Jernlov Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Veldig dyktig fyr han Grohl ja. Er også han som spiller trommer på plata til Tenacious D, men det visste sikkert flere her fra før... Han kan i alle fall groove 5387269[/snapback] Han er og mannen bak Probot Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Vet ikke om dette er lov iht. regelverket her, men er det noen som har sett annonsen som står på www.sound1.no; "7 (9) trommers drømmeslagverk selges". Lo godt da jeg leste den gitt, en dame som selger et noenlunde greit Tama Rockstar Custom sett m/hardware og gode cymbaler, hevder settet kosta 75 000 nytt, og vil ha det solgt for 45 000... Da har hun blitt rundlurt, for å si det mildt :!: . Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hohohhho, det er mye lureri ute å går, jeg håper ingen går i fella. Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 jeez, men hadde hun fjernet den siste nullen i prisene hadde det vært ganske så nært virkeligheten.... Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Flytter cymbal-diskusjonen fra bilde-tråden til denne tråden. Spørs jo helt hva man spiller. Klart at hvis du spiller svänska slagrär i dänsband så holder cymbalene en stund 5397329[/snapback] He he, er nok ikke så enkelt. Selv om man spiller værste death metal-musikken daglig, og dæljer til cymbalene konstant, så skal de fortsatt holde i flere år. Men ikke hvis man bruker feil teknikk, eller Ahead-stikker. Man skal aldri slå rett ned og "gjennom" cymbalene, men bare sveipe i en buet bevegelse over dem. Selv spiller jeg ikke akkurat danseband-musikk (går stort sett i Dream Theater) og har bare ødelagt èn cymbal i løpet av 10 år spilling.. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Har aldri ødelagt noen cymbal jeg :/ Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 På sånn halvveis oppfordring fra "post bilder av trommesettet ditt"-tråden så lurer jeg på hvilke band dere trommehelter her inne spiller i! Spytt ut! Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Spiller i to band, men de er såpass nystarta begge to at jeg kan garantere ingen av dere har hørt om de . Et thrash/heavy metal band med prog. elementer i Oslo sentrum (kaller oss for tiden "Burn", men er vel mest et midlertidig/prosjektnavn), og et heavy/thrash coverband i Østfold distriktet (øver av og til i Fredrikstad, av og til i indre Østfold etc., foreløpig uten navn). Har i begge banda sliti en stund med å rekruttere folk, finner ikke en dyktig og ledig vokalist i Oslo f.eks. Men håper ting vil ordne seg så vi kan komme oss ut av øvingslokalet ganske snart . Endret 7. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har kjøpt nytt trommesett og dobbelpedal. Trenger no musikk med dobbelpedal jeg kan øve til. Noen som vet om noen. Post gjerne flere sanger hvor vanskelighetsgraden øker i hver sang ettersom jeg blir bedre etter hvert Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Prøv å spill noen trivium sanger :!: Ganske fet dobbelbass der, men kanskje noe i det vanskeligste laget. Prøv med noe metallicasanger eller noe sånt. Metallica er alltid bra å begynne med Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) portnoy bruker 1 basstromme på liquid tension 1 og exp 2 Endret 8. januar 2006 av nesta_bobo Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Men han bruker dobbelpedal syns jeg å huske. Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Edmanzor de fleste klarer å spille power grip/cords på gitar da Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Øssa ,ja han bruker dobbel pedal. men om du har sett liquid dream theater cd 1 så snakker han om det Endret 8. januar 2006 av nesta_bobo Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Kan anbefale å starte med f.eks Metallica låter, selv om det ofte er "enten/eller" dobbelbass på endel av disse låtene. Ville holdt meg unna Dyers Eve i starten . Prøv med låter der det kun er enkle dobbelbass "blasts/triplets etc" innimellom, prøv å få de til naturlig. Ellers lønner det seg å bare sitte en stund med dobbelpedal-øving, prøv å gjør det samme med beina som du gjør med hendene f.eks. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Under A Glass Moon har helt grei dobbelbass, ikke veldig vanskelig men litt morsommere og mer krevende enn konstant HVHV 16 deler Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 det første og kanskje beste du kan gjøre er vell og begynne å spille med en metronom og da spiller du følgende (H=Høyre fot, V=Venstre fot) HV HV HV HV VH VH VH VH HVHH VHVV VHVV HVHH HH VV HH VV Lykke til Lenke til kommentar
EVH Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Edmanzor de fleste klarer å spille power grip/cords på gitar da 5404336[/snapback] Hehe. Ganske tynt å si det da syns nå jeg.. Hadde skrivd mer utfyllende hadde det ikke vært for at det er ganske off-topic Fy faen, har ikke fått spilt trommer på 4 dager nå pga hyttetur. Kom hjem igår kveld og måtte bare legge meg.. Gjett om jeg har lyst til å spille nå. Gleder meg til jeg kommer hjem fra skolen. Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 hehe ja, men måtte bare si det når han syntes han var musikalsk geni pga han kunne spille 8 deler på tromme og power grip på gitar Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Fatter har besstilt et Pacific CW til seg selv, 20, 10, 12, 14, gleder meg til å se hvordan det er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå