Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Er bare det at jeg ikke liker tabs.no,

Jeg bestilte trommesett for 7000, og hentet deg og betalte og greier,

Senere skulle jeg bestille noe annet shit, også ble det noen utgifter så jeg ikke fikk penger til å hente pakka, så nå er de drit sure på meg :p

Og den andre pakka kosta bare 600 kr, :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, tabs.no har veldig rimelige priser. Men å lete etter billige skinn er ikke nødvendig. For det første er skinn billig i det hele tatt, og de har som figure_02 sa;

de har nesten samme pris over alt. Er ikke noen megaforskjell nei. 10-30 kroner kanskje. Men spørs jo om du skal kjøpe mange eller få. Skal du kjøpe både slagskinn og resonansskinn til hele settet, så blir det en del dyrere visst du kjøper skinna til 160 per f.eks, også koster de 130 per en annen plass. Blir fort en del hundrelapper ut vinduet da ja....  :)

5596710[/snapback]

kjøper du så mange skinn så er det som regel skinndealer ute å gå :)

Lenke til kommentar

Gå rett til din nærmeste musikkforetning og spør :)

ZenCo, den greia der er en sånn dempering, har aldri prøvd sånn før, men sånn man legger på trommer og cymbaler når man ikke vil forstyrre naboen. Jeg tror ikke det er det du er ute etter hvis du bare vil dempe sustainen litt, moon gel ftw som noen har sagt før :)

Lenke til kommentar

AJAJAJ! Fikk skinnene mine idag pluss moon-gel jeg bestilte fra trommeslager.no.

TABBE! Jeg bestilte Evans G2 16" skinn istedenfor 15"... SURT! :!: Skal returnere i morgen... Men poenget er, jeg ringte og sa dette, så sa han at 15" tom-toms er veldig sjeldne... Jeg kan ikkje skjønne det... :hmm: ??

Lenke til kommentar

Jeg stemte settet mitt nå for to minutter siden... Gikk helt fint... Litt ekstra arbeid selvfølgelig med 15" og 13", men det går ellers veldig greit og enkelt...!!

Settet mitt i størrelser består av 20" kick, 14" snare, tom-toms; 8", 10", 12", 13" og 15", crasher; 16", 16", 17", 20" ride og 14" hi-hats. Jeg skal snart kjøpe en splash og kanskje en china, og selge to av crashene. Jeg er ikke den typen som kjøper mange cymbaler. Det er ikke vits i synest jeg... Ser mange sett på nettet som består av to til tre tom-toms og 5-9 cymbaler... En splash, en china, kanskje to crasher er nok, men å ha sånn to chinaer, tre splasher og tja.... 4 crasher.... nei huff.... :no:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

DEt er det jeg liker best, 10 og 12'' Tommer foran, 14 og 16'' på sia.

22'' basstromme og 14'' Skarp (kanskje en 13'' Aux og), så en ride, to par hats (på hver side), tre crasher, en china, two splasher, en bell og kanskje en stack.

digger masse cymbaler :D

post bilder av settet ditt da zenco

Lenke til kommentar

Skal gjøre det Audun... Jeg lurer på en ting nå... Jeg har en gammal cymbal som er skikkelig "ikke-blank"... Funker det å legge den i cola som med mynter? Gidder ikke bruke penger på cymbal-rens og polerings-skum til den, fordi den skal snart på dunken, eventuellt gis bort... Funker det med cola, å la den ligge i en en balje med cola en halv dag eller noe? :hmm: Bare for moro skyld altså! :!:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Haha, vel... hvis den er gammel, og du allikevel skal kvitte deg med den, så hvorfor ikke. Men det kan bli en del bortkasta cola da :D, for jeg håper du ikke har tenkt å drikke den etterpå... Men om det hjelper, vel, aner ikke... Om det hjelper på mynter (har ikke prøvd selv), kan det vel være et forsøk på cymbaler og...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...