Øssa Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Den har jeg og kjøpt. Tuppene knakk rimelig fort. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Kjøpte meg et par med Vic Firth American Classic 5B i dag, gleder meg til å prøve dem 5529004[/snapback] Synes det er veldig variert kvalitet på de, annethvert par knekker etter en hard økt, mens resten holder til de fliser opp. Veldig irriterende når man nettop har kjøpt stikker for 150 kroner og de knekker etter første halvtimen. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 åjsann :| vel vel, vi får se når jeg tester de i morra, er for seint til å spille nå Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg skal kjøpe meg cymbal-demper nå! En sånn som demper lengden på lyden. Ikke sant... Istedenfor ''craaaaashh'', så ''crash'', men det er en som jeg kan ta på og av .... Dere skjønner hva jeg mener... Noen som kan sende link og tipse litt om noen gode??! Takker på forhånd! Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 moongel funker til alt Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) moongel funker til alt 5536531[/snapback] Det funker da ikke til cymbaler det! Det MÅ da falle av! Pluss at det måtte ha blitt lite uttelling! Endret 1. februar 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg skal kjøpe meg cymbal-demper nå! En sånn som demper lengden på lyden. Ikke sant... Istedenfor ''craaaaashh'', så ''crash'', men det er en som jeg kan ta på og av .... Dere skjønner hva jeg mener... Noen som kan sende link og tipse litt om noen gode??! Takker på forhånd! 5534193[/snapback] Hvorfor ikke bare dempe med hånda? Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg skal kjøpe meg cymbal-demper nå! En sånn som demper lengden på lyden. Ikke sant... Istedenfor ''craaaaashh'', så ''crash'', men det er en som jeg kan ta på og av .... Dere skjønner hva jeg mener... Noen som kan sende link og tipse litt om noen gode??! Takker på forhånd! 5534193[/snapback] Hvorfor ikke bare dempe med hånda? 5538445[/snapback] Hver gang du slår på cymbalen? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Hvis man skal ha den samme lyden hver bidige gang bør man vel heller investere i en cymbal som gir fra seg denne lyden? Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Sattan for et raskt svar Jo kanskje han burde det. Blir vel sikekrt en god del dyrere da. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Jojo, det blir nok billigere da ja. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 bare teip på litt papir Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Hvordan gikk det med 5B classic stikkene? Knakk dem? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Dere sier at jeg burde kjøpe en cymbal som hadde den lyden... Jeg sa jo i posten min at den skulle være avtagbar...! Fins dette i det hele tatt? Jeg tror jeg har en idê! Dere vet, på stativet! Så kunne jeg kjøpt en slags pad som dekket hele bjella! Istedenfor puter! Det må da være løsningen... Bare en idê da... Har vel noe mye smartere! Men hvooooooooor?! Endret 2. februar 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Nokken som har peil hva slike el-trommer koster, og om de duger til øving? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Joa, de duger til øving i trange leiligheter med sinte naboer, hvis ikke dette er tilfelle ville jeg fått for akustiske (med padder hvis lyden er et prob), som gir mye bedre feel og er billigere. Et ordentlig el sett er dyrt. Det gikk fint med stikkene, de har ikke knukket (er det riktig å si ''knukket''?) ennå ihvertfall Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 2. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2006 Joa, de duger til øving i trange leiligheter med sinte naboer, hvis ikke dette er tilfelle ville jeg fått for akustiske (med padder hvis lyden er et prob), som gir mye bedre feel og er billigere. Et ordentlig el sett er dyrt. Det gikk fint med stikkene, de har ikke knukket (er det riktig å si ''knukket''?) ennå ihvertfall 5542173[/snapback] Knekt* Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 3. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2006 knøkki sier vi her på hedmarken Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 3. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2006 Dere sier at jeg burde kjøpe en cymbal som hadde den lyden... Jeg sa jo i posten min at den skulle være avtagbar...! Fins dette i det hele tatt? Jeg tror jeg har en idê! Dere vet, på stativet! Så kunne jeg kjøpt en slags pad som dekket hele bjella! Istedenfor puter! Det må da være løsningen... Bare en idê da... Har vel noe mye smartere! Men hvooooooooor?! 5539936[/snapback] Høres ut som det du er på jakt etter er en stack. De består av en crash/splash med en china oppå, Portnoy bruker disse og har en signatur-serie med Max Stax i Sabian. Men disse er svindyre. Kan få like bra stacks med å kjøpe individuelle crasher/splasher og china'er fra andre og billigere cymbalmerker. Trenger ikke dødsdyre cymbaler for å lage en god stack. Kjøp f.eks. en 14" crash og en 12" china og stack dem sammen, da får du en kort og kraftig lyd, "crash!", og ikke "craaaaaaaash". Altså svært kort decay (etterklang). Ellers er eneste måten å få "kort" crash-lyd på å dempe med hånda rett etter at du har slått ('choke')... All form for demping med puter el.l. vil bare gi cymbalen en død kjedelig lyd. Stack, eller demp med hånda. Det er mulighetene Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 3. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) ...*14tegn* .... Endret 3. februar 2006 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå