Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Kult! Du får vel lov til å prøve det du oså da kan jeg tenke meg? Selv om ditt sett nok er mye bedre da :yes: . Morsomt med foreldre som spiller, fattern spiller han også, og hadde flaks da han ville kjøpe gamle Yamaha-settet mitt, på den måten har jeg tilgang til både et maple og et birch sett, om jeg skulle ville velge en gang...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du og du, så skummelt. Jeg har nylig blitt med på trommer i et band og de andre i bandet, bortsett fra den ene gitaristen som ble med samtidig som meg, kan en del sanger. riktignok har det ikke vært noe trommer på det hittil, så det burde være enkelt å legge på, men nå fant altså den andre gitaristen ut at han ville melde oss på UKM.

Noen som har noen tips om hvordan å raskt øve inn materiale på trommer?

Lenke til kommentar

øve :thumbup: det er vel det eneste som funker ville jeg tro.

Jeg har lyst til å kjøpe en gulvtamme til Forum settet mitt i "16, noen som vet om det er mulig å få bestilt det og hvor mye det ville kostet? Jeg kan få en i usa for litt over 100$, men det er litt stress å dra med en så svær tromme på flyet.

Lenke til kommentar

figure 02: Synd å høre med det som gikk i stykker, men det er i grunn bare med på å bekrefte det jeg allerede hadde inntrykk av, PDP lager trommer med fin lyd, fine shells, men de sliter fortsatt med noe dårlig hardware i forhold til andre kompanier. Har hørt om andre tilfeller der lignende har skjedd, kan ofte være litt trøbbel med lugs og slikt. Så det er egentlig hovedgrunnen til jeg selv aldri ville vurdert PDP i den prisklassen, men det er nå så. Sikkert mange som også er fornøyde med de settene :)

Øssa: Tøft! Session Prestige er vel 100% maple om jeg ikke tar feil? Eller mulig det var en blanding på den tiden da det het Prestige, ikke helt sikker der... men godt sett er det nok helt sikkert uansett :). Håper du blir/er fornøyd!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Stemmer det, men ble først til SRX, så SMX (og etterhvert ble SBX lagt til). Her er btw et par bilder av settet jeg bruker på bandøving, og av og til noen gigs... Dårlig kvalitet over de, men det er da noe...

DSC00225.JPG

DSC00226.JPG

Specs: Tama Rockstar, solid black. 22x18 (x2), 10x8, 12x9, 14x11 og 16x16. 14x6,5 Pearl Sensitone Brass skarptromme. Tama Roadpro hardware, Tama Iron Cobra Powerglide pedaler, og en Mapex stol.

Cymbaler: 14" Meinl Byzance Heavy Hats, 14" Zildjian Z Custom Dyno Beat aux. hats, 20" Meinl Raker Ride (eldre modell), 18" Meinl Amun Powerful Crash, 17" Meinl Amun Medium Crash (desverre sprekt opp nylig, byttes sannsynlig i 18" Byzance Medium Crash) og en 18" Wuhan China.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Takk for det, Rayban! Ja, har vært ute etter flere rack-tommer tidligere, men har ikke klart å få tak i det siden Rockstar linja har utgått... Må liksom søke etter det brukt, og er ikke så ofte man får tak i det i samme finish osv... Men nå er det først og fremst Starclassic settet jeg bruker penger på for tiden, dette settet er mer for å ha noe å bruke med bandet i lokalet i Oslo, SC-settet har jeg hjemme :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...