ZprMario Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Kult! Du får vel lov til å prøve det du oså da kan jeg tenke meg? Selv om ditt sett nok er mye bedre da . Morsomt med foreldre som spiller, fattern spiller han også, og hadde flaks da han ville kjøpe gamle Yamaha-settet mitt, på den måten har jeg tilgang til både et maple og et birch sett, om jeg skulle ville velge en gang... Endret 9. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Jepp, vi driver å setter det opp nå, Pdp CW i White Onyx finish, veldig fet, kanskje ikke helt min stil akkurat da Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tøft, pdp setta er fine de, dw bare billigere Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Du og du, så skummelt. Jeg har nylig blitt med på trommer i et band og de andre i bandet, bortsett fra den ene gitaristen som ble med samtidig som meg, kan en del sanger. riktignok har det ikke vært noe trommer på det hittil, så det burde være enkelt å legge på, men nå fant altså den andre gitaristen ut at han ville melde oss på UKM. Noen som har noen tips om hvordan å raskt øve inn materiale på trommer? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 øve det er vel det eneste som funker ville jeg tro. Jeg har lyst til å kjøpe en gulvtamme til Forum settet mitt i "16, noen som vet om det er mulig å få bestilt det og hvor mye det ville kostet? Jeg kan få en i usa for litt over 100$, men det er litt stress å dra med en så svær tromme på flyet. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Er det mulig å bestille addons i forum serien da? Men hvor bodde du? Var det trondheim? Stikk på tre45, så kan du høre om det går ann og spesialbestille fr a pearl Ellers så kan du jo sjekke ut qxl, musikkweb.no o.l Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Bor i oslo.. st.olav kan vel bestille noe muligens? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Ahh Oslo du bodde.. lol ... Men ja.. Hør med de... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Settet til fater låter ganske bra egentlig hardwaren osv er veldig bra, men en ting. Vi skulle skifte skinn, så satt en av skruene veldig godt fast inni lugen, så vi måtte ta i litt, og da brakk den =/ Ikk no big deal, ville bare bumpe denne tråden litt Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Er vel ikke så mange utenom de de som er aktive her så plutselig popper innom uansett Har foresten fått trommesettet mitt nå. Et Pearl Prestige Session Select Endret 12. januar 2006 av Øssa Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) figure 02: Synd å høre med det som gikk i stykker, men det er i grunn bare med på å bekrefte det jeg allerede hadde inntrykk av, PDP lager trommer med fin lyd, fine shells, men de sliter fortsatt med noe dårlig hardware i forhold til andre kompanier. Har hørt om andre tilfeller der lignende har skjedd, kan ofte være litt trøbbel med lugs og slikt. Så det er egentlig hovedgrunnen til jeg selv aldri ville vurdert PDP i den prisklassen, men det er nå så. Sikkert mange som også er fornøyde med de settene Øssa: Tøft! Session Prestige er vel 100% maple om jeg ikke tar feil? Eller mulig det var en blanding på den tiden da det het Prestige, ikke helt sikker der... men godt sett er det nok helt sikkert uansett . Håper du blir/er fornøyd! Endret 12. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Prestige er vell gamle serien til den nåværende SMX modellen eller? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Stemmer det, men ble først til SRX, så SMX (og etterhvert ble SBX lagt til). Her er btw et par bilder av settet jeg bruker på bandøving, og av og til noen gigs... Dårlig kvalitet over de, men det er da noe... Specs: Tama Rockstar, solid black. 22x18 (x2), 10x8, 12x9, 14x11 og 16x16. 14x6,5 Pearl Sensitone Brass skarptromme. Tama Roadpro hardware, Tama Iron Cobra Powerglide pedaler, og en Mapex stol. Cymbaler: 14" Meinl Byzance Heavy Hats, 14" Zildjian Z Custom Dyno Beat aux. hats, 20" Meinl Raker Ride (eldre modell), 18" Meinl Amun Powerful Crash, 17" Meinl Amun Medium Crash (desverre sprekt opp nylig, byttes sannsynlig i 18" Byzance Medium Crash) og en 18" Wuhan China. Endret 12. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Mulig jeg spør dumt nå, men noen som har en video e.l. om hvordan en "splash"-cymbal låter? Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Digger det Tama-settet ditt ZprMario! Personlig liker jeg å ha litt fler rack-tammer, men tøft sett. Fett med dype basstrommer. En annen ting, noen her som har vært på Drummers Kickoff-festivalen på Sunndalsøra? Sjekk her: http://www.drummers-kickoff.no Vurderer å dra dit i år, hørtes kjempegøy ut! Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Takk for det, Rayban! Ja, har vært ute etter flere rack-tommer tidligere, men har ikke klart å få tak i det siden Rockstar linja har utgått... Må liksom søke etter det brukt, og er ikke så ofte man får tak i det i samme finish osv... Men nå er det først og fremst Starclassic settet jeg bruker penger på for tiden, dette settet er mer for å ha noe å bruke med bandet i lokalet i Oslo, SC-settet har jeg hjemme Endret 12. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Den trommis festivalen høres VELDIG spennende ut.. Var for sein ifjor, men kanskje det er noe å satse på i år.. Har du tenkt deg Rayban? Er litt skeptisk til det med å overnatte på hotell da, blir vell litt dyrt :/ Konge sett Marius Fine cymbaler også Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Vurderer veldig sterkt å dra på den festivalen ja, bor ikke lengre unna enn at jeg muligens kan ta en dagstur på en av dagene om ikke annet. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Fett sett Marius Meinl Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hei Tips til dere som er interesert Anatomy Of A Drum Solo på dvd av Neil Peart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå