Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vært å testet litt cymbaler og diverse utstyr i det siste. Fant en butikk som har Meinl cymbaler, og jeg kan ikke tro hvor gode disse cymbalene er for prisen. Helt sinnsykt. Vil råde de fleste som er på jakt etter cymbaler og må forholde seg til norske priser (ikke vil bestille fra utlandet etc.) å teste ut Meinl. Et eksempel; 14" Meinl Byzance Heavy hi-hats. Disse kan best sammenlignes med Zildjian K/K Custom, Sabian HHX/HH osv. Håndlagde cymbaler fra Tyrkia (hele Byzance linja). 2500 kr koster disse nye, i Norge. Prisene på Zildjian/Sabian hi-hats f.eks, er som regel rundt 3500-4000 (for de linjene jeg sammenlignet med). Amun hi-hats koster 2000 kr. Nærmeste pris jeg kommer for Sabian/Zildjian er Pro Sonix hats og ZXT hats, omtrent nybegynnercymbaler...

 

Så heretter kommer jeg nok først og fremst å anbefale Meinl for trommiser med økonomisk sans. Og at de låter fantastisk bra er vel ikke akkurat noe minus heller :thumbup: . Vurderer selv å kjøpe Byzance Heavy hats, bruke på øvingssettet mitt. Litt synd å bruke så fine cymbaler til det, men er redd jeg vil angre om jeg går for noe billigere...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vel, stedet jeg besøkte ligger i Sarpsborg, men de har en nettbutikk her: www.tabs.no . 10" hats er kult! kan få til mye tøffe effekter med slike. Vet i allefall det finnes slike i Meinl Classic serien, men er vel sikkert i de proffe seriene også. Ang. settet mitt så har jeg omsider overført penger til Tyskland (forrige uke), og settet har "estimated shipping" 15.oktober (lørdag). Så får bare håpe det stemmer, har hørt noen historier på andre forum der folk måtte vente i 7-8 måneder på Starclassic P. med virgin bass... Så håper bare 15. okt. er den sikre datoen :hrm: ...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Om den er veldig liten, så er det vel en "bell" kanskje, en liten rund effekt cymbal, f.eks zil-bell o.l. Kan best sammenlignes som bjella innerst på ride'n. Men trodde disse bruktes mest som effekter, ikke i slike ride-patterns... men selv hører jeg veldig lite på black/death, så kan godt hende jeg er på bærtur her... :whistle:

 

Eksempel: Zil-bell

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...