Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha =)

 

Edit:

Har bestemt meg for å skaffe meg dobbel basspedal nå :!: Blir litt stressa ass, digger helt sykt å spille trommer, men digger også å spille gitar, og er mye mye bedre på det =P

 

Det som er litt kjipt er at jeg leter etter band som trommis, men ingen vil ha meg pga så kort erfaring (3 mnd) :thumbdown:

Endret av Edmanzor
Lenke til kommentar
Takk skal du ha =)

 

Edit:

Har bestemt meg for å skaffe meg dobbel basspedal nå  :!: Blir litt stressa ass, digger helt sykt å spille trommer, men digger også å spille gitar, og er mye mye bedre på det =P

 

Det som er litt kjipt er at jeg leter etter band som trommis, men ingen vil ha meg pga så kort erfaring (3 mnd)  :thumbdown:

5108414[/snapback]

 

Har du spilt trommer i bare 3 måneder synes jeg kanskje du bør lære å bruke èn pedal først! Det tar lang tid å lære å bruke foten og pedalen riktig! :yes:

Lenke til kommentar

Bah. Det som er saken er at jeg ikke har en basspedal i det hele tatt.. Låner en enkeltpedal av en fyr, men han vil ha den tilbake.. Så enten kjøper jeg en enkeltpedal nå, og så venter et halvt år så får jeg lyst på en dobbel, eller bare gå rett på en dobbel. Vet jeg kommer til å få lyst på det uansett.

 

Edit: Portnoy er helt rå. Digger han =D

Endret av Edmanzor
Lenke til kommentar
Joda, det er en fin nok intro, men hadde han ikke brukt så mye av sine "trademarks" på den og den ikke hadde vært så veldig trigga ville den vært mye penere.

5103759[/snapback]

 

6:00 er ikke trigga, langt derifra. Men det er litt mye ekko/hall-effekt på lyden. Men jeg er av dem som synes lyden er tøff. Portnoy har ikke brukt trigging på noen av Dream Theater sine album, bortsett fra Images and Words der skarp og basstrommer var trigget.

 

Hele 6:00-låten er forøvrig dritrå på trommer, ikke akkurat enkel, men sinnsykt rå låt! Elsker de åtte-tuplene på dobbelbassen! (Hvis dere lurer på hva jeg mener er det seksjonen ved 0:45, altså 45 sekunder ut i låta. Samme seksjon går igjen et par ganger til senere i låten, über-tøff fill!)

Lenke til kommentar
Siden dette er tromme tråden så tenkte jeg å legge ut en liten drum showoff mellom Raymond herrera(fear factory) mot kevin (en gamer- dude)

http://www.g4tv.com/attackoftheshow/blog/A...m_Showdown.html

Hva syntes dere om mike portney forresten? syntes selv at han er sinnsyk god.

5126101[/snapback]

 

Sinnsyk tøff slutt, hehe... Men ellers så er alt det dobbelbass tullet bare dritt :thumbdown: Trenger jo ikke å ha noe talent engang for å gjøre det, eneste er så sitte med dobbelpedal og øve inn konstante 16deler... skjønner ikke hva som er facinerende engang med det..

Lenke til kommentar

Det er jeg ikke skjønner er hvorfor folk alltid må rakke ned på trommiser med teknikk! Teknikk er jo ikke noe negativt og bare fordi man har teknikk vil ikke det si man må spille fort. Har begynt å spille en del klassisk i det siste og det er jo forsåvidt en sjanger, hvor alle proffesjonelle musikere har ekstrem teknikk. Teknikken er også veldig tett knyttet til lyden man får av et slag og dynamikken er også helt avhenging av god teknikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...