Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Zildjian A Custom serien anbefales.. Men når du skal kjøpe cymbaler så er det nesten et must at du må prøve de i butikken for å se om du liker de. Greit at du kjøper de på internett og sånt, men du burde nok ha prøvd de et sted før for å være sikker.

 

Og når du først kjøper cymbaler så legg litt penger i det å kjøp gode, husk at de skal vare en god stund!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, enig. Har alltid pleid å teste de ut først, men denne gangen så var jeg så desperat, fordi jeg hadde ikke noen andre rides eller crash. Det overrasket meg faktisk litt med å se på prisen på Zildjian A Custom prisene. For de var faktsik billigere enn de fleste Sabian cymbalene. Jeg har alltid trodd at Zildjian har vært så dyrt jeg. For jeg har alltid kjøpt Meinl.

Endret av Panz3r
Lenke til kommentar

Vilke Meinl cymbaler har du hatt tidligere? Synes Meinl er det mest logiske merket å bruke penger på her i Norge for tiden, selv så digger jeg spesielt Amun og Byzance seriene, Raker og MB20 er også allrighte for mer høy og rå musikk. Soundcaster/Custom har jeg aldri fått hørt/prøvd, men de skal også være gode. Er jo så vanvittig billig noen steder! Synes de virkelig har tatt seg oppover de siste åra mtp. kvalitet. Før var det vel få som tok de på alvor i det hele tatt, mens nå får de flere artister hvert år som går. Men som sagt, bør ikke bruke penger på cymbaler uten å ha hørt de først, men om jeg skulle hatt nye cymbaler i dag fra en norsk butikk, hadde jeg ganske sikkert gått for Meinl...

 

Forslag til cymbaler (kan jo foreslå både Meinl og Sabian) for "metal-muskk"

Meinl: 18" Amun Powerful Crash, 20" Byzance Ping Ride eller 22" MB20 Heavy Bell Ride (seriøst den diggeste ride'n jeg har hørt til nå...)

Sabian: 18" AAXplosion Crash, 22" HH Rock Ride eller 21" AA Rock Ride.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg brukte Meinl Amun serien mye, digger Meinl, for man for god kvalitet for en ikke så altfor dyr pengesum. Har nå nylig kjøpt en MB20 Rock 12" splash, et FANTASTISK kjøp! Lyden er helt vill i den splashen! Takk for forslag til cymbal kjøp, skal vurdere dem. :)

Et lite spørsmål til:P: Er det noen butikker dere anbefaler meg å kjøpe cymbaler?

Det er såklart egentlig et must å teste cymbalene før kjøp, men jeg bor i Drammen, og de musikkbutikkene her, har ikke et så altfor bra utvalg kan man si

Endret av Panz3r
Lenke til kommentar

Vel, hvis du har tenkt å kjøpe deg en del saker på en gang, er det jo mye å tjene på å kjøpe fra utlandet :)

 

Hvis ikke er nok norske nettbutikker ganske like i pris overalt, men tabs.no har det største utvalget av Meinl cymbaler hvertfall.

 

Og ja, Amun er KNALL! :D Har selv 20'' Powerful Ride, 16 og 18'' Medium Crasher og 14'' Medium Hats.

Alle låter fantastisk, og passer bra for høy musikk, går det bare i heavy metal ville jeg heller kanskje kjøpt Heavy utgaven av Crashene og Hatsen, men det er liksom ikke helt meg :p

Lenke til kommentar

Heisann! :D Jeg må få lagt ut noen bilder ja, lover og legge ut noen i morgen (tirsdag). :)

Jeg kommer nok mest sannsynlig til å gå for Meinl, men hvis det dukker opp noen bra Zildjian eller Sabian cymbaler og, for en ikke så altfor dyr prislapp så skal jeg vurdere det og! Men foreløpig (på tanke på økonomien) så er nok Meinl mest aktuelt.

Endret av Panz3r
Lenke til kommentar

I så fall ville jeg nok også ha gått for Meinl. Synes de lager absolutt like gode cymbaler som de andre store, til billigst pris. Har også hatt Zildjian A Custom tidligere, men det var jo så enormt dyrt, fikk lite med rabatt osv... måtte betale 2800 kr totalt inkl. frakt for en 18" A Custom Crash husker jeg, er jo helt syk pris mtp. at en 18" Amun crash er ca. 1000-lappen billigere, og fortsatt låter sinnsykt bra. Så med mindre du kommer over et partivaresalg med Sabian eller Zildjian (hvis det er det du har mest lyst på da), så hadde jeg heller gått for Meinl...

 

Bruker mest å bestille fra tabs.no her i Norge, ettersom det er et stykke til nærmeste butikk som har godt utvalg. Bestiller også fra Tyskland av og til (thomann.de), men det er mest de gangene jeg kan skrive av momsen på firmaet her. blir en god del billigere da, men er litt begrenset hva jeg får lov til å bestille via de nå :whistle:

Lenke til kommentar

De sier de har 30 % avslag fra andre steder, men en 18'' på tabs.no koster ikke mer enn 100 lappen mer eller noe, så 30 avlsag er jo ljug...

 

Han Terje som styrer den sia har et par kule sett though :)

 

Har begynt å like å spille på 5 packs, med to gulvtommer liksom. 12, 14, 16 :D

Det starclassic maple settet på tpdrums ser fristende ut :p

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Oki, jeg kommer nok til å kjøpe Meinl Amun Power ride'n dems (20") og Meinl Amun power crash 16 eller 18" er usikker, har testa alle cymbalene.

Har prøvd å legge inn bilder, men har bare et mobilkamera, og kvaliteten blir dårlig. Pluss at jeg ikke får lagt inn bildene på dataen :( Fordi selve kameraet vi har, er ødelagt. :( Har veldig lyst på noen nye pedaler til basstrommene mine. Har sett litt på Iron Cobra, de ser rimelig bra ut! Har jo også noen master pedaler til Pearl da. :)

Endret av Panz3r
Lenke til kommentar
Oki, jeg kommer nok til å kjøpe Meinl Amun Power ride'n dems (20") og Meinl Amun power crash 16 eller 18" er usikker, har testa alle cymbalene.

Har prøvd å legge inn bilder, men har bare et mobilkamera, og kvaliteten blir dårlig. Pluss at jeg ikke får lagt inn bildene på dataen :( Fordi selve kameraet vi har, er ødelagt. :( Har veldig lyst på noen nye pedaler til basstrommene mine. Har sett litt på Iron Cobra, de ser rimelig bra ut! Har jo også noen master pedaler til Pearl da. :)

5163197[/snapback]

 

Kjøp Eliminator, min favoritt hvertfall.. Og overlegen kvalitet....

Lenke til kommentar

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=112457

 

Noen filmer og en liten side jeg har laget.. Domene er underveis.. Men filmene er dog veldig dårlige... Sloppy her og der.. Og den coldplay var et herk å lage.. Veldig vanskelig å få det til å stemme overens skikkelig, høres ut som om jeg eier null timing.. men det er altså bare sånn det ble når jeg skulle redigere.. Skal prøve å få det til bedre neste gang.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...