Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Hei folkens... Jeg trenger et tips... Jeg skal spille en trommesolo snart, og lurer på hvilke stikker jeg kan slå fortest med? Slår jeg fortere med 7A enn 5A? Og ja, jeg vet at en god trommis slår ikke bare fort, men på denne soloen skal jeg det, basta! :thumbup: Noen som har noen formaninger??? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, 7A er vel de tynneste og letteste, men er vel mest en vanesak hva man foretrekker der. Selv synes jeg 7A er for lite, får ikke "føling" med stikkene i det hele tatt. Men, kan også anbefale å øve med et par tykke og store stikker først, så gå over til mindre stikker når du skal spille... På den måten virker de ofte lettere, ettersom du har vendt deg til tyngre stikker først, og kan gjøre at du teknisk sett lurer deg selv til å orke å spille litt fortere...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Mulig jeg spør dumt nå, men noen som har en video e.l. om hvordan en "splash"-cymbal låter?

5427232[/snapback]

Sjekk Demoer siden på siden til bandet mitt, link i signaturen.

Under soloen på sangen "intro" slår jeg på splashen min to ganger.

Det er en "10 a custom splash.

og plis ikke bry deg om sangen eller spillinga :!:

forresten så funker siden dårlig i firefox, men jeg tror du finner fram fordet :)

Ellers så pleier de fleste produsentene å ha lydklipp av de forskjellige modellene sine på hjemmesiden, men det er ikke alltid disse er helt like

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...