SirAnderz Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 Fine bilder - men herlighet.. Har de ikke lært seg at de ikke skal ha hull midt på resoen da? Jeg har hvertfall lært av mine feil Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Stilige bilder! Du gjorde et godt valg med de Amun cymbalene, figure_02 . Tipper du blir veldig godt fornøyd. Fantastiske cymbaler for den prisen. Fikk faktisk en 18" Amun Powerful Crash i går, skal byttes ut med min eldre A Custom Projection på øvingsettet... Så om noen har lyst på den sistnevnte (ikke få den da, men kjøpe til en billig penge ) så er det bare å pm'e meg... Er absolutt ingenting i veien med den, og er litt synd å selge den... Men driver å bygger et rent Meinl setup til øvingstrommene mine, så da må noe ofres... Endret 28. oktober 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 Fine bilder ja, ikke hull midt på? Hvorfor ikke? (jeg har mitt på sia, men bare lurte) Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 Fordi da mister du mye av punchet i tromma, litt av poenget er at luften skal sirklure litt rundt i tromma før det går ut liksom.. Har du det midt på går det rett ut.. Marius, hvilken størrelse snakker vi om? Og hvordan er den iforhold til en 17 A custom tror du? Og hvilken pris? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 Vel, selv om hullet var på midten så låt det helt fantastiskt for det. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 Marius, hvilken størrelse snakker vi om? Og hvordan er den iforhold til en 17 A custom tror du? Og hvilken pris? Ah, glemte helt å skrive det, det er en 18" A Custom Projection Crash. I forhold til den "vanlige" A Custom har den definitivt mer volum, men ikke så mye at det er plagsomt (host Z Custom host ). Er i grunn en perfekt crash på steder du skulle ønske du hadde hatt litt mer "trøkk" i crashen, men allikevel vil den skal høres bra ut... Kontakt meg på pm for pris osv., veit av erfaring at mod'ene ikke setter pris på salgsannonser her Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 Nei tror 18" blir for mye for meg.. Vil helst gå ned til 16" jeg.. Spiller omtrent allti i små settinger.. Men men.. Søren og, hadde passa bra i og med at jeg vil ha en billig og bra crash Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 Synes i grunn den er perfekt med tanke på størrelse... Men så klart, er opp til hver enkelt, om man spiller litt rocka musikk med gitar/bass og slikt i bakgrunnen er den veldig kjekk og ha. Kan sikkert skaffe lydklipp seinere om du skulle ønske det, men mener å huske at den på Zildjian-sida er ganske lik. Den vil bli solgt veldig billig da Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Jepp, det var et godt valg Har satt opp trommene nå, med mine gamle cymbaler, de låter sykt bra! Har tatt bilder av dem nå og, men gidder ikke legge ut her før jeg får dem med Amun cymbalene Det jeg ikke tenkte på med en gang er jo at settet har power toms, 8x8, 10x10 og 12x12, de låter utrolig, men jeg må ha de ganke høyt, og er ikke vant til det ennå, men det skal nok gå Endret 29. oktober 2005 av figure_02 Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 Det bør vel kunne gå når basstromma er 20". Hadde nok blitt litt verre og mye vinkling på tammene om den hadde vært større... Men det er kult med powertoms da, får mye trøkk ut av trommene Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 Powertoms er kult ja, burde ikke være noe pes som Marius sier når basstromma er 20".. Har min 10x9 tam langt over basstromma, jeg liker mine tammer litt høye da men der burde være god plass.. Men spørs hvor lavt du sitter med skarpen og da.. Hvor høy er du? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 Ja, jeg veit at bd bare er 20'', men jeg har alltid spilt med 20'' BD og på Yamaha Settet hadde jeg to tom-tomer, og kunne ha dem til venstre for basstromma. Er ca 178 høy, ossen det? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 Nei bare lurer på om du sitter langt nede med skarpen, eller om du sitter på en måte over settet - eller om settet tilter liksom mot deg viss du skjønner.. Er ikke så nøye Figure lett ut det bildet nå, herlighet Jeg vil ha det.. Gleder meg til å se den sparkling finishen! Lenke til kommentar
arianar Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Lurer på om noen dere kan hjelpe meg her! Har et Yamaha-sett fra rundt 1970, hvor tom-festet er brukket (vet ikke helt hvordan). Lurte på om dere vet et sted hvor jeg kan kjøpe eller bestille samme type tom-stativ/feste, eller er det rett og slett så enkelt å bare lime på den biten med noe kraftig lim? Endret 29. oktober 2005 av arianar Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Tror det kan bli vanskelig å bestille noe slikt et sted, så gammelt som det er. Beste løsningene jeg kan se, er enten å ta en kikk på eBay/bruktmarkeder å se om det er noe som ligner der, eller kjøpe et annet tomholder-system. F.eks. Pearl ISS/Optimounts, RIMS eller lignende. De har i alle fall ganske standard feste til tammer, så det kan fungere. Så er det jo bare å feste disse til stativer eller noe slikt. Eller rett og slett bare sette tam(-mene?) på skarptrommestativ, selv om det ødelegger endel for resonansen. Tviler sterkt på at lim vil fungere, da de skal tåle litt, blir jo mye stress i trommene/festene når man slår på de... Endret 29. oktober 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
arianar Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 Tror det kan bli vanskelig å bestille noe slikt et sted, så gammelt som det er. Beste løsningene jeg kan se, er enten å ta en kikk på eBay/bruktmarkeder å se om det er noe som ligner der, eller kjøpe et annet tomholder-system. F.eks. Pearl ISS/Optimounts, RIMS eller lignende. De har i alle fall ganske standard feste til tammer, så det kan fungere. Så er det jo bare å feste disse til stativer eller noe slikt. Eller rett og slett bare sette tam(-mene?) på skarptrommestativ, selv om det ødelegger endel for resonansen. Tviler sterkt på at lim vil fungere, da de skal tåle litt, blir jo mye stress i trommene/festene når man slår på de... 5077084[/snapback] Driver og leter litt rundt på eBay etter delen, men litt vanskelig å vite hva jeg skal søke etter. Får snart et skarptrommestativ som en slags erstatning, men er litt fetchere å ha det som det skal være på ordentlig! Er heller ikke sånn hull i stortromma til å putte sånn tom-stativ med stang på. Prøvde å tegne i Paint sånn ca. hvordan stativet er på stortromma (er elendig i paint og tror ikke jeg ville forstått tegningen hvis noen andre hadde vist det til meg ) Kan skaffe bilde hvis noen er interessert i å hjelpe Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 Ja men viss du kjøper for eksempel ISS som er enkleste å billigste tror jeg(koster vell 250kr) så kan du bruke et cymbal stativ, kjøpe en clamp og en cymbal arm så er du ferdig.. TRenger ikke å ha noe i basstromma Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 ^^ jepp, som Anders sier. Jeg ville bare droppa å hatt noe festa til stortromma i det hele tatt, bare ta det av, og fest til et stativ el.lign... Ser mye bedre ut og, spør du meg... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 Ikke bare ser det mye bedre ut(For min del) men det funker mye bedre og syns jeg.. Selv om jeg har bb-3 bracket på basstromma mi(altså tomfeste) så bruker jeg ikke det.. Dumt jeg ikke har jomfrubasstromme.. men men... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Nå ble det stille her.. Hva står på dere liste for jul? Bor hjemme enda jeg, så håper alt jeg får er trommeting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå