Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, når jeg kjøper det for 15.000, har jeg ca 7000 tusen igjen, pluss at det snart er jul, og at jeg jobber noen helger i mnd og tjener kanskje en tusenlapp (går nok opp i lønn etterhvert ^^), og da tenkte jeg å bestille Meinl Amun cymbaler fra tabs (når jeg skal ha så lite gidder jeg ikke handle fra utlandet), og det jeg har råd til hittil er 14'' Medium Hats, 16 og 18'' Medium Crash og 20'' Powerful Ride.

 

Det er knall cymbaler, de jeg hadde tenkt å kjøpe selvom jeg bare skulle oppgradere cymbalene, men da også en ny dobbeltpedal og en 17'' Crash, en china og et par splasher.

 

Men jeg er fornøyd med å få ayotte settet, pluss to crasher, en ride og en hi-hat for 22.000 :) Og Amun er proffe cymbaler.

 

EDIT: www.drumshop.co.uk/ er en veldig billig trommesjappe som ligger i England, de har veldig gode utvalg på trommer (selger veldig billig, og de har også noen brukte sett, pluss utstillings sett som de selger veldig billig).

Men frakta til Norge blir ganske dyr, så best å sjekke ut fler steder først.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Bra du går for Amun, skikkelig gode cymbaler det, for en billig penge. Har selv bestilt en 18" Amun Powerful Crash fra tabs.no nå (har en 18" Amun Medium Crash fra før) til å bruke på øvingssettet mitt. Har en 18" A Custom Projection Crash der nå, som jeg vurderer å selge... Litt overfladisk grunn egentlig, men mest fordi jeg vil bygge opp et så godt som "rent" Meinl setup.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Den har en lysere og mer "åpen" lyd enn A Custom Projection Crashen jeg bruker, men samtidig har den nok av kraft til å bryte i gjennom musikken. Det er egentlig favorittcrashen jeg bruker når det crashes ofte, sånn som "ride-patterns" på crashen osv. Kan egentlig ikke si annet enn at den kan anbefales! Burde passe de fleste musikkstiler, men kanskje mest rock osv. Er egnetlig nokså dårlig til å beskrive cymbal-lyder sånn over nett :whistle: . Men du kan jo også høre den på www.meinl.de , den er ganske nøyaktig lik på opptakene der.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg har spillt trommmer i 4 måneder ca nå. Noen som kan gi meg noen tips om å bli bedre? Bøker? Internettsider?

 

Snakka med en som mente at å ta trommetimer hos lærer er bare tull. Jeg har tatt fire timer hos lærer og syntes egentlig jeg fikk godt utbytte av det. Skal nok melde meg på igjen. Hva mener dere? :w00t:

Lenke til kommentar

Er langtfra tull å ta timer, spesielt i starfasen. Om du har en god lærer får du inn alt fra begynnelsen som riktig holding av stikker, teknikk osv. Faktisk ganske viktig, da jeg har sett flere "selv-lærte" trommiser som sliter med helt feil teknikk og sånne ting... Men når sant skal sies så synes jeg ikke det er så viktig å ta timer om du først har spilt noen år og har fått til det meste av teoretisk viktige ting. Da synes jeg heller det er bedre å utvikle sin egen stil derfra, og øve på ting man har lyst til. Ikke at det er det absolutt riktige å gjøre da, men det er min mening i alle fall...

 

SirAnderz; Nei fortsatt ikke hørt noe. Har ikke fått noe sporingsnr, vet ikke om det er normalt å få med det jeg, men det sendes ikke via post, kommer med budbil (DHL). Så da vet jeg ærlig talt ikke, de forrige gangene jeg har fått ting derfra fikk jeg heller ikke noe nummer, men da tok det ca. en uke. Så jeg håper de dukker opp hver dag framover nå, og det kan ikke være lenge igjen :( ... Huff, har det egentlig ganske fælt nå, bare går og venter hver dag...

Lenke til kommentar

Jeg er nybegynnner og har lyst å spille trommer. Googler og ser litt på finn.no og har funnet et par som kan være aktuelle for meg eller ikke, det får dere som har peiling si om jeg skal slå til eller ikke. Hvis dere har noen knakende gode forslag som jeg bør ta en titt på så er det bare å CTRL+V. Helst under 4k men hvertfall ikke over 5høvdinger

 

Har hørt mye bra om Pearl Forum men er det det samme som Forum FX? Ser ut som Forum FX er noe dyrere.

http://finn.no/finn/bap/object/;pdc=112980...2&pos=11&tot=17

http://finn.no/finn/bap/object/;pdc=112980...32&pos=9&tot=17

 

Lurer på om jeg skal statse på noe brukt?

http://finn.no/finn/bap/object/;pdc=112980...86&pos=7&tot=13

 

Pearl Target

http://finn.no/finn/bap/object/;pdc=112980...6&pos=11&tot=13

 

[Drømme]Sitter og spiller trommer hele helgen :love: [/Drømme]

Lenke til kommentar

Pearl Forum og Forum Fx er det samme..jeg har det selv, veldig bra for nybegynere. Du kan også få bra litt med litt gode skinn og litt stemming.

 

Det brukte settet som var der så ganske bra ut, får med relativt gode cymbaler.

 

Jeg kjøpte min Forum på St.olav i oslo, betalte da 6000 for det

Lenke til kommentar

Riper for eksempel.. Men på billige settene så har det ikke så mye å si.. Også så er det vanskelig å få riper i det siden det er wrap mest sannsynlig.. (Altså finishen er ikke lakkert på) Ellers om hardwaren(Stativene) er i bra stand.. Meget viktig... Og, du kan se litt på skinna om de ser mye brukt ut... Håper dette hjalp litt hvertfall

Lenke til kommentar

Pearl Forum er vel et godt valg, men tror du kan få brukte Rockstar/ELX trommer til 6000 lapper? Da hadde jeg ihvertfall gått for de :) Men spørs jo helt klart hvor mye penger du vil bruke.

 

Ville aldri kjøpt Pearl Target though. vet ikke hvor gammel du er, men det er et veldig...hm....''lite'' sett kan man si, for de litt yngre.

18x14 Basstromme liksom.

 

Men vil du ikke bruke så mye penger er nok FX et godt valg :)

Hvis ikke du finner noe bedre til ca samme pris da.

 

www.musikkweb.no har mange annonser, hvis ikke du viste om sia fra før ;)

 

Tror jeg har bestemt meg for å kjøpe Ayotte settet av fatter, vi satte det opp i stua i dag og det låter helt utrolig knall!

Beste settet jeg har spilt på (vel, jeg har ikke spilt på så mange da ^^), og jeg fant plutselig ut at den finishen var utrolig digg, og du kan liksom føle det i lufta når du nærmer deg at det er et orndetlig sett :love:

 

Mener ikke dette for å skryte eller noe, men hvis jeg kjøper det (99% sjanse) blir jeg nok litt stolt :p

 

En ting: Settet har Ayotte heads på basstromme (de låter veldig bra, så tror ikke jeg skal bytte ut), mens de andre trommene er en miks, Powerstroke 3 på 16'' Tom, Pinstripe på 10 og 14'' Tom, Coated Ambassador på 8 og 12'' (den 8'' er diggbar :love:) og et eller annet Evans q something på skarpen.

Jeg er ganske kresen når det gjelder set up, så jeg vil ha alle skinna på tommene ihvertfall like, basstromme kan være sånn og skarpen vet jeg ikke. Men spm er da om jeg burde beholde enten Pinstripe, powerstroke 3, ambasador og kjøpe nye for resten av trommene, eller om det er noen andre skinn jeg burde kikke på?

Lenke til kommentar
Jeg er ganske kresen når det gjelder set up, så jeg vil ha alle skinna på tommene ihvertfall like, basstromme kan være sånn og skarpen vet jeg ikke. Men spm er da om jeg burde beholde enten Pinstripe, powerstroke 3, ambasador og kjøpe nye for resten av trommene, eller om det er noen andre skinn jeg burde kikke på?

5035547[/snapback]

 

Ville vel gått for Emperor. Spilte på et masters sett med de på hos den forrige trommelæreren min, og det låt helt fantastiskt.

Pinstripe er nok også bra, med det er litt mer dempet lyd. Emperor "synger" mer.

Ambasador tror jeg kan bli litt for tynt, jeg bruker de som underskinn.

Jeg har selv hatt emperor på forumen, det er lenge siden og jeg var "mer" amatør da, så jeg husker ikke helt hvordan det var. Det var hvertfall ekstrem forskjell på den og Pearl skinnene som fulgte med :!:

 

Tama Rockstar og Pearl Export ligger i 10.000 kroners klassen, så hvis han ikke vil bruke mer en 5 så kan det bli litt for mye. Men man kan alltids kjøpe brukt

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Vil du at tammene skal "synge" mest mulig, og du kanskje ikke er den som slår så altfor hardt, så er Ambassador (clear/coated) et bra valg. På Ayotte lønnetrommer vil det låte fantastisk bra. Men du får mer holdbarhet ved å gå for 2-lags skinn som Pinstripe/Emperor, så om du synes du ofte kan spille litt hardt, så er det nok å anbefale så du slipper å bytte skinn så ofte... Slik jeg ser det er Pinstripe på den "laveste" delen av lydsjiktet, altså valget der du får mest "punch" og low-eq lyd, mindre klare og lyse toner. Et steg mot lysere toner blir da Remo Emperor eller Evans G2, som jeg synes er de beste "allround" skinna. Har nok med trøkk og fin tone. Så har du 1-lags skinna som ofte brukes i studio for mer tone (Ambassador, Evans G1 osv...).

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...