Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Har vært på jobb, så fikk ikke posta :p

Vel, bildene får du sannsynlig i morra, da cymbalene skal komme.

 

Hele tia mens jeg har spilt trommer har jeg sitti ganske lavt, men nå så kom tommene litt høyt, så jeg tenkte å prøve som dere sa, å høyne skarpen, hi-haten og stolen. Og vet dere hva? Det funka über!

Nå har jeg tommene like lavt som jeg pleier :D

 

Ang det tom festet, kjøp deg Optimount eller noe, og fest clampen på et cymbal stativ, jeg har jomfru basstromme på mitt sett, og det ser veldig bra pluss at det låter bedre, er ingenting som stikker nedi og ødelegger for lyden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknisk sett kan man vel si at det påvirker lyden noe om man har hull og fester mer metall til tromma enn ikke, men om det påvirker i stor negativ grad, har jeg liten tro på, som Anders sier... Er i grunn først og fremst for utseende, mener jeg å tro også, men man kan selvfølgelig synes at lyden blir bedre også... For klart, noe forskjell blir det jo.

 

Tja trommeønskeliste til jul... nytt sett kanskje :p . Nei tror ikke det. Har i grunn det meste jeg trenger akkurat nå, men har lyst å bytte ut dobbelpedalene mine med IC Power eller Flexi Glide. Så evt. kanskje bytte ut min ene Dimension Crash, om jeg får solgt den, med en 19" Signature Power Crash (mer trøkk baby :D ). Men kan ikke forvente å få slike ting i julegave, spesielt nå som jeg ikke bor "hjemme" lenger, så håper heller på penger, så spare opp til å kjøpe det selv.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vel, jeg syns det påvirker lyden ganske, men det er kanskje fordi en Ayotte basstromme høres endel annerledes ut enn en Yamaha Stage Custom :p

 

Julegave glemte jeg :p Ønsker meg penger, så jeg får kjøpt meg IC Power Glide :love: På tromme fronten etter dobbeltpedalen blir det en 18'' Wuhan China, så 8 og 10'' Amun Splasher, og så får jeg se, kanskje en 13'' Hat.

Lenke til kommentar

Hehe, var tidligere mest for små cymbaler jeg også, men etter at de begynte å knekke litt oftere og sleit endel med å få de til å bryte i gjennom gitar/basser, har jeg i grunn inneforstått meg med at jeg trenger større crash cymbaler for min spillestil/musikkstil. Det ser du vel sikkert også om du studerer litt på oppsett til kjente hard rock/ heavy metal trommiser, sjelden mindre enn 17" crasher, helst 18" og 19" ofte...

Lenke til kommentar

Til jul kunne jeg godt tenke med et par Mastersound "14 hi-hats :grin: Ellerss så er det ikke så mange trommeting, kanskje en bedre stol. Vurderer om jeg skal kjøpe en Pork Pie stol... satt på en i usa en gang, og når du først har satt deg der så reiser du deg ikke igjen før blæra di sprenger :dribble:

 

Det med store eller små cymbaler, jeg har to "18 Crash, og jeg valgte de rett og slett fordi de hørtes best ut, når de blir mindre får de mye mer ekkel ringing synes jeg. Dessuten så ser det jo mye tøffere ut :cool:

Lenke til kommentar

Hmm, totalt sett har det nok gått med litt mye penger i de Paiste Sig cymbalene, og de koster helt klart mye. Jeg betalte ca 5000 kroner da jeg kjøpte h-hats, 18" og 17" crashene fra Thomann. Ride'n kjøpte jeg like etterpå, kostet vel like over 2000. Så de to andre crash cymbalene, kom vel på ca 2500 kr tilsammen da fattern kjøpte de i Tyskland. Så jeg har vel nesten lagt 10 000 kr i cymbalene :p .

 

Det finnes helt klart billigere alternativer som vil gjøre jobben vel så bra, og det spørs egentlig om jeg ville kjøpt de på nytt hadde jeg måtte gjøre det. Men, når det er sagt, så låter de fantastisk bra, helt klart blant de aller beste cymbalene jeg noen gang har hørt/brukt. I tillegg ser de så utrolig bra ut, klasse over den Paiste logoen/skriften, og de skinner helt ekstremt... :love: . Så man kan vel si jeg tenkte mer med hjertet enn med fornuft/lommebok da jeg handlet de.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Hehe ja, Catalina clubb setta er jo rå deilige sett kontra pris..

 

Veldig deilig sett ja! Ble riktignok litt skuffet når jeg så prisen i Norge i forhold til USA... men men .. har fortsatt et utrolig digg Yamaha-sett å bruke (mangler bare å få festet den tomen på plass og kjøpe en crash og et L-stativ)

 

Hmm .. pad hadde forresten vært greit å kjøpe, siden jeg ikke får vært der hvor trommesettet er 24/7 akkurat

Endret av arianar
Lenke til kommentar
Synes det er myye penger jeg :p. Men da var det vel i norske priser da? Tør ikke tenke på hva jeg måtte ut med hadde jeg handlet Sig'ene her i Norge...  :no:  . Tror de ofte er omtrent priset likt som Zildjian K/K Custom eller litt dyrere, stort sett.

5082539[/snapback]

 

Ja er sinnsykt dyrt, hehe.. FIkk en kompis til å kjøpe for meg, angra litt på at jeg ikke undersøkte selv osv... Men men.. Man lærer av feil :p

Lenke til kommentar
Kjøper cymbalene mine i usa jeg! :p Over dobbelt så billig :w00t:

 

Hvertfall..Jeg har ikke mulighet for å spille trommer hele døgnet rundt siden det lydtette rommet vårt ikke er helt lydtett, så jeg lagde meg en liten "øvelses-stasjon" idag :D

5082618[/snapback]

 

 

Hehe, nice! Øver overalt hvor jeg er i huset egentlig, når jeg sitter med dataen, når jeg ser på tv osv... Men det var genialt laget til da!

Lenke til kommentar
Pad er kjekt sånn sett da ja.  :cool:

 

Lurer litt på om jeg skal skaffe men en slik liten bell av noe slag... f.eks. zil-bell, ice-bell osv. Hadde vært litt tøft til små brekk og slikt....*liten pause... "ding"....* rytme starter  :p .

5082882[/snapback]

 

Ja det er genialt, digger måten Portnoy bruker sin på.. Spesielt i "instrumedley"

Hva slags merke har du tenkt på forresten?

Lenke til kommentar

Har ikke helt bestemt meg enda, hadde vært kjekt om det ble Paiste, liker at det holder seg i nokså ren stil til det nye settet, men er egentlig åpen for det meste... Har hørt mye bra om Zil-Bel også, hørt veldig lite om Sabians Ice-Bell... Meinl Classic Bell er også en mulighet, de er vel også billigst av de tre... Men får ta en tur i noen butikker og teste litt tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...