Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilder blir det første jeg gjør før jeg spiller på de ja :cool:. Dobbeltpedalene blir foreløpig de samme som jeg brukte på Yamaha settet (Yamaha DFP-880), men har planer om å bytte de til doble Iron Cobra Power Glide, eller muligens Flexi Glide, ikke helt bestemt meg enda. Men foreløpig klarer jeg meg med Yamaha pedalene.

 

Yamaha settet er solgt (faren min som kjøpte de faktisk :!: . Gammel trommis han også, men har ikke spilt på lenge nå... Synes det var for ille at jeg skulle selge et så fint sett så billig, så han sponset meg med litt ekstra og kjøpte de selv :) . Han er her for å hente de i kveld, så jeg går fra nå av trommeløs inntil de andre kommer (vel, har jo et sett på øvingslokalet også men allikevel...)

 

Blir Paiste Signatures på nye settet ja. Har alle disse fra før, så venter bare på selve trommene nå...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Har foreløpig aldri opplevd noe som har gått galt under frakt derfra, har fått en basstromme, en gulvtam, et fullt cymbaloppsett uten problemer eller tegn til skader. En gang kan såklart være den første, men alt er forsikret under frakt, det gjelder bare å sjekke alt når det dukker opp. Alle sett kommer jo i teorien fra andre siden av jorden, forskjellen ligger vel i bunn og grunn hvor man kan sjekke at alt er i orden. Men tar man f.eks bilde av skader og sender de over mail til Tyskland, så erstatter de alt av utstyr o.l. Såklart, det er en sjanse å ta. men synes faktisk det er verdt det når man sparer såpass mye på det, og det er i ytterst sjeldne tilfeller at det er noe spesielle skader på utstyret...

 

Etter min mening da...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Såklart, jobber man på en butikk får man jo ting billig til innkjøpspris. Så vet ikke om du da hadde spart så mye på å handle utenlands. Jeg betalte i alle fall 16 000 kr totalt, inkludert shipping, for Tama SC Performer settet med 22/10/12/14/16 +skarptromme og dobbelt tamstativ. Billigste prisen jeg fikk i en norsk butikk på et sett i "vanlig oppsett" (22/10/12/14 +skarp f.eks) var ca 20 000 kr. legger du da til en 16" gulvtam pluss stativ måtte jeg regne med ca 25 000 kr i følge de jeg spurte. Dvs, sparte jeg 9000 kr mer eller mindre på å handle fra Tyskland... Nå skal det legges til at jeg slipper å betale den norske momsen, som hadde blitt ca. 4000 kr ekstra, siden jeg bestiller gjennom firma. Men allikevel, så hadde pris med moms blitt ca 20 000, fremdeles ca 5000 under hva jeg måtte gitt i en norsk butikk...

Lenke til kommentar

siden det er faren min, får jeg det for under 18.000, mot at han kan bruke det noen ganger hvis han skal i studio.

 

problemet er jo da at jeg har så lite penger igjen, at jeg ikke får kjøpt meg nye dobbeltpedaler ennå, ettersom jeg skal ha div. cymbaler (meinl Amun) også. Men får nok aldri et så bra tilbud igjen, så jeg går nok for det :) red sparkle er ikke akkurat en ''metal'' finish, men klarer Portnoy seg med rosa skal jeg klare meg med røde ^^

Lenke til kommentar

Ganske kult med røde trommer også! Var "forelsket" i Yamaha trommene mine i starten, fargen var jo Cherry Wood/rød lakk da, ikke sparkle... Men er vel i grunn sånn for alle som sliter med GAS (gear acqusition (sp?) syndrome), Man blir med årene litt lei og vil prøve noe annet. Så rødt er ikke lenger min favorittfarge på trommer, men er langtfra en stygg farge :). Og sparkle gjør jo at det skinner bedre på scenen/under scenelys osv...

 

Men, må også si at hvis du ikke er sikker, er noe du er misfornøyd med på settet, så ville i alle fall jeg vurdert hvor mye du trenger for å kjøpe det du har mest lyst påt. 18 000 er jo en fin pris det tatt i betraktning nypris på settet, men da er det kanskje ikke mange tusenlappene igjen før du kan kjøpe (f.eks) ditt favorittsett, med fargen du liker best, størrelsene du foretrekker osv... For det må jeg si, selv om trommene er/var veldig dyre, så er ikke Ayotte (etter min mening) så ekstremt mye bedre enn f.eks Pearl Masters/Tama Starclassic/Yamaha Maple Custom osv.

 

Men, er egentlig mest opp til deg dette... Hadde jeg vært deg (og du kanskje ikke har fast jobb/ tjener så mye at du kan skaffe ting etterhvert) ville jeg kanskje heller satset på gode cymbaler, evt. et godt middelklassesett/fikse opp/utvide det du har fra før osv (Stage Custom er jo utrolig fine trommer det og, mange som spiller ute med slike).

Lenke til kommentar

Altså viss det er 18lapper det er snakk om så vet jeg ikke helt, er jo 2000 til så har du et sett som ZprMario, nesten da hvertfall.. Vi får se hva total kostnaden hans kommer på.. Og der har du hvertfall fet finnish... I min mening.. Har aldri hørt et ayotte sett live - men tviler lyden er noe så vanvitti mye bedre enn masters/starclassic.. Du kan få de fleste trommer til å låte godt med gode skinn og gode stemme egenskaper!

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om du kan si at det "lønner" seg.. Hvertfall økonomisk.. Altså er jo egentlig ett fett sånt sett.. MEN du kan ikke få dritt cymbaler til å låte bra - men du kan få dritt trommer til å låte bra sant?

 

ZprMario - hva hette den sjappa der du kjøpte Tama'ene nå igjen? Vet du om de selger den Albino fargen som MP har til oss vanlige dødelige folk? hehe

Lenke til kommentar

www.thomann.de . Blant de billigste (sannsynlig den absolutt billigste) webshopene i Europa faktisk. Tror nok ikke det er mulig å få tak i MP sin finish, den er rimelig custom produsert kun for han. Kan hende de gir ut noen "replica"-er etterhvert (som det tidligere Lars Ulrich Signatur settet osv), men er i grunn veldig sjelden Tama gjør det. Nærmeste du kommer er vel en hvit "normal" finish... Performer settene har ikke hvit lakk da, må i såfall bli White Silk finishen (på EFX-settene, samme som Dolmayan i System of a Down brukte før).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...