Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Var i grunn det første som slo meg også, inntil han beskrev lyden som "Ding"... :p

 

@ SwEEt^AmbEr: Oriental China Trash har utrolig fet og trashy china-lyd, kan anbefale de. Kan forøvrig også anbefale Wuhan Chinaer, om lyden du er ute etter skal være ganske kraftig. De er hvertfall utrolige til prisen. Men skjønner godt om du vil gå for noe av litt "dyrere" kvalitet om du først får cymbaler billig fra utlandet :).

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig ikke sett en slik cymbal på ekte, men har vært på en konsert der de brukte en liten oppned cymbal med tilnærmet sånn lyd jeg er ute etter. Det er hvertfall en lys lyd, og får ikke den lyden jeg vill ha med en ride eller andre cymbaler uansett hvor jeg slår. Lyden er mye mer aggresiv enn det.

 

Edit: Tror den faktisk er mindre enn den zil-bellen. Er dog ikke sikker, og den var opp ned den jeg så, men er ikke sikker på om det er samme.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar

Ææææsj! Å kjøpe sånt er bare tull. Sånt skal man lage selv. De fleste har en eller annen gammel cymbal liggende. Så tar man bare en baufil og skjærer til bjellen (pluss evt. litt av selve cymbalen etter ønske). Mye billigere pluss at man gjør noe med en gammel cymbal :w00t: Har laget både stack og bell på denne måten og alt har fungert fett! Når det kommer til emnet med Wuhan Chinaer, så ser jeg ikke noe negativt med dem overhodet - de er billige, den trashy, "kinesiske" lyden er jo helt unik for Wuhan og kvaliteten på cymbalene er srålende i forhold til prisen. Det samme gjelder i aller høyeste grad splashene, til dels også crasher. Jeg har prøvd MASSE wuhan cymbaler og selv om lyden er ekstremt forskjellig (de er jo håndlagde), så er så og si alt jeg har prøvd utrolig kurant. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hos han gamle betalte jeg 300 for tre kvarter. Så jeg tror det er vanlig med hundre kroner for hvert kvarter hos alle musikklærere, hvertfall etter det jeg har hørt fra andre også.

Så det er nok litt dyrere enn vanlig.

 

Jeg spurte på Sandvika musikksenter om de hadde noe undervisning, også fikk jeg kortet hans :grin:

 

EDIT: Har spilt i litt over et år nå, har også fått høre hos den forrige trommelæreren at jeg hadde talent :p

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...