cwerner Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 moongel funker til alt 5536531[/snapback] Det funker da ikke til cymbaler det! Det MÅ da falle av! Pluss at det måtte ha blitt lite uttelling! 5536547[/snapback] Det faller ikke av nei, moongel har noe klistergreier som gjør at det holder seg fast. har brukt det på en av mine "18 crash og det funker helt fett Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Forsåvidt enig med Rayban her, men stacker du cymbaler som f.eks. china oppå en crash, får du i grunn ikke "crash"-lyd, men en kjapp, høy, china-aktig lyd... Vet ikke hvordan det blir å stacke f.eks en splash oppå en crash, gir kanskje noe bedre resultat, men det fjerner også absolutt all "sustain" fra cymbalen, og det låter i min mening ikke som en crash i det hele tatt. Kan jo også tenke på at crash-sustainen du hører når du spiller for deg selv ofte forsvinner totalt når du spiller i band/sammen med andre instrumenter, så hvis det bare er noe du irriterer deg over når du spiller for deg selv, ville jeg kanskje valgt enkleste og billigste løsning, moongel f.eks. Dempemateriale kan kanskje fungere for noen, eller se etter "Fast Crash" cymbal-modeller om du vet du må ha rask crash-lyd, de er kjappere og "forsvinner" fortere enn vanlige crasher. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Hmm.... Vel, nok om dette.... Hva er den beste norske nettbutikken innen trommer, evt. musikk? Mest utvalg og forklaringer og bilder osv... Noen har peil? jeg liker trommeslager.no, men dårlig utvalg der!.. Send link(er)! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hei folkens! Skal bestille trommeskinn nå... Jeg lurer på en ting: Er DB trommeskinn noe tess? Er det bra? Hvor bra er det i forhold til Remo og Evans? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Nei DB ikke bra.. Vet ikke hva det er - men det er ukjent Kjøp Remo eller Evans! Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Desidert beste nettbutikken for trommer vil jeg si er Tabs.no. Ihvertfall når det gjelder utvalg. Prisene er også ganske gode. Hvis de ikke har det du er ute etter der, må man nok se utenlands for å finne det. Trommerslager.no liker jeg ikke noe særlig, kriminelt dårlig utvalg og ikke spesielt bra priser. I tillegg er det mye 'sære' (ukjente) merker de fører, dyre merker (sikkert kvalitet, men dog). Det som er positivt er at de selger BigDog-pedaler, tror ikke jeg har sett noen annen norsk butikk som gjør det. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Må si meg enig, ville holdt meg unna DB skinn. Av det jeg har sett av de er det så langt ned på skalaen man omtrent kan komme. Duger kanskje for å ha noe å slå på, men ville ikke forventet lang levetid eller spesielt god lyd. Gå for Remo/Evans/Aquarian. Tabs.no er bra, handler mye av de, mest fordi de har mye Meinl og omtrent alt av hardwareutvalg listet opp på sine nettsider, bare å trykke "kjøp"... Gode priser, og fordi butikken ligger kort vei unna meg (får jeg de til å sende ting, tar det ikke mer enn 1 dag med post hit...). Er i grunn lite med gode nettbutikker for trommer her i Norge, Sound1.no har noe, men ikke det største utvalget på siden (må ta kontakt med de hvis det er noe spesielt, det meste kan nok skaffes). www.kickmusic.no er også en mulighet, men av erfaring synes jeg de har litt dyre priser. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 som tidligere nevnt syns jeg også at tabs.no er den beste norske nettbutikken for trommeting. Ang Heads ville jeg aldri gått for noe annet en remo/evans, kanskje aquarian. Skal ant. kjøpe meg ny dobbelpedal og trommeskinn, tipper det blir IC Power glide + evans ec2, eller Bigdog + evans ec2. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Jeg har bestilt nye skinn nå... Evans G2 dobbeltlags tom-tom skinn til 10" og 16" min... tenkte å bestille til 8" også, men... det får jeg ta en annen gang... Trur de skinnene jeg har bestilt nå er rimelig gode! Endret 11. februar 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Har faktisk tenkt å bestille skinn selv, Evans EC2 til alle tommene, men mangler et bra basstrommeskinn. noen forslag? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Liker veldig godt Remo Powerstroke 3, Evans EMAD og Aquarian Superkick 2. Sist jeg handla var PS3 billigst, så da valgte jeg de, men alle de 3 synes jeg gir så godt som "perfekt" basslyd. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 går for emad Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Da var Tama Iron Cobra Power Glide dobbeltpedal, Evans EC2 10, 12, 14, 16 og Evans EMAD 20'' BD skinn bestilt Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Nice! Håper på å skaffe meg den samme dobbelpedalen etterhvert, må bare ha råd først... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Jepp, dette fortjener jeg, har jobba vær helg siden før jul og må jobbe enda to til får å betale tilbake det jeg allerede skylder fatter fra cymbalene. Men dæven det blir nok verdt det Endret 10. februar 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Er nok det du!! Til sommeren skal det jobbes! Men akkurat nå skal karakterene til topps! Jeg skal jobbe som en hest, tjene som en sjeik, og handle som en gal! :!: Blir nok nye skinn til alle trommene, nye cymbaler og et par ekstra tom-tomer... Det får fremtiden vise... Trommer er det beste som har hendt meg! Jeg synest synd på disse kameratene mine som spiller fotball hele tiden, og tenker bare på det, snakker bare om det, og skal bli det når de blir store... Nei, huff... Trommer er og blir best! Endret 11. februar 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 nåja, trommer + fotball + data er vel en god kombinasjon, holder for meg Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Noen som vet hvor jeg får tak i Remo Ambassador Billigst? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 skinn har vel ca samme pris overalt, og Coated Ambassador er jo et ganske vanlig skinn så hvis du går til din nærmeste musikkforetning finner du det sikkert. ellers har de dem på www.tabs.no Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jepp, tabs.no har veldig rimelige priser. Men å lete etter billige skinn er ikke nødvendig. For det første er skinn billig i det hele tatt, og de har som figure_02 sa; de har nesten samme pris over alt. Er ikke noen megaforskjell nei. 10-30 kroner kanskje. Men spørs jo om du skal kjøpe mange eller få. Skal du kjøpe både slagskinn og resonansskinn til hele settet, så blir det en del dyrere visst du kjøper skinna til 160 per f.eks, også koster de 130 per en annen plass. Blir fort en del hundrelapper ut vinduet da ja.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå