Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg IC pedalen og de nye EC2+EMAD skinna, oh boy det var no annet! Jeg som trodde settet mitt låt bra fra før!

Bruker den tynneste demperingen på bd skinne og fy, det høres ut som en 24'' :D IC pedalen er utrolig bra, smooth og lett, men med kraft og sprett i massevis. Må si at mine skills innenfor trommer har steget etter disse opgraderingene :p

tope2; tror Marius kommer derfra, men han spiller i to band fra før av hvis jeg ikke husker feil, men kan jo spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tope2, er fra Østfold, spiller nå kun i 1 band da vi nylig brøyt opp mitt ene band... Men er interessert i å høre hva slags musikk dere spiller, hvor gamle dere er og hvor lenge dere har holdt på sånn ca. Kan være muligheter... Er 21 år selv og spilt i ca 13 år, så har lite lyst å joine et fjortisband liksom :p (no pun intended).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Mitt trommesett:

Pearl Forum Series.

Litt gammelt bilde, har et litt annet oppsett nå. Hjemme har jeg Pearl CX3000 hihat og ride (suger heftig), Paiste Alpha 16" thin crash (suger den også) og Zildjian A. Custom 12" splash (god lyd i!!)

Har to tammer, en 12" på eget stativ og en 15" (tror jeg) gulvtam. Basstrommen er 20", skarpen er 15" tror jeg...

Standarden min (når jeg har cymbaler nok tilgjengelig) er slik:

hihat 14" -> splash 12" -> crash 18" -> crash 16 -> ride 20" -> crash 14" -> china 20"

skarp -> tam eget stativ -> gulvtam -> basstromme m/ dobbelpedal

Det er digg!

post-31872-1140911444_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det er 15" skarptromme... Har aldri hørt om det selv i alle fall, 14" er vel den "vanligste" diameteren, og blir bare mindre derfra. I alle fall ingen av de kjente merkene som lager 15" skarptrommer. Så det er nok 14"...

Men fint sett, fin farge osv.!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at det er 15" skarptromme... Har aldri hørt om det selv i alle fall, 14" er den største diameteren, og blir bare mindre derfra. I alle fall ingen av de kjente merkene som lager 15" skarptrommer. Så det er nok 14"...

Men fint sett, fin farge osv.!

5667532[/snapback]

15" skarper finnes så absolutt. Signaturskarpen til Kenny Arnoff for eksempel, er på 15x4.

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...