Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen erfaringer med Pearl Symphonic skarptromme? Har vurdert å anskaffe en, men den er svindyr...

5184591[/snapback]

Har begge (14"x 5,5" og 14"x 6,5") på jobben, kan ikke si at jeg er no kjempeimponert. Ikke spiller jeg klassisk da, og har heller ikke satt meg inn i dem ordentlig....

Lenke til kommentar

Har laget en tråd hvor vi kan poste bilder av settene våre!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=498222&hl=

 

 

Har også et lite spørsmål:

 

Jeg trenger en ny skarp. Den skal helst ikke være så dyr, igrunn så billig som mulig. Spiller heavy/rock/prog og vil han en skarp hvor man virkelig hører skarptromme lyden. Noe alla den lyden Lars Ulrich har på Black Album. Noen som har et råtips på bra og billige skarper?

Lenke til kommentar
Jeg trenger en ny skarp. Den skal helst ikke være så dyr, igrunn så billig som mulig. Spiller heavy/rock/prog og vil han en skarp hvor man virkelig hører skarptromme lyden. Noe alla den lyden Lars Ulrich har på Black Album. Noen som har et råtips på bra og billige skarper?

 

Pearl Sensitone Brass (14x6,5" er den jeg har, fint med litt dypere lyd til denne stilen, synes jeg. Men har ikke prøvd 5,5", så kan ikke uttale meg om den). Perfekt til metal-bruk, kan minne litt om Lars Ulrich lyden (muligens noe lysere, men ikke langt unna). Volum i massevis, crack til å "dø" for :p. Og en pris som burde være overkommelig.

 

Sensitone skarpene generelt er helt utrolige til prisen, omtrent samme hvilken shell-type man velger. Men nå har jo Tama også i det siste kommet ut med en rekke fine "Power Metal" skarper, kan vel også være verdt en titt. Evt. Mapex Black Panther da, nydelige skarptrommer... Men kanskje litt dyrere...?

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Også et tips som gjelder uansett hvilket instrument du skal begynne med:

Begynn enkelt, fortsett enkelt og hold det enkelt lenge. Da får du et mye bedre grunnlag for å klare mer avanserte ting.

 

Hvis du en dag føler du er god nok til å klare _litt_ Dream Theater f.eks burde du ikke sitte i 4 uker bare på å lære deg de første 3 sekundene av en sang. Gå heller tilbake og spill noe du vet du klarer.

Lenke til kommentar
Har laget en tråd  hvor vi kan poste bilder av settene våre!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=498222&hl=

 

 

Har også et lite spørsmål:

 

Jeg trenger en ny skarp. Den skal helst ikke være så dyr, igrunn så billig som mulig. Spiller heavy/rock/prog og vil han en skarp hvor man virkelig hører skarptromme lyden. Noe alla den lyden Lars Ulrich har på Black Album. Noen som har et råtips på bra og billige skarper?

5189315[/snapback]

 

 

Jeg foreslår Joey Jordison signatur skarpen. Funker bra for meg og jeg spiller power prog.

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med Pearl Symphonic skarptromme? Har vurdert å anskaffe en, men den er svindyr...

5184591[/snapback]

Har begge (14"x 5,5" og 14"x 6,5") på jobben, kan ikke si at jeg er no kjempeimponert. Ikke spiller jeg klassisk da, og har heller ikke satt meg inn i dem ordentlig....

5189050[/snapback]

 

Og hvor er denne jobben? Er ikke alle butikker som har dem inne...

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med Pearl Symphonic skarptromme? Har vurdert å anskaffe en, men den er svindyr...

5184591[/snapback]

Har begge (14"x 5,5" og 14"x 6,5") på jobben, kan ikke si at jeg er no kjempeimponert. Ikke spiller jeg klassisk da, og har heller ikke satt meg inn i dem ordentlig....

5189050[/snapback]

 

Og hvor er denne jobben? Er ikke alle butikker som har dem inne...

5201346[/snapback]

 

Neh, jobber på en musikkskole ;)

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med Pearl Symphonic skarptromme? Har vurdert å anskaffe en, men den er svindyr...

5184591[/snapback]

Har begge (14"x 5,5" og 14"x 6,5") på jobben, kan ikke si at jeg er no kjempeimponert. Ikke spiller jeg klassisk da, og har heller ikke satt meg inn i dem ordentlig....

5189050[/snapback]

 

Og hvor er denne jobben? Er ikke alle butikker som har dem inne...

5201346[/snapback]

 

Neh, jobber på en musikkskole ;)

5207280[/snapback]

 

Og hvilken musikkskole har råd til sånt a? :ohmy:

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med Pearl Symphonic skarptromme? Har vurdert å anskaffe en, men den er svindyr...

5184591[/snapback]

Har begge (14"x 5,5" og 14"x 6,5") på jobben, kan ikke si at jeg er no kjempeimponert. Ikke spiller jeg klassisk da, og har heller ikke satt meg inn i dem ordentlig....

5189050[/snapback]

 

Og hvor er denne jobben? Er ikke alle butikker som har dem inne...

5201346[/snapback]

 

Neh, jobber på en musikkskole ;)

5207280[/snapback]

 

Og hvilken musikkskole har råd til sånt a? :ohmy:

5207547[/snapback]

 

 

Jobber i Nedre Eiker. Det er litt spesielt ja, de ha mer penger og mer stash enn noen musikkskole jeg har vært borti. Men det er jo bare kult for oss lærerne og elevene det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...