Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg er pa jakt etter elektronisk trommesett, og jeg har et par sporsmaal angaende dette.

 

jeg har ikke bestemt meg for et trommesett enda, men jeg har sett pa et fra ION til 300$ og et fra roland til 995$..

 

jeg er helt ny med trommer og vet ikke hvor mye jeg kommer til a bruke de om jeg bestemmer meg for a kjope..

 

jeg har forstat det slikat ION er noe man helst bor holde seg unna, men jeg vet ikke om jeg vil bruke 995$ pa et sett som jeg ikke vet om jeg kommer til a bruke sa mye. derfor lurer jeg pa om det er muligheter for a utvide og forbedre det billige settet, eller om dette ikke er noe vits i eller umulig..

 

jeg lurer ogsa pa hvor like vanlige elektriske hi-hat'er er til akkustiske.

man kan jo apne og lukke de med den pedalen under, men er den effekten man far ved a ha den halvaapen vanligvis med pa elektriske hi-hat'er? vet at roland har en hi-hat som skal funke som en elektrisk, men den er ganske dyr, sa jeg vil ikke kjope den med det forste..

 

takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt å ta timer med Eric Smith annenhver uke? Hmm okei.. Burde finne noe kommunialt vil nå jeg si - selv om Eric er "berømt" så betyr ikke det at han er flinkere å lære vekk som en annen lærer. Spar deg selv noen kroner og finn en kommunal-musikkskole lignende greie, hehe.

 

Selv betaler jeg 4500 hvert semester, 45minutt hver uke.. Reiser 7.5 timer med buss, hehe... Men jeg har så bra forhold til læreren min at somregel so blir det rundt 1 klokketime.. Supert!

 

Ang elektrisk trommesett.. Kjøp roland.. Har de der jeg jobber, knall kvalitet kontra pengene du bruker! Du angrer ikke, lover deg ;) Trommer er knall!

Lenke til kommentar

Fikk nettopp nye hi-hats cymbaler, skal brukes på Rockstar 2.settet mitt (som står på øvingslokalet). Brukte 14" Z Custom Dyno Beats fram til nå, og synes de ble litt for mye lyd når de skulle brukes til opptak og generell bruk. Perfekt live, men som sagt ikke spesielt "versatile" hats. Vil nå antagelig skaffe en hi-hat attachment holder og bruke Z'ene som aux hats. Men, valget kom til slutt på:..........*trommevirvel ( :!: )........

 

14" Meinl Byzance Heavy Hats

DSC00120.JPG

DSC00122.JPG

DSC00123.JPG

 

Valget falt på de ettersom de var billige etter min mening (2500 kr) og har like bra kvalitet/omtrent samme lydbilde som Zildjian K/K Custom, Sabian HH/HHX osv. De har kanskje litt mørkere "halvt-åpen lyd" enn det jeg hadde inntrykk av på forhånd, men det kommer til å passe bra som en motpart til Z'ene. Holder nå på å bygge opp et lite Meinl oppsett på Rockstar trommene, har blitt ekstremt fornøyd hver gang jeg tester disse cymbalene. Men Paiste Signature cymbalene kommer jeg nok ikke til å selge, de står på hovedsettet og vil gjøre seg bra der :).

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jepp! Tabs.no. Tok ca. 3-4 dager fra jeg bestilte til de ble sendt... Så kan absolutt anbefale de om man er ute etter Meinl cymbaler i alle fall. Synes faktisk det ikke er så stor prisforskjell heller i forhold til Tyskland priser på Meinl. Så de hadde en Byzance hi-hat på Thomann som koster ca. 2000 kr. 4-500 kr i forskjell, er jo ikke all verden, om man tar frakt og norsk moms i betraktning...

Lenke til kommentar

Holdt på med en 7/8 takt for en liten stund siden, da måtte jeg telle inni meg - men ja.. bare til du har øvd den inn liksom... Men les det jeg skrev lenger oppe Sweet Amber om de trommetimene dine..

 

Betaler du 500 annenhver uke.. Så har du 2 mnd og da kunne du fått deg en HEFTIG ride, heh... Som jeg sa, selv om han er populær så betyr ikke det at han er best i å lære vekk ;)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd nesten alle de forskjellige hi-hats typene man kan få til elektriske. Den eneste som fungerer helt greit er den hvor det er to gummimatter som ligger på et vanlig hi-hat stativ (hvis dere skjønner hvilken)

Min erfaring er at det ikke fungerer særlig bra når du skal åpne/lukke hi-haten fort i en beat.

 

Men fint om noen andre kunne komme med synspunkter også

Lenke til kommentar

Å fysj! Seriøst, hvem gidder å omlakkere Swingstar trommer?

BMW ass ^-^

 

Så noen lignende Yamaha Stage Custom, med sånn sebra aktig finish.

Stygt imo.

 

EDIT: Jeg er på jakt etter en trommemaskin, jeg veit ikke helt om det er det det heter, men jeg mener enn sånn dingseboms som jeg kan spille sammen med (ved å ha på headset tror jeg) ettersom jeg ikke er i noe band atm, trenger jeg å øve på å spille sammen med noen. Og da tenkte jeg det var en god idé.

 

Har noen her erfaring eller noen anbefalinger? Jeg er helt blank. :blush:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Det er ikke det som er greia, jeg øver masse med headsett og anlegg på fult guffe, men jeg skal flytte settet mitt til et annet rom, der det ikke er anlegg. Men det var ikke greia.

 

Jeg trenger en liten dingseboms som jeg kan ha, som jeg kan lage rytmer i (f.eks når jeg ikke har settet i nærheten), som jeg kan spille etter musikk (sanger uten trommer og), og som jeg kan bruke som en slags mentronom.

 

Finnes det no slikt? Er det det som heter trommemaksin?

Anbefalinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...