ZprMario Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Var i grunn det første som slo meg også, inntil han beskrev lyden som "Ding"... @ SwEEt^AmbEr: Oriental China Trash har utrolig fet og trashy china-lyd, kan anbefale de. Kan forøvrig også anbefale Wuhan Chinaer, om lyden du er ute etter skal være ganske kraftig. De er hvertfall utrolige til prisen. Men skjønner godt om du vil gå for noe av litt "dyrere" kvalitet om du først får cymbaler billig fra utlandet . Endret 11. oktober 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja det kan godt hende det er en Zil-Bell men kan også være en sånn icebell som de kaller det... Veldig liten splash tror jeg som de har piggybacka... MIke Portnoy bruker denne også litt Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Har egentlig ikke sett en slik cymbal på ekte, men har vært på en konsert der de brukte en liten oppned cymbal med tilnærmet sånn lyd jeg er ute etter. Det er hvertfall en lys lyd, og får ikke den lyden jeg vill ha med en ride eller andre cymbaler uansett hvor jeg slår. Lyden er mye mer aggresiv enn det. Edit: Tror den faktisk er mindre enn den zil-bellen. Er dog ikke sikker, og den var opp ned den jeg så, men er ikke sikker på om det er samme. Endret 11. oktober 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Tror neppe du får noe særlig mindre en Zil-Bel'en. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Kanskje det var en Meinl Classic Bell, veit ikke om du får den enda mindre en 6'', kanskje det var en disk? Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ææææsj! Å kjøpe sånt er bare tull. Sånt skal man lage selv. De fleste har en eller annen gammel cymbal liggende. Så tar man bare en baufil og skjærer til bjellen (pluss evt. litt av selve cymbalen etter ønske). Mye billigere pluss at man gjør noe med en gammel cymbal Har laget både stack og bell på denne måten og alt har fungert fett! Når det kommer til emnet med Wuhan Chinaer, så ser jeg ikke noe negativt med dem overhodet - de er billige, den trashy, "kinesiske" lyden er jo helt unik for Wuhan og kvaliteten på cymbalene er srålende i forhold til prisen. Det samme gjelder i aller høyeste grad splashene, til dels også crasher. Jeg har prøvd MASSE wuhan cymbaler og selv om lyden er ekstremt forskjellig (de er jo håndlagde), så er så og si alt jeg har prøvd utrolig kurant. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Glemte å nevne at jeg har fått meg "jobb" i et orkester - det dreier seg om Universitetets Symfoniorkester i Oslo. Gleder meg utrolig, kommer til å spille både pauker og diverse perkusjon og annet. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Tøft da.. Har du noe erfaring med pauker ifra før eller? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Noen som kan fortelle meg hva pauker er? vet sikkert hva det er hvis noen forklarer det Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 http://www.uib.no/info/bilder/2004/grieg-pauker.jpg dette var det nærmeste bilde jeg fant.. Vell du spiller ut på kantene, også har du en pedal der du kan variere hvilken note du vil spille.. For eksempel D E F osv .. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 12. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Åja..har prøvd sånne på st.olav, ikke noe særlig ordentlig, siden jeg er alltid så redd for å ødelege de Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Vi har pauker på skolen, de er fete ^^ Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 12. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Tenkte at jeg måtte fortelle folka her at på Mandag så skal jeg på trommetime hos Erik Smith Gleder meg som en unge Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 12. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Mye du betaler? hehe 600kr? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 12. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 500 Så det blir ikke mange timene tror jeg Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Det var jo litt dyrt da... Hva koster en ''vanlig' time? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 12. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Hvordan kom du i kontakt med han da forresten? Og hvor lenge har du spilt? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 13. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Hos han gamle betalte jeg 300 for tre kvarter. Så jeg tror det er vanlig med hundre kroner for hvert kvarter hos alle musikklærere, hvertfall etter det jeg har hørt fra andre også. Så det er nok litt dyrere enn vanlig. Jeg spurte på Sandvika musikksenter om de hadde noe undervisning, også fikk jeg kortet hans EDIT: Har spilt i litt over et år nå, har også fått høre hos den forrige trommelæreren at jeg hadde talent Endret 13. oktober 2005 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2005 Supert da.. 300 kr for 45minutt?! Og det har du en gang i uka? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 13. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2005 Hos han forrige karen var det 300 for 45 min..nå er det 500 for 50 min. Blir vel annenhver uke tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå