SirAnderz Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Har hatt samme Dave Weckl sig stikkene latterlig lenge nå, spiller som bare hjuling (gamletypen) og er helt forbauset over at de ikke har knukket enda! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 har testa ut fatters carbon jazz stikker, tenker på å kjøpe dem i 5B og sjekke hvordan de er, skal visstnok holde leeeeeeeeeeeenge Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ahead 5A-stikker er gode stikker som holder veldig lenge. De er riktignok mye dyrere enn vanlige trestikker, men holder deretter. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 noen som vet noe om disse stikkene: http://www.stagestars.net/hoobastank/galle...es/picture5.php (stikker med teip på nederst) Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 er vel ikke noen spesielle stikker det? eller er det tommy lee på bildet der? vei at hans silver signature sticks har en slags "teip" rundt håndtaket for bedre feste. Men er vel like billig å ta litt elefantteip på sine egne burde ha ca samme effekt. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kjøp noe Vater griptape, men pass på at det ikke ødelegger balansen i stikka heller.. Er ikke Tommy Lee på det bildet der, trommisen til Hoobastank rettere sagt.. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Noen andre enn meg her som har sett seg lei av at trommestikker har så forferdelige dårlig kvalitet? To timer øving med bandet og den ene trommestikken knakk, merket var Vic Firth av type 5A, latterlig høy pris for to timer spilling 5723658[/snapback] Kunne ikke vært mer enig. Disse stikkene knekker i hytt og pine . Teit som jeg var gikk jeg nylig til anskaffelse av en 12-pack med Vic Firth 5A. Liker "feelen" av de, men de tåler ikke mye... Kommer kanskje an på hva man spiller, men har hatt noe dårlig erfaring med tyngre og mer solide stikker, som Ahead osv. For å si det sånn, jeg foretrekker at stikkene knekker, ikke cymbaler/skinn... Det begynner riktignok å bli noen år siden jeg brukte det sist, men har fortsatt følelsen av at man over tid kan komme til å gjøre skader på utstyr med slike stikker. Vet det har mye å si på teknikk, men når man spiller i et heavy band og liker å la "følelser" ta litt kontroll over spillinga, er det sjelden jeg holder meg selv tilbake for å unngå å knekke stikker, det bare som oftest skjer når man er mitt inne i et "trykkendes" parti ... Endret 9. mars 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 er vel ikke noen spesielle stikker det?eller er det tommy lee på bildet der? vei at hans silver signature sticks har en slags "teip" rundt håndtaket for bedre feste. Men er vel like billig å ta litt elefantteip på sine egne burde ha ca samme effekt. 5726825[/snapback] Har prøvd å tatt vanlig hockey-tape på stikkene, men det anbefales absolutt ikke:/ Det er Chris Hesse, Hoobastank's trommis på bildet...Vet ikke om han bruker noen signatur stikker, eller om han bruker noen "random".. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Enda et spørsmål..Noen som vet hvilket teknikk Mike bruker på dobbel bass trommingen hans? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Åja, ok, ligna litt på mr.Lee da Hva mener du med teknikk? Det spørs jo helt hva slags feel han er ute etter, triplet patterns, konstante HVHVHVH 16 deler osv... Han spiller heel up hvis det har noe å si Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Som Audun sa, heel up og bruker ikke noe dobbleslag sånn som Lang, men rett fram liksom.. Så spiller han det som passer sangen Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Åssen svarte klarer dere å knekke stikker etter bare 30 minutter, 1 time eller 2 timer... Jeg bruker mange måneder... Å spille så hardt er ikke gøy en gang... :!: Men, my oppinion... Vi spiller rock og heavy og hardt, men å knekke de sånn som det der ass... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Samme sier jeg...spiller ganske hardt, men har stikker minst i 3-4md. Hva er vitsen med å spille alt man orker? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Ja, det bruke jeg også SINNSYKT mye, men allikevel skal jeg være grov visst jeg knekker dem etter bare en måned! :!: Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 pleier aldri KNEKKE noen stikker, er bare det at tuppene og selve stikka blir så flisete Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg knakk noen stikker her om dagen nede i studioet... Spilte, og plustelig ble alle slag på ene stikka svake som svarte... Trommer er PASSION ALL OVER! Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ikke ta posten min dritseriøst, liker rimshot - men bruker ikke det alle tider, kommer annpå Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Syns også det er merkelig med dere som knekker stikker etter 10-20 min. Det må da være noe galt med teknikken deres eller er dere føkkings rambo? :!: Selfølgelig kan man være uheldig med en stikke som ikke er helt god, men hver gang Jeg pleier som regel ha mine stikker i et par uker før de knekker. Spørs jo også helt hvor mye man spiller hver dag. So, tell me your secrets Rambos! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå