ZenCo Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 Hei folkens... Jeg trenger et tips... Jeg skal spille en trommesolo snart, og lurer på hvilke stikker jeg kan slå fortest med? Slår jeg fortere med 7A enn 5A? Og ja, jeg vet at en god trommis slår ikke bare fort, men på denne soloen skal jeg det, basta! Noen som har noen formaninger??? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Vel, 7A er vel de tynneste og letteste, men er vel mest en vanesak hva man foretrekker der. Selv synes jeg 7A er for lite, får ikke "føling" med stikkene i det hele tatt. Men, kan også anbefale å øve med et par tykke og store stikker først, så gå over til mindre stikker når du skal spille... På den måten virker de ofte lettere, ettersom du har vendt deg til tyngre stikker først, og kan gjøre at du teknisk sett lurer deg selv til å orke å spille litt fortere... Endret 13. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker 5a på anbefalning fra trommelæreren, men tidligere hadde jeg noen foreferdelige tykke saker med rund tupp.. de fikk jeg med min onkel for mange år siden, men de var bar å dundre med Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Mulig jeg spør dumt nå, men noen som har en video e.l. om hvordan en "splash"-cymbal låter? 5427232[/snapback] Sjekk Demoer siden på siden til bandet mitt, link i signaturen. Under soloen på sangen "intro" slår jeg på splashen min to ganger. Det er en "10 a custom splash. og plis ikke bry deg om sangen eller spillinga :!: forresten så funker siden dårlig i firefox, men jeg tror du finner fram fordet Ellers så pleier de fleste produsentene å ha lydklipp av de forskjellige modellene sine på hjemmesiden, men det er ikke alltid disse er helt like Endret 13. januar 2006 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Takk for hjelpa! Endret 14. januar 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Bruker Vic Firth sine Extreme 5A stikker. Syns de er konge. Akkurat tunge nok og er en liten centimeter lengre enn vanlige stikker. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Merker nesten ikke forskell på hastigheten med tyngde, eneste forskjellen jeg merker er at tynne stikker knekker etter en øving eller to. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Merker stoor forskjell på fart jo! Spiller i hardcore band og spiller som oftest fort. Man holder ut mye lengre hvis man har litt lettere stikker slik som 5A. Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 *sukk* modern er forferdelig å diskutere med Prøver å overtale til å få bestilt Ozzy osbourne-collectible-stikkene, skal betale selv og alt. Svaret? Ok. "Nei ta vil æ ikkje svar på no, æ ser på frøken norge".. GAAAH BLIR SÅ JÆVLA FORBANNA! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg spiller mest med 5A selv... Har 3A Hard Rock stikker også... HEhe.,.. Visst jeg øver med dem, også spiller med 7A. TJOHOIII!! Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Spiller med 5b jeg..har to par med 5a, men de er litt for lette og tynne synes jeg. jeg må liksom konse skikkelig med grepet for å ikke miste de Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Har du sånn gorillahender? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 15. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2006 nei..har ikke noe spesielt store hender, jeg er bare 15 Jeg foretrekker bare 5b istedet, 5A er akkurat litt for tynne og litt for lette til at jeg klarer å holde de ordentlig. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2006 Bruker 5A. men med en gang jeg ser et par 2B med nylontipper slår jeg til Lenke til kommentar
EVH Skrevet 15. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2006 Bruker pro-mark 5a simon philips signatur modell jeg. Veldig rund tupp, deilig vekt, og akkurat passe tjukk. Elsker dem Veldig slitesterke også.. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 15. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Har fåt helt hekta på toto - rosanna om dagen. Noen som greier den grooven perfekt ell? Fy faen. Han porcaro har feel ass Jeg greier ikke å få flyt i det, selvom jeg vet hva han gjør... http://www.drummerworld.com/Videos/jeffporcaro.html For de som vil prøve Endret 15. januar 2006 av Edmanzor Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 15. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2006 Har hele filmen jeg Fantastisk fyr... Synd han døde så tidlig.. Får den ikke til helt perfekt nei, men er på en ganske god vei vil jeg tro Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2006 Noen som husker hva trommisen i U2 heter? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 15. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2006 Larry Mullen Jr.. Og forresten.. En god trommis klarer å spille med hva slags som helst stikker hehe Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2006 Kunne tenkt meg å sett noen filmer med ham.. Noen idèer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå