Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jo bra om du får til Roll Tide Crimson Tide da! Ikke så lett den i grunn, tok litt tid før jeg prøvde meg på den... Men Nightwish har endel tøffe trommespor synes jeg, selv om mange kanskje skyr den stilen litt, så synes jeg spesielt den instrumentale delen av låtene deres er utrolig bra. Spesielt på de første albumene.

5237111[/snapback]

takker for d!

husker første gangene jeg hørte den, tenkte jeg at denne klarer jeg ikke å spille, men så hørte jeg bare på sangen en million ganger, så bestemte jeg meg for å prøve, og i begynnelsen gikk det ikke sååå bra, men øvelse gjør mester :)

Lenke til kommentar

Høres morsomt ut Anders :).

Har vurdert tanken på å skaffe meg en skarptromme til etterhvert, og denne gangen blir det nok en skikkelig "feit" en :p. Bruksområdet er stort sett metal og hard rock, har aller helt lyst på en 14x6,5 Tama Bell Brass. Problemet er jo den skyhøye prisen, så en slik en på en tysk butikk, kostet ca 1400 euro, noe rundt 11 000 kr... Dette var i tillegg Lars Ulrich modellen, som visst var billigere enn den "normale" Bell Brass'en. Men, får kikke litt rundt på eBay av og til, se om det dukker opp noe, blir nok ikke noe før senere neste år. Andre skarper jeg vurderer er Pearl UltraCast, Yamaha Musashi, Pearl Eric Singer eller Tico Torres Sig.

Lenke til kommentar

Marius, har ikke tenkt på en custom da? For eksempel fra Epiarch? Veldig billig fyr i USA som gjør drit bra arbeid..(Kom ut litt feil, billig fyr :p) Har hørt bare gode rykter om han.. Eller - har hørt litt da som er på skeiva, men i det siste så har det bare vært goodie.. Du henger jo på PDF så du vet vel hvem jeg snakker om?

Og en Tama Bell brass høres fet ut, aldri hørt eller sett før da men :p

Lenke til kommentar

Jepp, custom kan og være en mulighet, har lest om et firma som kaller seg Potyondi nå, som også lager metall-skarper. Vil tro du har hørt Bell Brass tidligere, selv om du kanskje ikke visste om det :p. Lars Ulrich brukte den på hele 90-tallet, både live og på de fleste opptak (Black Album, Load/Reload, Garage, S&M etc.), John Dolmayan (System Of A Down) bruker den, Brad Wilk (RATM, Audioslave), +++. Sinnsyk feit, høy og allikevel responsiv lyd. Så er nok den som ligger øverst på ønskelista, men kun om jeg finner en billig brukt tror jeg. Men, Potyondi lager visst også Bell Brass skarper, så tror kanskje jeg skal sende de en mail og høre om pris.

Tror egentlig jeg skipper Epiarch, han har jo visstnok tatt seg litt sammen, men har sett noen skarptrommer på forumet der som ikke har vært helt 100%, flisete vents-hull osv. For å si det sånn, jeg er ikke ute etter å spare mest mulig penger denne gangen, mest ute etter å få skarptromma jeg virkelig har lyst på...

Nytt alternativ er forresten Sonor 14x6 Cast Bronze. Glemte helt å nevne bronse-skarper, men de har en ganske lik lyd som Bell Brassen synes jeg, så den kan være en annen mulighet... Koster ca 8000 fra Tyskland...

dru0008562-000.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hehe yup... er rimelig ille her til tider. Og det selv for Sonor utstyr, Norge som ligger så nærme Tyskland og alt... Skjønner egentlig ikke hvordfor det er såpass mye tileggs-avgifter på musikk utstyr, de kan da ikke få solgt mye high-end musikkutstyr her i Norge. Men kanskje derfor de også ikke tar inn så mye av det... Etterspørsel og slikt... Ond sirkel :cry: . Nei, takker meg til Tyskland jeg, og skrive av moms på firmaet... :w00t:

Lenke til kommentar

Sorry for litt seint svar...I det firmaet jeg bestilte til de siste gangene så kjenner jeg styret godt (bl.a. min bestefar som var øverste eier osv.) så det var ikke noe problem for å si det sånn. Derimot har jeg ikke den jobben lenger, men fra og med neste år skal jeg og et par andre starte opp eget selgerfirma, og da kanskje jeg kan gjøre det på samme måte. Har ikke satt meg 100% inn i regler og slikt da, men teoretisk sett skal det vel gå an.

Men tviler, som Anders også sier, at man bare kan bestille det til firmaet om du bare er "normal" ansatt der, og ikke har noen forbindelser...

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt spilt trommer en god stund, men ikke metal, jeg starta å spille prog.metal i sommeren, dette er kanskje et dumt spørsmål, eller litt rart. Men man hører det stadig vekk, denne slags "virvelen" med pedalene, jeg klarer det, men veit ikke noen god metode på det. Kaller det en virvel, fordi det høres sånn ut, jeg har pleid å gjort det med to raske slag med høyre pedal, og et med venstre, rett etter det to raske med høyre. Hvis dere skjønner meg :blush:

Har noen en slags note på dette? :p

Endret av Panz3r
Lenke til kommentar

Vel, hvis du tenker på den som Mike spiler i ''introen'' i Under a Glass Moon, så er det HVHV kjapt etter hverandre.

Da får du en slags virvel :)

I sangen The Mirror bruker han en virvel som er HVHVH, så det er utallige muligheter.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...