Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har band ja, så det vil antageligvis kunne skje noe etterhvert. Men foreløpig har vi stort sett spilt på steder der det er trommesett fra før, så jeg vet ikke hvor fort det vil gå før jeg må bruke mitt eget... men vi får se! Her er i alle fall noen flere bilder jeg tok i dag (igjen rotete rom, beklager :innocent: )

DSC00146.JPG

DSC00147.JPG

DSC00148.JPG

DSC00149.JPG

DSC00150.JPG

DSC00151.JPG

Lenke til kommentar

Hadde en Tama Starclassic Maple skarptromme på det forrige settet, men valgte å selge den med Yamah trommene. Får uansett brukt de hver gang jeg besøker faren min, så det er egentlig helt greit.

 

De låter fantastisk bra! Basstromma er den sykeste jeg har prøvd hittil, hørtes nesten ut som en subwoofer i de laveste frekvensene, og jeg må faktisk nå vurdere og lydisolere rommet :p . Tammene også, små-tammene synes jeg hadde en "klarere", mer distinkt tone enn Yamaha Maple settet, hørtes utrolig bra ut. Gulvtammene er kraftige, men samtidig med god og fin tone. Skarptromma synger ikke like mye som min forrige, men den har en fantastisk "crack" og ghost notes høres utrolig godt. Alt i alt, et av de beste settene, sannsynlig det beste, jeg har spilt på til nå. :love:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Ahh.. Når du er ferdige med de leketrommene dine - så kan du ta turen hit å prøve Freefloater skarpen min og Masters settet.. Pearl - tingen som skiller guttunger fra menn.. :thumbup: hehe neida.. Men 22x18 er jo nice da... Har et masters sett oppå jobben som er 22x20.. Wee :dribble:

 

Blir vell kanskje litt bedre når du får andre skinn på? Tenker du clear eller coated? Viss du vil ha litt sånn "varm-prog-rock" lyd så tenker du vell kanskje i clear banene?

 

Du sa jo det var Evans g1 og g2 skinn, men likevell.. Stoler ikke helt på de skinna som kommer med :whistle:

Endret av SirAnderz
Lenke til kommentar

Tror nok jeg beholder disse skinna fram til de blir nokså slitt. Så får jeg se hva annet jeg kan prøve. Blir nok antagelig G2 coated neste gang, har vært fornøyd med de før, og lurer på åssen de vil hørees ut på dette settet. Eller kanskje disse blå Hydraulics'ene? :D Kunne blitt litt fancy. På basstromma blir det nok EMAD neste gang.

 

Leketrommer, hehe... joda, kan vel leke meg endel med disse, så får ta det som et kompliment. Vurderte også BRX når jeg bestilte de, men de hadde kun med hengetam oppsett da jeg bestilte (14" hengetam), og Tama settet har nå i grunn mine favorittstørrelser, pluss var litt billigere enn BRX og en fantastisk finish... Legger man til at jeg alltid har likt Tama trommer godt, så var i grunn valget enkelt... :thumbup:

Lenke til kommentar
Tror nok jeg beholder disse skinna fram til de blir nokså slitt. Så får jeg se hva annet jeg kan prøve. Blir nok antagelig G2 coated neste gang, har vært fornøyd med de før, og lurer på åssen de vil hørees ut på dette settet. Eller kanskje disse blå Hydraulics'ene?  :D  Kunne blitt litt fancy. På basstromma blir det nok EMAD neste gang.

 

Leketrommer, hehe... joda, kan vel leke meg endel med disse, så får ta det som et kompliment. Vurderte også BRX når jeg bestilte de, men de hadde kun med hengetam oppsett da jeg bestilte (14" hengetam), og Tama settet har nå i grunn mine favorittstørrelser, pluss var litt billigere enn BRX og en fantastisk finish... Legger man til at jeg alltid har likt Tama trommer godt, så var i grunn valget enkelt...  :thumbup:

5061686[/snapback]

 

Hehe, bare tulla med leketrommer.. Tror faktisk jeg hadde valgt et Tama i den finishen over det settet jeg har nå faktisk.. Liker ikke finishen som jeg har på sett mitt nå så godt - men vurderer å skifte ut lugs og hw'en til svart, tror det hadde blitt skamfett....

 

Emad skal vist nok være SINNSykt bra... Så får se om det ikke blir det på meg og.. Uff, hater Hydraulics, eller.. Det vil si - syns ikke dem ser ut :p

 

Har standardskinna på mine enda - er raka fant.. Kjøpte nye skinn til andre settet mitt, drit og.. angrer på det :p Er ikke samme størrelsene heller liksom... Men tror jeg kjører Remo coated.. Vi får se, hehe..

Lenke til kommentar
hva med en bass-tromme og en digital tromme ?? Kult eller?

 

 

Tromme-magasinet

5061695[/snapback]

 

Trommemagasin? Ser bare en kalender.. En bass tromme og en digital tromme kan gjøre susen det.. Jeg liker ikke digitale trommer men smaksbehag det.. Viss du bare skal ha en digital tromme - så få tak i en sånn som Danny Carry bruker - forsjellige lyder avhengig av hvor du slår på den.. Eller noe sånt :tease:

Lenke til kommentar

Ok, du har gått forbi meg Anders, så du kan stoppe med msn samtalene og dobbeltpostene dine nå :wee:

 

****! Jeg hadde helt glemt det med clinicen! Jeg bor ikke mer enn 1 og en halv time fra Oslo, men så har jeg glemt å nevne det for fatter, han er trommis sjøl, så han har også lyst tilå dra, men så er det den ***** influensa tia nå :realmad:

 

Akkurat nå har jeg tenkt å leke litt, si at jeg kjøper Ayotte trommene til fatter for 15.000, 8, 10, 12, 14, 16, 20, 14 (jeg kan velge om jeg vil ha med en ayotte maple i red sparkle skarp eller en brass Pearl free floating, hvem er verdt mest hvis jeg skulle solgt hele settet tror dere?), så legger jeg inn en annonse på finn.no og musikkweb. hvor det står at jeg selger Ayotte trommer (med alle trommene) til høystbydene.

HVor mye kunne jeg tjent på det tror dere? Å kjøpe de for 15.000, og så solgt de for mer. Tror dere jeg kunne ha tjent noe på det?

Og hvor mye?

Lenke til kommentar

Du kunne nok tjent rimelig mye tror jeg.. Vil tro du får solgt de til rundt 20000? Nei mer forresten i og med at det er fatisk 7 trommer... Skal du ha mest peng - gå for ayotte skarpen.. Jeg har freefloater i copper og jeg elsker den - men er nok fin lyd i ayotten og.. Men ja vil tro at du får mer for settet når du har en matchende skarp..

 

Men er det ikke litt dårlig gjort å kjøpe settet så selge det igjen eller?

 

Og forresten, komt forbi deg i hva? hæ? Har jo ikke jeg tenkt på :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...