Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er vel ikke noen spesielle stikker det?

eller er det tommy lee på bildet der? vei at hans silver signature sticks har en slags "teip" rundt håndtaket for bedre feste.

Men er vel like billig å ta litt elefantteip på sine egne ;) burde ha ca samme effekt.

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg her som har sett seg lei av at trommestikker har så forferdelige dårlig kvalitet? To timer øving med bandet og den ene trommestikken knakk, merket var Vic Firth av type 5A, latterlig høy pris for to timer spilling :(

5723658[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig. Disse stikkene knekker i hytt og pine :( . Teit som jeg var gikk jeg nylig til anskaffelse av en 12-pack med Vic Firth 5A. Liker "feelen" av de, men de tåler ikke mye... Kommer kanskje an på hva man spiller, men har hatt noe dårlig erfaring med tyngre og mer solide stikker, som Ahead osv. For å si det sånn, jeg foretrekker at stikkene knekker, ikke cymbaler/skinn... Det begynner riktignok å bli noen år siden jeg brukte det sist, men har fortsatt følelsen av at man over tid kan komme til å gjøre skader på utstyr med slike stikker. Vet det har mye å si på teknikk, men når man spiller i et heavy band og liker å la "følelser" ta litt kontroll over spillinga, er det sjelden jeg holder meg selv tilbake for å unngå å knekke stikker, det bare som oftest skjer når man er mitt inne i et "trykkendes" parti :p ...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
er vel ikke noen spesielle stikker det?

eller er det tommy lee på bildet der? vei at hans silver signature sticks har en slags "teip" rundt håndtaket for bedre feste.

Men er vel like billig å ta litt elefantteip på sine egne ;) burde ha ca samme effekt.

5726825[/snapback]

Har prøvd å tatt vanlig hockey-tape på stikkene, men det anbefales absolutt ikke:/

Det er Chris Hesse, Hoobastank's trommis på bildet...Vet ikke om han bruker noen signatur stikker, eller om han bruker noen "random"..

Lenke til kommentar

Åssen svarte klarer dere å knekke stikker etter bare 30 minutter, 1 time eller 2 timer... Jeg bruker mange måneder... Å spille så hardt er ikke gøy en gang... :!:

Men, my oppinion... Vi spiller rock og heavy og hardt, men å knekke de sånn som det der ass... :roll:

Lenke til kommentar

Syns også det er merkelig med dere som knekker stikker etter 10-20 min. Det må da være noe galt med teknikken deres eller er dere føkkings rambo? :!: Selfølgelig kan man være uheldig med en stikke som ikke er helt god, men hver gang :nei:

Jeg pleier som regel ha mine stikker i et par uker før de knekker. Spørs jo også helt hvor mye man spiller hver dag.

So, tell me your secrets Rambos!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...