Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

For aa rette opp det med Masters saa tar det ikke 6-8mnd, tar som regel 3-4... Masters serien er skamdyr.. Somsagt saa har jeg nettopp kjopt meg og uten alle de fete rabattene jeg fikk sa kosta 3 trommer til sammen 22000 tror jeg det var... 20x16, 10x9 og 16x16... Men den sonor pakken saag grei ut den.. Men du har spilt i 2 aar og vil ha stort sett - det ville jeg ikke anbefalt, men viss du har satt hodet ditt paa det saa... Jeg vil heller si at du har mye mer aa laere f0r du begynner paa Dream Theater sanger liksom... (groove, feel, teknikk, dynamikk, tightness osv) du kan seff laere dette paa et stort sett, men blir ogsaa litt fristet kanskje til aa gj0re andre ting viss noen skj0nner hva jeg mener...

 

Mine meninger.. Digger forresten et 4 trommers oppsett :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, stemmer ganske bra det. Men samtidig, om man først har lært endel basiskunnskaper, så er det ingenting i veien for å skaffe seg et større sett om man kan betale for det... Veldig moro å spille på et stort sett om man kan spille trommer fra før. Har selv både et dobbelbass-sett (Tama Rockstar) og et vanlig 5-trommers-sett med dobbelpedal (Yamaha MCA), og foretrekker nå å spille på det største settet. Mer moro, om man klarer det. Men kommer jo an på musikkstilen en spiller mest av også da.

 

Så det med Masters bestillingstiden, var visst litt feil det jeg skrev sist. Vet ikke helt hva jeg blandet med, men tenkte nok på noe annet der og da :p . Rundt 4 måneder er ikke så ille for et såpass profft sett...

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg lest litt her og bestemt meg for å ikke kjøpte et 'stort' sett nytt, fordi jeg ikke har så veldig mange penger.

Har et Yamaha Stage Cusstom Standard sett fra før, og tenker jeg kjøper meg dobbeltpedaler til det. Kanskje jeg kjøper ett i fremtiden, men får se ^^

 

Og kanskje, bare kanskje, kommer jeg over et brukt :)

 

EDIT: Her er Stage Custom Advantage, nærmeste jeg kom mitt sett, hva er egentlig forskjellen?

 

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe...CAWS/index.html

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Forskjellen på de to så vidt jeg vet er at Advantage har "gloss" finish mens standard har "matte" finish. Dvs lakken har kanskje litt "klarere/sterkere" farger på Advantage utgaven mens standard har litt "diskré" farger. Ellers er jeg litt usikker, standarden har kanskje stålskarptromme mens Advantage har treskarp? Pleide i alle fall å være slik før...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Var det jeg ville frem til Sweet Amber, hehe... Viss man har et mindre sett, blir man tvunget til aa finne paa andre ting da du ikke har saa mange tammer og gj0re tingene paa... Noe som jeg syns er ganske kult og kan brukes paa mange forsjellige maater i sanger osv, er tom-bass-skarp kombinasjoner.. slaar aldri feil :p Men hvor mye har du aa bruke paa et sett da? Og skal du ha med hardware? (Beklager viss dette er tatt opp f0r)

Lenke til kommentar

Tror jeg er enig med SA der ja... Kanskje viss du finner et 4trommers ELX kanskje til den prisen... Vet ikke helt hvor mange trommer du HELST vil starte med..

 

Bare hiver et forslag ut i luften her, men hadde det vaert noe viss vi fann en kul sang uten trommer saa kan vi ta opp trommer og lage hvert sitt innslag til hvordan den skulle ha blitt spilt? Mange som har muligheter til det? Tror det hadde vaert t0ft kanskje, faatt litt ideer fra hverandre osv.(Alle skal publisere paa samme dag/tidspunkt da)

Lenke til kommentar
Tror jeg er enig med SA der ja... Kanskje viss du finner et 4trommers ELX kanskje til den prisen... Vet ikke helt hvor mange trommer du HELST vil starte med..

 

Bare hiver et forslag ut i luften her, men hadde det vaert noe viss vi fann en kul sang uten trommer saa kan vi ta opp trommer og lage hvert sitt innslag til hvordan den skulle ha blitt spilt? Mange som har muligheter til det? Tror det hadde vaert t0ft kanskje, faatt litt ideer fra hverandre osv.(Alle skal publisere paa samme dag/tidspunkt da)

Jeg er med hvertfall :D har jo et halvt platestudio baki her :p

Men ikke regn med store kreative ting fra min side, har bare spilt i litt under et år nå :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...