absolute" serien. Kan jo sammenlignes med alle andre proff-sett. Ofte er Yamaha det mest etterpurte merket i studio og scene-sammenheng, og mange mener de er absolutt best lydmessig sett. Er egentlig ikke stort annet å si om den saken, når det gjelder proff sett er man nesten nødt til å prøve ut så mange sett som mulig, se hva man foretrekker best. Men ettersom jeg hadde et Maple Custom Absolute sett i 3 år, de er ikke så altfor ulike de "vanlige" Maple Custom, så kan jeg anbefale de. Lakken er fantastisk fin på de, viser vedtypen fint i gjennom lakken osv. Liker hardware'n godt, hørt noen klage på den, men skjønner ikke helt problemet der. YESS-holderne er noe av det beste jeg har vært borti mtp. plasseringsmuligheter og utseende. Stødige mounts, enkle å sette opp. Så er vel i det hele tatt et av de beste settene man kan få for penger, med mindre du vil ha noe veldig spesielle farger og sånne ting.

tpdrums.no har jeg aldri handlet med selv, men etter å ha lest noen erfaringer og slikt så er det en del som kritiserer de for at de selger stort sett bare brukt utstyr og at prisene ikke alltid er så fantastisk etter hva du får andre steder. Men synes de virker helt greie jeg, så... kan ikke helt se faren med å handle hos de, så lenge utstyret har blitt pent brukt osv.

Lenke til kommentar

Maple Custom er utrolig digge sett, hadde et stage custom med YESS mount selv, og er enig med marius at de er blandt de bedre mount systemene der ute, yamaha hardware generelt er som sagt veldig god og maple custom standard/absolute har utrolg digge finisher :)

ang tpdrums.no så kikka jeg etter cymbaler der først når jeg skulle kjøpe det, det står at det er opptil 40% avslag iforhold til andre nettsteder men det er faktisk ikke sant, eneste jeg har sett er at de hadde Iron CObra dobbeltpedalen forholdsvis billig, 3650,-

koster rundt 4000 andre steder.

Lenke til kommentar

Lurte lenge på om jeg skulle bestille en 18" AAXplosion crash derfra, synes den virka veldig godt prisa i forhold til andre steder (1800,-). Men valgte å spare litt penger siden det skulle være en crash til øvingssettet mitt, så gikk heller for en 18" Meinl Classic Powerful crash, håper på å ha den denne uka en gang.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
classic? det er den billigste serien dems er det ikke?

gleder meg til å høre hva du syns om den, lurer på hvordan den er i forhold til de billgste til Zildjian, Sabian, Paiste...

Det er vel mer en "middelveis" serie, som Paiste Alpha, Sabian XS-20 osv. De har serier under Classic (MCS og Headliner). Håper på å bli fornøyd med den, men skal egentlig ikke så mye til, blir kun for å bruke på øvingslokalet og slikt. Kan skrive litt om hva jeg synes om den når jeg har den!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Noen som har hørt om Chip Ritter forresten? Vet ikke om jeg har posta videoen her tidligere, men synes den er litt morsom, tatt fra Letterman. Ikke det at fyren er så fantastisk god, men en ganske morsom film uansett...

Chip Ritter (Letterman)

Så en annen video med han der han kaster stikkene bak ryggen og framover osv. Passer kanskje bedre på sirkus, men synes det er fett når han samtidig klarer å holde en stødig beat.

Lenke til kommentar
Noen som har hørt om Chip Ritter forresten? Vet ikke om jeg har posta videoen her tidligere, men synes den er litt morsom, tatt fra Letterman. Ikke det at fyren er så fantastisk god, men en ganske morsom film uansett...

Chip Ritter (Letterman)

Så en annen video med han der han kaster stikkene bak ryggen og framover osv. Passer kanskje bedre på sirkus, men synes det er fett når han samtidig klarer å holde en stødig beat.

5787093[/snapback]

Passer ikke bedre på et sirkus, dette er show.. Når jeg har en konsert, så spiller jeg for å underholde folket.. Mange kommer ikke bare for å høre på musikk, men også får å bli underholdt, derfor shower jeg, men ikke sånn at det ødelegger for musikken selfølgelig.. Se Prince og John Blackwell...

Veldig flink han fyren der..

Har spilt i 3 år.. (jeg altså)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...