Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Hmm... Jeg skal på turnê snart med et band jeg spiller i... Vi spiller med ganske mange sangere ... Da skal jeg bruke et annet sett... For mitt sett er rammet av en smule oppbrukte skinn... Cymbalene er skitne, og kunne trengt en vask ( trenger tips angående det!) , og skarptromma lager den sykeste høye lyden :p Kanskje min feil også... Jeg skal bruke et Mapex sett... Veldig bra. Zildjian cymbaler og uncoated remo skinn... Veldig digg.. Gidder ikke å gå innpå modell trommer, skinn osv... Denne posten hadde ikke noe poeng :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller mest blues-funk, rock funk rock... Alt etter som igrunn... Takk for tipset Anders, men samma kan det være :tease: ...

Angående det med Pinstripe, så tror jeg neppe det. Har hørt om det, og det er som dere sa til mest billige sett. Mitt er ikke akkurat billig :p

Jeg liker settet mitt, men cymbalene! :O De er gode (!), men de er veldig skitne på en måte, og kunne trengt en rengjøring. Noe å anbefale!

Og foressten, jeg vet jeg har whina om dette med cymbalene i sikkert 5 poster til dere som har tenkt å kommetere det! ^^

Lenke til kommentar

Tja.. Ta og se på noen soloer av blandt anna Mike Portnoy, Lars Ulrich, Travis Barker og egentlig de fleste andre punk trommeslagere.. Også gjør du det STIKK motsatte og bare groover og koser deg ;)

Sikta ikke til at Portnoy og Ulrich er punk trommiser viss dere misforstod det, Portnoy er en av mine største helter - men soloene hans er bare mye rubbish, hvertfall det jeg har sett.. Handler ikke om å spille dobbelbass konstant i 300bpm - GROOVEN teller.. Det er det som tenner folk - og showmannship.. Har hatt ganske mange soloer til nå, og bruker ikke dobbelpedal så har ikke brukt det heller i noen av soloene :p men jeg prøver å spille noen raske ting, inni mellom for å skifte groover - ala John Bonham figurene og ja.. Ha det gøy!

Her er noen linker,

http://www.drummerworld.com/Videos/johnblackwellfunky.html

Ikke solo - men sjekk ut stick twirlingen ;)

http://www.drummerworld.com/Videos/bennygrebmontreal.html

http://www.drummerworld.com/Videos/bennygreb.html

Benny Greb, en av mine yndlings trommiser, syk fyr...

Håper dette hjalp deg noe og dette er MINE meninger sånn du vet det

Lenke til kommentar
Vil du ha punch ut av trommene, kjøper du et lags... Vet ikke hvilke type du kjøpte nå da men.. Veldi lett å få punchy lyd...

"Jazz" folk bruker to lags og stemmer trommene gjerne høyt for eksempel.. Men også viss du slår hardt og bruker mye skinn, er 2 lags også ganske greit, og du kan også få punchy lyd seff, men du må slå hardere...

Vil helst vite hvilken type skinn du kjøpte, men uansett om det er 1 lags eller 2 lags - slår du vanlig så skal skinnet holde lenge ;)

5499062[/snapback]

Det er nå rett og slett motsatt. Mer punch i 2-lags, jazzfolk bruker 1-lags, gjerne coated ambassador.

Lenke til kommentar
Jeg har Zildjian 20" A Costum Medium ride... Veldig fornøyd, men har dette problemet med skitten. Kan jeg vaske den å gnikke, eller må jeg ha noe spesialutstyr, som skum? :hmm:

Dette er altså ikke min, så det er sagt :)

5478711[/snapback]

Nu, cymbalene låter da bare bedre hvor mer møkkete de er. Det er nå min mening

Lenke til kommentar
Lykke til ja, vet selv hvordan det er å komme videre med solo, hehe :) Vet ikke helt om jeg skal bli med i år, vi får se...

Men ang det med pac ja.. Den padden Dave  bruker, er enten en av vic firth sine eller så er det en HQ Realfeel pad.. Den sistenevnte er vist kjent som den beste av alle padder - men har ikke testet den selv da det ikke er så mange av den i norge.. Tror remo selger en kopi av den eller noe sånt..

Men en sånn pad er uansett å anbefale.. Øve på rudimenter, anywhere, anytime ;)

5452819[/snapback]

http://www.hqpercussion.com/

FTW!

Lenke til kommentar
Vil du ha punch ut av trommene, kjøper du et lags... Vet ikke hvilke type du kjøpte nå da men.. Veldi lett å få punchy lyd...

"Jazz" folk bruker to lags og stemmer trommene gjerne høyt for eksempel.. Men også viss du slår hardt og bruker mye skinn, er 2 lags også ganske greit, og du kan også få punchy lyd seff, men du må slå hardere...

Vil helst vite hvilken type skinn du kjøpte, men uansett om det er 1 lags eller 2 lags - slår du vanlig så skal skinnet holde lenge ;)

5499062[/snapback]

Det er nå rett og slett motsatt. Mer punch i 2-lags, jazzfolk bruker 1-lags, gjerne coated ambassador.

5525976[/snapback]

Ahh... Noen jazz trommiser bruker hvertfall to lags når de spiller på små plasser, fordi da kan de slå litt hardere uten å få såå mye lyd.. Tror jeg hvertfall :p

Lenke til kommentar
Lykke til ja, vet selv hvordan det er å komme videre med solo, hehe :) Vet ikke helt om jeg skal bli med i år, vi får se...

Men ang det med pac ja.. Den padden Dave  bruker, er enten en av vic firth sine eller så er det en HQ Realfeel pad.. Den sistenevnte er vist kjent som den beste av alle padder - men har ikke testet den selv da det ikke er så mange av den i norge.. Tror remo selger en kopi av den eller noe sånt..

Men en sånn pad er uansett å anbefale.. Øve på rudimenter, anywhere, anytime ;)

5452819[/snapback]

http://www.hqpercussion.com/

FTW!

5526021[/snapback]

That's right on the money ;)

Lenke til kommentar
Jeg leter etter et enkelt trommemaskinprogram. Helst gratis.

Noen som kan hjelpe?  :blush:

5523456[/snapback]

Anybody? :dontgetit:

5528812[/snapback]

Jeg leter etter et enkelt trommemaskinprogram. Helst gratis.

Noen som kan hjelpe?  :blush:

5523456[/snapback]

TabTrax! :thumbup:

5527921[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...