Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

For enda tøffere dobbelbass-"virvler" som dere kaller det, så sjekk ut 6:00 av Dream Theater. Der har Mike noen sinnsykt kule "virvler" på dobbelbassen, med åtte 32-delsnoter etter hverandre. hvhvhvhvs Sinnsykt kjapt til å være singles. Under a Glass Moon er kjempeenkel sammenlignet med 6:00...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki :D Men det har ikke så mye med hvor enkle sangene er, det har med hvor tight du klarer å spille de. Og Mike Portnoy, gjør sjeldent feil! Jeg har tenkt å starte å øve på følgende sanger:

Under A Glass Moon - Dream Theater

Determined - Mudvayne

Home - Dream Theater (rimelig lang sang)(den sangen er vel på Liquid Tension dvden hans)

Det er vel de sangene jeg skal prøve å få lært, får på de sangene får jeg dekka alle behov, teknikk med pedaler, teknikk generelt osv.. :)

Endret av Panz3r
Lenke til kommentar

Er sikkert dumt da det ikke virker som det er noen av dere trommiser som spiller ekstrem metall, men vet noen av dere hvordan man blaster med fingrene? Der man ikke bruker hele håndleddet men bare fingrene til og slå med? Får det ikke til selv, og er ganske slitsomt i lengden med og bruke håndleddet..

Mvh.

Øyvind

Lenke til kommentar
Er sikkert dumt da det ikke virker som det er noen av dere trommiser som spiller ekstrem metall, men vet noen av dere hvordan man blaster med fingrene? Der man ikke bruker hele håndleddet men bare fingrene til og slå med? Får det ikke til selv, og er ganske slitsomt i lengden med og bruke håndleddet..

Mvh.

Øyvind

5290954[/snapback]

Det skal være slitsomt, eller hvis du øver mye, går det etterhvert. Ikke bruk hele armen eller noe slikt, bruk bare håndledda. Blaste med bare fingra? Ja, da må man være sinnsykt sterk i fingra. Det er hvert fall ikke mange som bruker den teknikken, det vanligste er en syk dobbelslagsvirvel med håndledda.

Lenke til kommentar

Sorry på forhånd men virker ut som om ingen av dere vet hva dere prater om, vet ikke helt hva dere mener med utrykket "blaster", men det med å bruke fingrene er en ren selfølge skal du bruke skikkelig teknikk,

Du bruker rett og slett bare fingrene er så enkelt - men i begynnelsen blir du sykt fort sliten, men på høyre tempo så kan jeg love det er verdt det. Trodde jeg hadde sånn passe raske singel slag med handledda, men når jeg hadde brukt fingrene litt så ble det rett og slett enorm forskjell!

Viss "blasting" er det samme som one handed roll - så er det ikke så mange som får til denne helt skikkelig nei. Men mange bruker sargen som motpart og da blir det mye lettere..

Spiller ikke noe Dream Theater, mest fordi jeg ikke har dobbelbedal eller noe sånt - men er det mye dobbelbass i Dance of Eternity ? Har ikke Ipoden her..

Lenke til kommentar

Blastbeats er veldig vanlig i døds metall, grindcore og black metal, kan prøve og vise for dere som ikke har hørt noe nevneverdig av det:

Hi hat/Cymbal: H

Skarp: V

Dollar: B

Er flere forskjellige måter, og alle blir gjort i et ganske høyt tempo:

HVHV <-OSV

B B <-OSV

HVHV <-OSV

BBBB <-OSV

HVHV <-OSV

Man kan spille det med og bruke håndleddene vanlig, men hvis man er for eksempel som meg bruker dette mye, er dette en stor påkjenning for hånden, og man blir fort sliten. Derfor lurte jeg på hvordan, noen trommiser(forholdsvis bare ekstrem trommiser som bedriver dette i høy hastighet) klarer og bare bruke fingrene til å få stikken til og sprette.

Mvh.

Øyvind

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Man kan spille det med og bruke håndleddene vanlig, men hvis man er for eksempel som meg bruker dette mye, er dette en stor påkjenning for hånden, og man blir fort sliten. Derfor lurte jeg på hvordan, noen trommiser(forholdsvis bare ekstrem trommiser som bedriver dette i høy hastighet) klarer og bare bruke fingrene til å få stikken til og sprette.

Mvh.

Øyvind

5295566[/snapback]

ved bruk av høye hastigheter på hendene til bruk i blasting kan man holde trommestikkene mellom tommel og pekefinger og ved å utnytte spretten bare så vidt tappe til stikkene med langefinger og/eller ringefinger. Det er en veldig enkel teknikk å øve på, da du stort sett bare trenger å stå/sitte/ligge og "vifte" med langefinger og/eller ringefinger mens du holder tommel og pekefinger sammen.

EDIT: Leif :hrm:

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Spiller ikke noe Dream Theater, mest fordi jeg ikke har dobbelbedal eller noe sånt - men er det mye dobbelbass i Dance of Eternity ? Har ikke Ipoden her..

Det er en del, men det går ikke veldig fort. Rundt 130-140 bmp, 16deler. Skifter litt mellom triplet-feel og 4/4-feel. Men det er nok litt for fort til at det er gjennomførbart med single pedal ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...