Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er lov iht. regelverket her, men er det noen som har sett annonsen som står på www.sound1.no; "7 (9) trommers drømmeslagverk selges". Lo godt da jeg leste den gitt, en dame som selger et noenlunde greit Tama Rockstar Custom sett m/hardware og gode cymbaler, hevder settet kosta 75 000 nytt, og vil ha det solgt for 45 000... Da har hun blitt rundlurt, for å si det mildt :!: .

Lenke til kommentar

Flytter cymbal-diskusjonen fra bilde-tråden til denne tråden.

Spørs jo helt hva man spiller. Klart at hvis du spiller svänska slagrär i dänsband så holder cymbalene en stund  ;)

5397329[/snapback]

He he, er nok ikke så enkelt. Selv om man spiller værste death metal-musikken daglig, og dæljer til cymbalene konstant, så skal de fortsatt holde i flere år. Men ikke hvis man bruker feil teknikk, eller Ahead-stikker. Man skal aldri slå rett ned og "gjennom" cymbalene, men bare sveipe i en buet bevegelse over dem.

Selv spiller jeg ikke akkurat danseband-musikk (går stort sett i Dream Theater) og har bare ødelagt èn cymbal i løpet av 10 år spilling..

Lenke til kommentar

Spiller i to band, men de er såpass nystarta begge to at jeg kan garantere ingen av dere har hørt om de :p . Et thrash/heavy metal band med prog. elementer i Oslo sentrum (kaller oss for tiden "Burn", men er vel mest et midlertidig/prosjektnavn), og et heavy/thrash coverband i Østfold distriktet (øver av og til i Fredrikstad, av og til i indre Østfold etc., foreløpig uten navn). Har i begge banda sliti en stund med å rekruttere folk, finner ikke en dyktig og ledig vokalist i Oslo f.eks. Men håper ting vil ordne seg så vi kan komme oss ut av øvingslokalet ganske snart :thumbup: .

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Kan anbefale å starte med f.eks Metallica låter, selv om det ofte er "enten/eller" dobbelbass på endel av disse låtene. Ville holdt meg unna Dyers Eve i starten :p. Prøv med låter der det kun er enkle dobbelbass "blasts/triplets etc" innimellom, prøv å få de til naturlig. Ellers lønner det seg å bare sitte en stund med dobbelpedal-øving, prøv å gjør det samme med beina som du gjør med hendene f.eks.

Lenke til kommentar
Edmanzor

de fleste klarer å spille power grip/cords på gitar da

5404336[/snapback]

Hehe. Ganske tynt å si det da syns nå jeg.. Hadde skrivd mer utfyllende hadde det ikke vært for at det er ganske off-topic ;)

Fy faen, har ikke fått spilt trommer på 4 dager nå pga hyttetur. Kom hjem igår kveld og måtte bare legge meg.. :( Gjett om jeg har lyst til å spille nå. :p Gleder meg til jeg kommer hjem fra skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...