figure_02 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Eller så kan du kjøpe mine Maxstone dobbeltpedaler for 1400,- Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 Noen her som vet om en guide til hvordan bruke drum kits? Har skaffet meg drum kit from hell som jeg skal bruke på noe selv lagde sanger. Men får ikke satt det sammen på en bra måte :S Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 drum kits? som engelsk for trommesett (akustisk)? eller er det noe software/elektroniske greier? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 Opptak av tromme lyder, f.eks ett dunk, også skal man sette den dunk lyden på repeat og velge hastighet så den spiller en fjerdedels takt osv. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 9. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2005 skal du ta opptak av de akustiske trommene dine? eller er det noe pc-program? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har ikke trommer, derfor har jeg skaffet meg Drum Kit From Hell, det er en cd med masse foskjellige tromme lyder, også skal man lage "beat" ut av de lydene, sette de sammen og sånn. Trenger tips og hvilket program som er bra og bruke. Kanskje feil tråd? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2005 Han prater om trommemaskin i lyd-redigeringsprogram som f.eks Nuendo. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 Desverre, jeg har ikke peiling Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Vært å testet litt cymbaler og diverse utstyr i det siste. Fant en butikk som har Meinl cymbaler, og jeg kan ikke tro hvor gode disse cymbalene er for prisen. Helt sinnsykt. Vil råde de fleste som er på jakt etter cymbaler og må forholde seg til norske priser (ikke vil bestille fra utlandet etc.) å teste ut Meinl. Et eksempel; 14" Meinl Byzance Heavy hi-hats. Disse kan best sammenlignes med Zildjian K/K Custom, Sabian HHX/HH osv. Håndlagde cymbaler fra Tyrkia (hele Byzance linja). 2500 kr koster disse nye, i Norge. Prisene på Zildjian/Sabian hi-hats f.eks, er som regel rundt 3500-4000 (for de linjene jeg sammenlignet med). Amun hi-hats koster 2000 kr. Nærmeste pris jeg kommer for Sabian/Zildjian er Pro Sonix hats og ZXT hats, omtrent nybegynnercymbaler... Så heretter kommer jeg nok først og fremst å anbefale Meinl for trommiser med økonomisk sans. Og at de låter fantastisk bra er vel ikke akkurat noe minus heller . Vurderer selv å kjøpe Byzance Heavy hats, bruke på øvingssettet mitt. Litt synd å bruke så fine cymbaler til det, men er redd jeg vil angre om jeg går for noe billigere... Endret 10. oktober 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
aemil Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Opptak av tromme lyder, f.eks ett dunk, også skal man sette den dunk lyden på repeat og velge hastighet så den spiller en fjerdedels takt osv. Fruity Loops skulle funke bra. Du kan laste ned en demo på http://www.flstudio.com Endret 10. oktober 2005 av andy15 Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 Eller Halion som plug-in i Nuendo eller Cubase Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 ZprMario, hvilken butikk snakker vi om da? Har litt lyst på noen 10" eller noe sånt... Kul lyd i, hihats snakker jeg om da.. Hvordan går det med settet? Fått noe sporingsgreier? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Vel, stedet jeg besøkte ligger i Sarpsborg, men de har en nettbutikk her: www.tabs.no . 10" hats er kult! kan få til mye tøffe effekter med slike. Vet i allefall det finnes slike i Meinl Classic serien, men er vel sikkert i de proffe seriene også. Ang. settet mitt så har jeg omsider overført penger til Tyskland (forrige uke), og settet har "estimated shipping" 15.oktober (lørdag). Så får bare håpe det stemmer, har hørt noen historier på andre forum der folk måtte vente i 7-8 måneder på Starclassic P. med virgin bass... Så håper bare 15. okt. er den sikre datoen ... Endret 10. oktober 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 Mener jeg så noen Zildjian hats i "10 på st.olav for et par uker siden. Husker ikke prisen men Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 Hadde først tenkt å gå for Meinl selv, enten blir det meinl amun+ raker med et nytt sett, eller dyrere Sabians til mitt gamle sett, må fortsatt sjekke priser og div... Er så mye regning og frem og tilbake når du skal bestille fra utlandet Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 Noen som har en China de kan annbefale? Har titta litt på en Zildjian Oriental Trash. Får cymbaler veldig billig fra USA :!: Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 Hva heter den lille cymbalen endel bruker i black/death, når de kjører dobbelpedal med 4/4 takt med hendene der den går tre på denne morsomme lille cymbalen og en på skarp og cymbal samtidig. Den lager en lys lyd, best beskrives som Ding. Ja, jeg vet jeg er god og forklare Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) ride cymbal? EDIT: kanskje ikke så liten men.. Siden du sier liten cymbal så tenker jeg vel mest på en splash..men beskrivelsen høres ikke helt sånn ut Endret 10. oktober 2005 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Om den er veldig liten, så er det vel en "bell" kanskje, en liten rund effekt cymbal, f.eks zil-bell o.l. Kan best sammenlignes som bjella innerst på ride'n. Men trodde disse bruktes mest som effekter, ikke i slike ride-patterns... men selv hører jeg veldig lite på black/death, så kan godt hende jeg er på bærtur her... Eksempel: Zil-bell Endret 10. oktober 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 10. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2005 for eksempel en stack? som mike portnoy sine signatur cymbaler? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå