Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være ærlig har jeg ikke fått prøvd de enda :no: . Etter å ha skrudd alt på plass var klokka rundt 11, og ble for seint å plage naboene da... Så må faktisk holde ut til i morgen. Men da blir det myyye spilling også :cool: .

 

BTW, sorry for rotete rom... Men dere vet antagelig hvordan det er når man først får noe som et nytt trommesett i hus. Er ikke akkurat det første man tenker på :whistle:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Bruker de skinna som fulgte med, men det er faktisk ikke dårlige i det hele tatt. Evans G2 clear (men med Tama logo, står evans g2 under). G1 reso. Basstrommeskinnet er visst Evans EQ4, har ikke prøvd det før men går ut i fra det fungerer godt nok. Har ikke råd til å legge ut skinn til alle trommene akkurat nå, så var veldig fint det fulgte med kvalitetskinn :).

Lenke til kommentar

Jepp, kunne vært artig det :). Selv har jeg hørt at Performer settene låter litt mer "åpne", eller har litt mer resonans enn BRX pga. litt tynnere shells. Men vet ikke om det stemmer 100%. Stemming har jo også mye å si, så... Men skal prøve å legge ut noen opptak etterhvert, så kan vi jo se. ;) Vil vel i grunn tippe det er ganske lik lyd.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jepp, har egentlig ikke stilt de opp 100% slike jeg vil ha det enda, så får ta litt oppdaterte bilder etterhvert. Ble bare litt ivrig når jeg først satte i gang, og knipsa noen raske bilder...

 

Hehe, ja det blir nok fine drømmer i natt... Om ikke jeg bare gir en lang f... og setter meg ned å dæljer løs midt på natta da :D . Om det står i avisa i morgen at en mann har blitt arrestert etter gjentatte advarsler om nattebråk, vet dere nok hvem det er :!: .

Lenke til kommentar

Haha, det her var morsomt å lese ^^

 

Knall sett Marius! Syns egentlig den set up'en er bra jeg, har sånn jeg og, på yamaha settet, bare at jeg ikke har den 16'' Gulv tomen extra.

Da er basstromma helt fri, du kan ha tommene ganske så lavt og riden får en fin plass :)

 

Gratulerer så mye, gleder meg til å høre lyd klipp :dribble:

Lenke til kommentar

For det første. Jeg syns det settet jeg så i Oslo var nydelig, men fy feite for et fantastisk vakkert sett, Marius!

 

For å være ærlig har jeg ikke fått prøvd de enda  :no: . Etter å ha skrudd alt på plass var klokka rundt 11, og ble for seint å plage naboene da... Så må faktisk holde ut til i morgen.

5060199[/snapback]

 

Noen gang vurdert å gå til massivt innkjøp av flytende lyddempa rom?

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg om jeg har sprukket skinnet på en av trommene? Har spilt med skinnene som fulgte med på nybegynnersettet jeg har. Må jeg skifte alle? Eller er det lurt å skifte alle i og med at lyden på de sikkert ikke er topp alikavel? Trenger råd og tips. :hmm:

 

Lurer også på om pedalen skal sitte fast i basstromma, tror den skal det men hvordan får jeg den til å sitte fast?

Endret av TrondPet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...